Elden Ring hakkında ne düşünüyorsunuz?

İlk oynadığımda Vagabond başlamıştım, oldum olası saf büyücü karakterlere biraz uzağım. Yakın dövüş her zaman daha keyifli gelmiştir bana o nedenle onu seçerim. Ama artık tüm istatistikler 10 başladığından ve nereye istersem oraya yoğurabileceğimden Wretch başlıyorum.

Ama sana Wretch başlamanı önermem, ilk defa bu oyunları deniyorsan biraz zor olur senin için çünkü zırhsız başlıyorsun. Bu da daha fazla hasar alacaksın demek oluyor.

Ek olarak Elden Ring dediğim gibi fazla özgür bir oyun, seni açık dünyaya salıyor ve ne yapmak istiyorsan onu yap diyor. Oyunda gördüğün her düşmanı kesmek zorunda değilsin, en azından gördüğün an. Eğer bir düşman senin için fazla zorlayıcıysa bırakıp başka bölgelere gitmeyi bilmelisin çünkü oyun sana illa oradan gideceksin demiyor asla. Bir bölge senin için çok zorsa yolunu değiştir.
Sefil karakterini seçmiştim aslında senaryodaki birisiyle dövüşmeye zorlandırıldım. Neyse ki çözdüm işi geçtim onu. Zaten çok gitmedim, tekrar başlarım yine.
 
Sefil karakterini seçmiştim aslında senaryodaki birisiyle dövüşmeye zorlandırıldım. Neyse ki çözdüm işi geçtim onu. Zaten çok gitmedim, tekrar başlarım yine.
Üstteki arkadaş oyunun seni yönlendirmediğinden söz etmiş ama öyle bir durum yok. Diegetic olarak oyun seni devamlı yönlendiriyor aslında. Oyunda oturduğun grace yani kayıt noktalarından bir ışık hüzmesi çıkıyor ayrıca bunlar haritadan da görülebilir. Bunlar ana objektifin nerede olduğunu açıkça belirtiyor.

Sadece ilk olarak oyunun gösterdiği yere gitmemek daha iyi, önce etrafta keşif yapıp karakterini güçlendirmek sonra ana objektife gitmek en sağlıklısı oluyor her zaman. Mesela oyunun bu özgürlüğünü bilmeyip, basit bir lineer oyun kafasıyla bu oyuna girenler sıklıkla şu hatayı yapabiliyor, oyunun başında altın zırhlı atlı bir abi var görmüşsündür. Oyun bu atlı abiyle başlar başlamaz kapışmanı istemiyor ama oyuncular bunu lineer bir oyun sanıp öldürmeye çalışıyorlar ve sonuç hüsran tabii.

Çok uğraşırsan elbet başarırsın ki benim yaptığım oldu ama oyunun istediği şey o değil işte. Git keşif yap, kasıl gel sonra öcünü al istiyor oyun. Çünkü onu bırakıp ufak mağaralara girdiğinde oyunun o atlı arkadaştan çok daha basit olduğunu fark edeceksin.
 
Üstteki arkadaş oyunun seni yönlendirmediğinden söz etmiş ama öyle bir durum yok. Diegetic olarak oyun seni devamlı yönlendiriyor aslında. Oyunda oturduğun grace yani kayıt noktalarından bir ışık hüzmesi çıkıyor ayrıca bunlar haritadan da görülebilir. Bunlar ana objektifin nerede olduğunu açıkça belirtiyor.

Sadece ilk olarak oyunun gösterdiği yere gitmemek daha iyi, önce etrafta keşif yapıp karakterini güçlendirmek sonra ana objektife gitmek en sağlıklısı oluyor her zaman. Mesela oyunun bu özgürlüğünü bilmeyip, basit bir lineer oyun kafasıyla bu oyuna girenler sıklıkla şu hatayı yapabiliyor, oyunun başında altın zırhlı atlı bir abi var görmüşsündür. Oyun bu atlı abiyle başlar başlamaz kapışmanı istemiyor ama oyuncular bunu lineer bir oyun sanıp öldürmeye çalışıyorlar ve sonuç hüsran tabii.

Çok uğraşırsan elbet başarırsın ki benim yaptığım oldu ama oyunun istediği şey o değil işte. Git keşif yap, kasıl gel sonra öcünü al istiyor oyun. Çünkü onu bırakıp ufak mağaralara girdiğinde oyunun o atlı arkadaştan çok daha basit olduğunu fark edeceksin.
Oyunu oynayacağım, şu ara hızlı şeyler aradığım için fps oyunu var önümde bitince ona saracağım bakalım. Sağol rehber için.
 
3 arkadaş baştan sona mod ile co-op oynadık geçen hafta bitti 105 saat falan sürdü ve 1 dakikasında sıkılmadım. Oynadığım en iyi oyundu. Tek başına oynamak istemeyen zor diyen arkadaşlar için mod ile hack and slash gibi en azından ölmeden bu oyunu oynamalarını öneririm. "ölmeden derken gerçek hatta ölmeden bu oyunu oynayın." ;D
 
Souls türünü sevenler için mükemmel bir oyun. Üstelik açık dünya bir souls oyunu nasıl olsun diye sorulsa bu türü sevenler direkt Elden Ring'i tarif ederdi bence. Gerçi zorluk konusu biraz daha tolerans gösterilebilir olmuş daha fazla kişiye hitap etmek için ama olsun o kadar kusur. :D Sekiro'da çok kişi ağlayıp oyunu hemen bıraktı, Elden Ring bu konuda tekrar denemeye teşvik edecek umudu daha çok veriyor.

Souls türünü sevmeyen, daha kolay oyunları seven ya da hızlı oyun deneyimi isteyen kişilerin keyif alacağı oyun değil.
 
Daha iyisi / iyileri hangisi? Merak ettim.
Yukarıda yazdım zaten TITANFALL denen bir gerçek var. Belki tam muadili değil ama DOOM denen bir şey var yani. Hiç mi duymadınız arkadaş bunları? Sen bir FPS oyunu oynayıp da vuruş hissini hiçe sayamazsın dostum. Vuruş hissi dediğimiz olay bir FPS oyununun en ama en önemli noktasıdır. Call of Duty'de ise yıllardır vuruş hissi denen bir şey yok.

Hele ki Call of Duty: Ghosts aman Allahım o neydi öyle. Öldürdüğüm düşmanların ölüp ölmediğinden hiçbir zaman emin olamıyordum, bir oyun bu kadar mı tepkisiz olur ya rezalet bildiğin. 2 saat bile dayanamadım o vuruş hissi yoksunluğuna. Ama TITANFALL 2'ye adımımı attığım an "işte bu" dedim. İşte oyuncuların yaptığı hata bu ve ben buna çok kızıyorum artık.

Sırf bir hikayesi var ve yaşınız ufak olduğu için (sana demiyorum ama genel Call of Duty kitlesi böyledir) sizi etkiliyor diye oyunun teknik veya oynanış kısımlarını hiçe sayamazsınız arkadaş. Call of Duty'nin hikayesini sil at geriye hiçbir şey kalmıyor çünkü. Son çıkan oyunlardan hariç konuşuyorum yine, çünkü orada işin teknik tarafları epey bir geliştirildi eskisinden çok daha tepkisel o oyunlar artık ama işte oyunun ün kazandığı oyunlar zaten eski oyunlar o yüzden eski oyunlara binaen konuşuyorum ben hep.

Bir oyun tek bir noktaya bakarak eleştirilmez arkadaşlar, bunu öğrenin. Call of Duty'nin hikayesinde Ghost öldü abi hiçbir oyunda böyle ağlamamıştım diyerek aslında alttan alttan rezalet olan bir oyunu başyapıt yapamazsınız o sizin ergenliğiniz.

Senin imzana göre konuşuyorum dostum veya yaşın doğruysa ağabeyim, sen müzik prodüktörü olduğunu iddia ediyorsun değil mi? Bu işten anlıyorsun, ama ben sana gelip desem ki pop müzikler synth ağırlıklı olur, lead guitar'lar hakimdir tüm müziğe, drum fill zaten Allah'ın emri deyip atıp tutsam, sen bana demez misin "hadi len ordan ne anlatıyosun sen?" dersin tabi çünkü ben işten anlamadığım halde boş atıp tutuyor olurum böyle bir durumda. İşte Call of Duty taş gibidir dendiğinde de ben aynı tepkiyi veririm, "hadi ya ordan siz ne anlatıyorsunuz abi?" Call of Duty taş gibi bir oyun falan olamaz çünkü. Oyun eleştirmeyi bilmeyenler lütfen oyun eleştirmesinler söyleyeceklerim bu kadar.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı