Kapatılmış joygame oyunlarının geri dönme şansı var mı?

harajukubarbie

Kilopat
Katılım
5 Şubat 2017
Mesajlar
983
Çözümler
2
Merhaba, bugün bu konuyu düşündüm. Sizce kapatılmış joygame oyunlarının geri dönme şansı var mı? Bildiğimiz üzere Wolfteam classic, neosonyx tarafından Steam'de tekrar çıktı. Sizce başka oyunlar da gelir mi? Örneğin S2 son silah. Bu oyun 2012 yılında Netmarble'ın yan kuruluşu olan cj gamelab şirketi tarafından çıktı. Ama ne yazık ki 2013 yılında global serveri, 2015 yılında ise Türkiye serveri kapatıldı. Sizce neosonyx tarafından bu oyunun yeniden çıkma şansı var mı? Softynx (neosonyx), Netmarble'ın partnerleri. Yani sizce böyle bir şey mümkün mü? Ayrıca anlamadığım şey oyun 6 senedir kapalı ve neden oyun üzerinde hiçbir şey yapılmadı, yapımcılar hiçbir şey açıklamadı? Oyunun neden kapandığı bile belli değildi. Yapımcılar net bir şey söylemedi, sadede kapattıklarını duyurdu. Sizce hala bir ihtimal var mı?
 
Merhaba, bugün bu konuyu düşündüm. Sizce kapatılmış joygame oyunlarının geri dönme şansı var mı? Bildiğimiz üzere Wolfteam classic, neosonyx tarafından Steam'de tekrar çıktı. Sizce başka oyunlar da gelir mi? Örneğin S2 son silah. Bu oyun 2012 yılında Netmarble'ın yan kuruluşu olan cj gamelab şirketi tarafından çıktı. Ama ne yazık ki 2013 yılında global serveri, 2015 yılında ise Türkiye serveri kapatıldı. Sizce neosonyx tarafından bu oyunun yeniden çıkma şansı var mı? Softynx (neosonyx), Netmarble'ın partnerleri. Yani sizce böyle bir şey mümkün mü? Ayrıca anlamadığım şey oyun 6 senedir kapalı ve neden oyun üzerinde hiçbir şey yapılmadı, yapımcılar hiçbir şey açıklamadı? Oyunun neden kapandığı bile belli değildi. Yapımcılar net bir şey söylemedi, sadede kapattıklarını duyurdu. Sizce hala bir ihtimal var mı?

Goley gelirse çok sevinirim yahu.
 
Hayır, Joygame bir yayıncı ve para kazandırmayan projeleri sonlandırıyor. Belirttiğin oyunlar ise eski oyun motorları ile yapıldığından ve oyunu yapan firmaya bir gelir getirmediğinden sonlandırılmış. Başka bir yayıncının ise bu para getirmeyecek projelere el atacağını sanmıyorum.

Bizim ülkemizdeki ücretsiz oyun oynayan kitle, bu oyunların para kazandıracak kadar kitlesi olduğunu sanıyor. Ama toplasanız 300-800 civarı oyuncuyu bile göremiyorlar. Dünyaca oynanan CS:GO oyununun bile günlük 500-800 bin oyuncusu zar zor çıkıyor. Ya da tam tersi liderliği taşıyan CoD bile 1-2 milyon oyuncu bandını aşamıyor.

Şu an oyuncuların çoğunluğu akıllı telefonlarda bulunuyor. Bu kitleye oyun yapıp para kazanmak daha cazip, CS:GO, Valorant, CoD, R6 gibi oyunlar ile yarışamayacak oynanış ve pay to win sistem dışında bir gelir ile kazanamayacaklarının farkında olan bu firmalar böyle işlere girişmeyecektir. Çünkü alternatifleri Steam üzerinden yayınlayıp 0-200 oyuncu sayısı gibi komik rakamlar ile yok oldular.

Wolfteam geliştirmesini hiç salmadılar. Asya tarafında oynayan kitle halen var. Aynı şekilde Türkiye tarafında da. Tabii bu fanboy kitleyi parasal olarak sağma geliştirmesi dediğimiz harita ve silah görselleri satma ötesine gitmiyor. Ama Steam ile yayılmaya çalıştıkları kitlede bu oyunun alıcısı yok.

Çocukken sevdiğiniz şeylerin size iyi göründüğünün farkındayım. Ama şu an size bu oyunu sunsalar, 1-2 hafta içinde sıkılıp salacaksınız. Çünkü çok daha büyük firmaların, oynanışı kaliteli oyunlarını oynadınız.

Türkiye pazarında Steam 2013-2014 sonra büyük bir ivme kazandı. Yani eskisi gibi ücretsiz MMOFPS, MMORPG gibi kategorilerin bu pazarda hayatta kalmalarına imkan yok. Mobil sektör belki olabilirdi. O sektörü de PUBG, LoL gibi oyunlar bu pay to win gibi eski kafa sistemler ile yürüyen firmalara izin vermeden ele geçirdiler.

Unutmayın oyunlar ticari birer üründür. Getirisi yoksa projeler sonlandırılır.
 
Son düzenleme:
Hayır, Joygame bir yayıncı ve para kazandırmayan projeleri sonlandırıyor. Belirttiğin oyunlar ise eski oyun motorları ile yapıldığından ve oyunu yapan firmaya bir gelir getirmediğinden sonlandırılmış. Başka bir yayıncının ise bu para getirmeyecek projelere el atacağını sanmıyorum.

Bizim ülkemizdeki ücretsiz oyun oynayan kitle, bu oyunların para kazandıracak kadar kitlesi olduğunu sanıyor. Ama toplasanız 300-800 civarı oyuncuyu bile göremiyorlar. Dünyaca oynanan CS:GO oyununun bile günlük 500-800 bin oyuncusu zar zor çıkıyor. Ya da tam tersi liderliği taşıyan CoD bile 1-2 milyon oyuncu bandını aşamıyor.

Şu an oyuncuların çoğunluğu akıllı telefonlarda bulunuyor. Bu kitleye oyun yapıp para kazanmak daha cazip, CS:GO, Valorant, CoD, R6 gibi oyunlar ile yarışamayacak oynanış ve pay to win sistem dışında bir gelir ile kazanamayacaklarının farkında olan bu firmalar böyle işlere girişmeyecektir. Çünkü alternatifleri Steam üzerinden yayınlayıp 0-200 oyuncu sayısı gibi komik rakamlar ile yok oldular.

Wolfteam geliştirmesini hiç salmadılar. Asya tarafında oynayan kitle halen var. Aynı şekilde Türkiye tarafında da. Tabii bu fanboy kitleyi parasal olarak sağma geliştirmesi dediğimiz harita ve silah görselleri satma ötesine gitmiyor. Ama Steam ile yayılmaya çalıştıkları kitle de bu oyunun alıcısı yok.

Çocukken sevdiğiniz şeylerin sizi iyi göründüğünün farkındayım. Ama şu an size bu oyunu sunsalar, 1-2 hafta içinde sıkılıp salacaksınız. Çünkü çok daha büyük firmaların, oynanışı kaliteli oyunlarını oynadınız.

Türkiye pazarında Steam 2013-2014 sonra büyük bir ivme kazandı. Yani eskisi gibi ücretsiz MMOFPS, MMORPG gibi kategorilerin bu pazarda hayatta kalmalarına imkan yok. Mobil sektör belki olabilirdi. O sektörü de PUBG, LoL gibi oyunlar bu pay to win gibi eski kafa sistemler ile yürüyen firmalara izin vermeden ele geçirdiler.

Unutmayın oyunlar ticari birer üründür. Getirisi yoksa projeler sonlandırılır.
District 187 (S2 Son Silah) 'nin baya oynayanı vardı. Hatta Türkiye'de de çok oynanılıyordu ve turnuvalar bile düzenleniyordu. Ayrıca sorun şu: oyunun kapatılması ile alakalı hiçbir açıklama yapılmadı ve tek dedikleri kapatılıyor oldu. Nedenini falan hiç söylemediler. Direkt herkesin emekleri çöp oldu ve kapatıldı. Ayrıca satabilirlerdi de oyunu ama satmadılar gördüğümüz üzere. Yani hem satmayıp hem de tekrar çıkarmamanın amacı ne? Oyunla alakalı 8 senedir hala bir gelişme yok. Bugün bu konuyu açmamın sebebi ise Neosonyx'in Wolfteam Classic'i tekrardan çıkarması. Ayrıca internetten baktığım kadarıyla da Netmarble ile Softynx (Neosonyx) in bir bağlantısı var ve ben de sordum kendime. Neden olmasın?
 
Ben de sana neden olmayacağını anlattım. Belirttiğin oyunun geliştirici firması daha sonra Joygame çatısı altında 3. Şahış görüşü olan bir oyun yayınladı. Grafikleri falan fark ettiysen Son Silah 2 ile aynıydı. Ama teknik faciaları ve pay to win sistemlerin Türkiye pazarında ölmesinden kaynaklı tutunamadı. O zamanlar Destiny gibi lootbox oyunlar çok tutmuştu. Bunun gazı ile hataya düşmeleri normal. Çünkü aynı hatayı dünya devleri EA ve Ubisoft, Division ve Anthem oyunları ile yapıp, soğuk betonu yalamakla yetindiler.

Şu an o oyunun getiri sağlayabileceğine inanan bir yayıncı olmadığına eminim. RIOT ya da Valve FPS oyunları ile yarışmana imkan yok. Çok az para yatırak bir kitle için de risk alma olayına girişecek yayıncı ya da buna 2-3 kişinin bireysel girişeceği bir ekonomik ortam yok.
 
Ben de sana neden olmayacağını anlattım. Belirttiğin oyunun geliştirici firması daha sonra Joygame çatısı altında 3. Şahış görüşü olan bir oyun yayınladı. Grafikleri falan fark ettiysen Son Silah 2 ile aynıydı. Ama teknik faciaları ve pay to win sistemlerin Türkiye pazarında ölmesinden kaynaklı tutunamadı. O zamanlar Destiny gibi lootbox oyunlar çok tutmuştu. Bunun gazı ile hataya düşmeleri normal. Çünkü aynı hatayı dünya devleri EA ve Ubisoft, Division ve Anthem oyunları ile yapıp, soğuk betonu yalamakla yetindiler.

Şu an o oyunun getiri sağlayabileceğine inanan bir yayıncı olmadığına eminim. RIOT ya da Valve FPS oyunları ile yarışmana imkan yok. Çok az para yatırak bir kitle için de risk alma olayına girişecek yayıncı ya da buna 2-3 kişinin bireysel girişeceği bir ekonomik ortam yok.
Sanırım senin o dediğin oyun Hounds ve o oyun bayadır açıktı ve evet o oyun pay to win oyunuydu. Zaten S2 ile arasındaki fark buydu. Bir de Wolfteam mesela en çok bizim ülkede oynanılıyordu, hala da oynayanlar var eskisi gibi olmasa da. Ayrıca bu oyun da P2W. Yani Wolfteam'a bu şans verilmişken neden S2'de böyle bir şey olmadı? Bir de Hounds'da, S2 Son Silah haritaları da vardı. S2, 2012de gelip 2013te kapandı. 2015te ise Türkiye sunucuları kapandı. Ama Hounds daha uzun süre açıktı. Bunun para kazanıp kazanılmamasından çok başka bir şeyin sebep olduğunu düşünüyorum. Ayrıca Hounds oyununun ekibi ile S2'nin ekibi de aynıydı diye hatırlıyorum. Bir de oynayan bir kişi kalana kadar bu oyunu kapatmayacağız diyorlarken neden kapattılar Hounds'u?
 
Wolfteam TR serverlerinde maks 300 kişi anca vardır. Wolfteam classic'e gelecek olursak şubat ayında anlık 100-150 kişi varken şu an oyunda bir tek kişi bile yok.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı