DLSS incelemesi

DLSS nedir?
DLSS yapay zeka kullanarak yapılan Anti Aliasing, haliyle yapay zeka seçince performans artışı oluyor.
DLSS kullanmak için ne gerekir hangi modeller destekler?
DLSS, Tensor çekirdekleri sayesinde kullanıyor, RTX 2000 ya da GTX 16XX serisi destek veriyor, ancak şimdilik böyle.
DLSS'nin performans etkisi ne kadar?
Bu değer değişmekte ancak %19-50 arası değişiyor. Eğer %40-50 etkilediği oyunu düşünürsek RTX 2060'da açılınca RTX 2080'in DLSS off hali ile performansı oluyor.
369462

AMD destekleyebilir mi?
AMD ileride destek verebilir ama şimdilik vermiyor. Yeni Navi kartlarda olabilir ama kesin değil. Çok beklemeyin ama olursa iyi olur.
DLSS'ye karşı TAA( Temporal Anti Aliasing)
Görüntü kalitesi nasıl?
İlk olarak Metro Exodus
369451


369452

369453

İkinci olarak FFXV
369454

3. olarak BF5
DLSS off
369455

DLSS On
369457

369458
369459
369460

Sizce hangisi daha iyi ve neden?





Sizde fotoğraflarla oynayabilirsiniz (görüntü kalitesi olarak) ve aynı zamanda kaynak:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Çözünürlüğü düşürüp ona AA ekleyip upscale yapıyor böylelikle daha kötü bir görüntü oluşuyor. FF XV testinde AA tamamen kapalıyken 56 FPS alınırken ne hikmetse DLSS ile AA eklendiğinde 67 FPS alınıyor. Ayrıca bildiğim kadarıyla sadece 4K'da açılabiliyor. 4K için de AA'ya pek gerek yok diyorlardı.
 
Çözünürlüğü düşürüp ona AA ekleyip upscale yapıyor böylelikle daha kötü bir görüntü oluşuyor. FF XV testinde AA tamamen kapalıyken 56 FPS alınırken ne hikmetse DLSS ile AA eklendiğinde 67 FPS alınıyor. Ayrıca bildiğim kadarıyla sadece 4K'da açılabiliyor. 4K için de AA'ya pek gerek yok diyorlardı.
Ray Tracing çekirdekleri var zaten AA nın grafik kartına verdiği yükü yüklenerek CUDA çekirdeklerini kendi işini yapmasını sağlıyor. Yani hem AA açmış oluyor hem de açmamış gibi CUDAnın grafiği işlemesini devam etmesini sağlıyor Ray Tracing mevzusu.

Yakında 2K için de destek geleceği söyleniyor DLSS'nin.
 
Ray Tracing çekirdekleri var zaten AA nın grafik kartına verdiği yükü yüklenerek CUDA çekirdeklerini kendi işini yapmasını sağlıyor yani hem AA açmış oluyor hem de açmamış gibi CUDAnın grafiği işlemesini devam etmesini sağlıyor Ray Tracing mevzusu.

Yakında 2K için de destek geleceği söyleniyor DLSS'nin.
BF5'de RTX 2060 ve RTX 2070'de 1080p açılabiliyor, RTX 2080 ve Ti de ise 2K ve 4K da açılabiliyor. FFXV 4K sadece diyebiliyorum.
 
Yine bir TXAA vakası, yine bir Nvidia safsatası ile karşı karşıyayız.

Eskiden anti-aliasing denilince hata olan bölgelerde çözünürlüğü yükseltmek ve kaliteyi arttırmak gelirdi. Şimdi Nvidia sağ olsun, 4K'de yer yer çözünürlüğü düşürerek FPS arttıran bir tekniğimiz var. Biz oyuncular bilmiyor muyuz çözünürlük düşürmeyi? Çok kasıyorsa 4K'da değil, 3200x1800'de oynarım, TAA açar keyfime bakarım.

TAA = Resimler arası supersampling ile çözünürlüğü 4 kata kadar arttırma. Herkese açık, performansa etkisi %3-5.

DLSS = Çok yüksek çözünürlük bilgisayarınıza ağır geliyorsa bölgesel olarak çözünürlüğü düşürme! Sadece Nvidia 2000 ailesi için, performansa etkisi %20 civarı.
Çağımız tüketim çağı, her şeyin en teknolojik ama en düşük kalite olduğu çağ, her şeyde yalan bulabildiğimiz bir çağ, ama Nvidia gibisi gerçekten tarihte az rastlanır bir yalancılık ve pazarlama örneği.

Helal olsun ki, MSAA zamanlarını görmüş 40 yıllık oyunculara bile yer yer kendilerini ikna ettirmeyi başardılar.

Aliasing nedir, neden çözünürlüğü -gerçekten veya yapay zeka ile tahmin ederek- yükseltmekten başka çözümü (anti-aliasing) yoktur, bunu biraz araştıran birisi 4K'da zaten herhangi birisi zaten DLSS yalanını direkt anlar.

Bravo Nvidia!
 

Yeni konular

Geri
Yukarı