DirectX 12 ve Feature Level Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

@Carnage86 Dert edecek bir durum yok, gözden kaçmalar normal. :)

Ek olarak diğer açıklamalar direk olarak bu maddeye gidiyor.
S: Peki bu Feature Level denen şey ne anlama geliyor?
Oyun içerisinde açabileceğiniz grafik özellikleri anlamına geliyor. Siz her halükarda DirectX 12 kullanıyorsunuz zaten. Fakat oyunun detaylı grafik ayarlarında bazen markalara özgü sadece Intel HD, nVidia veya AMD sahiplerinin yararlanabildiği özellikler gibi DX12 özellikleri olacak. Kartını yeterli FL'ye sahip değilse bunlardan mahrumsunuz bir tek, o kadar.
 
@ProfTech AMD'nin iflas edip etmemesi değil rekabette toparlanamayacak kadar geri düşmemesi önemli. DirectX 12 daha erken çıksa hayırlarına olacaktı. Sadece GPUları değil FX işlemcileri açısından da avantajdı. Hem GPU hem CPU ile uğraşmasına rağmen Ar-Ge bütçesi sadece GPU ile uğraşan NVIDIA'nın altına düştü. Birkaç yıldır bu kısıtlı bütçe ile çalışmaya çalışıyorlar. Ellerinde yeterli para olmaması zaten teknolojilerini yayabilmelerini engelliyor. GCN çok iyi bir mimari ama kartlarının kötülüğü kadar getirdiği yeniliklerin çoğunun bugüne kadar kağıt üzerinde kalması da AMD'nin başarısızlığında etken. Maddi sıkıntıları zaten üretim hacmi, GloFo'ya ayırabilecekleri kaynakları vs. kısıtlıyor.

Yani bundan sonra AMD teknoloji olarak da geri kalabilir. Grafik konusunda da pazar payını kaybetti. Bugün bir yazılımcı oturup hedef kitlesine baktığında AMD'den fazla NVIDIA kullanıcısı görecek. Bunun da AMD'ye geri dönüşü hiç iyi olmayacak.
 
Son düzenleme:
@Carnage86 DirectX 12 ye fazla takma kafayı mantle olmasaydı zaten directx 12 yi bukadar erken göremezdik.

Mantle olmasa DX 12 olmazdı kısmından şüpheliyim. Mantle yıllar öncesinden geliştirilmeye başlandıysa ve MS bundan haberdarsa olabilir.

Mantle'ın fazla abartılmaması gerekiyor. Çünkü ne kadar müthiş bir API olursa olsun daha ilk çıktığı gün bile AMD "Az sayıda oyunda kullanılacağını" belirtti. Hedefleri hiçbir zaman 3dfx'in Glide'ı gibi tüm sektörü hakimiyeti altına alacak (DirectX'in ilk yıllarında Glide DirectX kadar yaygındı.) bir firmaya özel API değildi. O yüzden direkt Mantle olmasa DirectX 12 olmaz diye düşünmek hata olabilir.
 
@Carnage86 Ben mantle olmasaydı DX 12 olmazdı demiyorum yukarda ne yazdığını iyi oku neyse seninle tartışmaya girmeyeceğim iyi akşamlar sana. :)
 
Ya biz ne güzel DX9, 10, 11 diye gidiyorduk 10 çıktığında 9'ların hiçbirisi 10'u desteklemiyordu. DX12 çıktı bir anda ortalık patladı. Technopat birbirine girdi. Ben de bu tartışmaya ufak bir şey katıp buradan uzaklaşacağım.

Level 11.0: Fermi, Kepler, Maxwell 1.0 (Terascale'in deseği yok. HD 5xxx, 6xxx kartları değiştirme vakti geldi.)
Level 11.1: GCN 1.0
Level 12.0: GCN 1.1/1.2
Level 12.1: Maxwell 2.0

@Serkan Doğan'ın hatalı bilgi verdiği yok gibi duruyor bu siteye göre. Umarım moderatörler ceza vermezler. Wccftech'in yanlış bilgi vereceğini zannetmiyorum.
Bu da başka bir tablo.
d3d12 unified features table_1.png

Kaynak: DirectX 12 / Direct3D 12 Feature Levels and Resources
Neyse, size iyi sosyaller ben bu konudan ayrılıyorum. Tartışmanın parçası olmak istemiyorum.
 
Uyarı! Bu konu 9 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı