Hidrolik diskten gelen titreşimli ses

KillMongeer

Femtopat
Katılım
24 Mayıs 2022
Mesajlar
9
Bisikletimden çok rahatsız edici bir ses gelmeye başladı. İlk başlarda sadece 50 60 km hızla giderken uzun uzun sert fren yapınca bu ses geliyordu ancak şu an frene biraz sert basınca bu ses gelmeye başladı. Bu arada frene basarken bütün bisiklette titreme meydana geliyor. Oturak falan feci titriyor. Balataları çıkartıp tertemiz yaptım. Kurutup geri taktım ama değişen bir şey yok. Aklıma son olarak acaba rotor fazla mı inceldi sorusu geldi ama baktığımda hala kalın gibi. Çözemedim. Sebebini ya da çözümünü bilen söyleyebilirse çok sevinirim. Videonun linkini aşağıya atıyorum:

 

revivality

Picopat
Katılım
21 Nisan 2022
Mesajlar
582
Çözümler
4
Bisiklet balatası hiç görmedim hiç ilgilenmedim ancak araç balatası ile mantığı aynı ise balatalar sertleşmiş gibi duruyor. Temizlerken sürtünme katmanına dikkat ettiniz mi ne durumda?
 
KS
KS
K

KillMongeer

Femtopat
Katılım
24 Mayıs 2022
Mesajlar
9
Bisiklet balatası hiç görmedim hiç ilgilenmedim ancak araç balatası ile mantığı aynı ise balatalar sertleşmiş gibi duruyor. Temizlerken sürtünme katmanına dikkat ettiniz mi ne durumda?

Hocam yorumunuz için teşekkürler ama balatalar daha yeni olduğu için sertleşme durumu mevzu değil. Aynı zamanda zaten balataların kendisinin de sert olması gerektiyor.
Biraz saçma ve mantıksız gelebilir fakat benim bisiklette böyle bir sorun olduğunda pabuçları hafif yağlıyordum. Sorun çözülüyordu. Balatalarda işler mi bilemicem.

Pabuçları yağlamayı ilk defa duydum. Ama disk frenlerde eğer ki balatalara en ufak bir yağ kaçarsa genelde tek çözüm balata değişimi oluyor öyle söyleyeyim. C'ünü frenler tutmamaya başlıyor ve ses çıkarıyor. Ama yorum için teşekkürler.
 

revivality

Picopat
Katılım
21 Nisan 2022
Mesajlar
582
Çözümler
4
Hocam yorumunuz için teşekkürler ama balatalar daha yeni olduğu için sertleşme durumu mevzu değil. Aynı zamanda zaten balataların kendisinin de sert olması gerektiyor.

Aşağıda ki yazıyı okumanızı tavsiye ederim. Bu açıklama tamamen otomobiller için geçerli tabii ki belki bir fikir verir size.

 
Yukarı