Korku Oyunu İçin Tavsiyler

Öncelikle tebrikler güzel bir oyun olacağa benziyor. :) Bence bu tür bağımsız yapım oyunlarda en büyük sıkıntı optimizasyonda. Hikaye bir şekilde insanı oyunda tutabilir ama oyuncu 20 FPS alıyorsa hikaye ne kadar güzel olursa olsun 2. dakikadan sonra oyunu kapatır.
Konu olarak arkadaşların belirttiği gibi psikolojik korku üstüne gidilebilir. Jumpscare olayı cidden baydı bence de. Başarılar dilerim. :)
 
Korku oyunu denilince aklıma o atmosfer gelir. Sürekli açılıp kapanan ışıklar, koridordaki o rüzgar uğultusu, çığlıklar ve en heyecanlı yerlerde gelen o gerilim müziği. İşte bu olaylara resmen bayılıyorum🙂 Zaten oyunun demosunu 2-3 güne çıkaracağınızı söylemişsiniz ancak sadece jumpscare'ler ile olmaz ki o olay. Atfosmer cidden çok önemli. Bunları oyununuzu daha iyi olması için söylüyorum tabi ki siz daha iyi bilirsiniz ancak gerilim müziği, çığlık, rüzgar uğultusu ve ayak sesleri ile oynayan kişiyi tam bir paranoyak edebilirsiniz. Bunlar olursa oyununuzu büyük bir zevkle hemen şimdi deneyebilirim. Demosu çıktığı zaman ilk izlenimlerini yazarım.
Merak etmeyin yanıp sönen ışıklar gibi korku öğeleri olmazsa olma zaten. Oyunun içinde mevcut. demo çıktığında o istediğiniz atmosferi yaşatmaya çalışacağım. Tabi ki demoda eksikler olucaktır onları da zamanla düzelteceğim.
Senaryo hakkında bir bilgim olmadan yazdım aklımda Resident Evil gibi canlandığı için öyle yazmıştım kabus temalıysa bulmaca tarzı şeyler olabilir 4 veya 6 veya 8 tane butondan doğru kombinasyonu bir bilmece ile bulup diğer bölgeye geçilebilir. Demosu çıktığı anda deneyeceğim beyenirsen çoğu arkadaşımada gönderir oyun hakkında düşüncelerini yazmalarını sağlarım resimlerinden çok güzel bir oyun çıkacak gibi gözüküyor.
Teşekkürler umarım beklentinizi karşılayabilirim.
Öncelikle tebrikler güzel bir oyun olacağa benziyor. :) Bence bu tür bağımsız yapım oyunlarda en büyük sıkıntı optimizasyonda. Hikaye bir şekilde insanı oyunda tutabilir ama oyuncu 20 FPS alıyorsa hikaye ne kadar güzel olursa olsun 2. dakikadan sonra oyunu kapatır.
Konu olarak arkadaşların belirttiği gibi psikolojik korku üstüne gidilebilir. Jumpscare olayı cidden baydı bence de. Başarılar dilerim. :)
Öncelikle yorumunuz için teşekkürler. Optimizasyon kısmında bir sıkıntı yok. En azından şu anlık. Eğer öyle bir sıkıntı olursa düzelteceğim. Zaten demonun da amacı bu değil midir? oyunun hatalarını görmek. Dediğiiz gibi jumscarelar baydı zaten oyunun içinde çok az tutacağım arkadaşların dediği gibi psikolojik korku ağırlıklı olucak. Tekrardan teşekkür ediyorum.
 
Amnesia yapımcılarının yaptığı Soma jumpscare olmadan korkuya güzel örnek olabilir.

Soma'dan örnekler vereyim:

Olabildiğine uzun süre oynuyan gerilsin, mümkünse Soma'daki gibi etrafta canavarlar dolaşabilir, canavarlardan nasıl korunabileceklerini göster, bu uzun süre ufak farklarla devam ettikçe oyuncu Jumpscare yiyip yememenin tamamen kendi elinde olduğunu sansın. Sonrada kaçamayacağı bir jumpscare güzel olur. :D
 
Amnesia yapımcılarının yaptığı Soma jumpscare olmadan korkuya güzel örnek olabilir.

Soma'dan örnekler vereyim:

Olabildiğine uzun süre oynuyan gerilsin, mümkünse Soma'daki gibi etrafta canavarlar dolaşabilir, canavarlardan nasıl korunabileceklerini göster, bu uzun süre ufak farklarla devam ettikçe oyuncu Jumpscare yiyip yememenin tamamen kendi elinde olduğunu sansın. Sonrada kaçamayacağı bir jumpscare güzel olur. :D
Gayet mantıklı geldi. Değerlendireceğim. Yorumun için ayrıca sağol.
 
Jump scare olsun anlık gerilimleri yükseltebilmek için.

Ana karakter veya yan düşmanlar,korkutucu öğeler. (Chris Walker,Slenderman)

Muhakkak ses, fon müziklerini özenle seçin ve dengeli olsun ne çok fazla çalsın ne çok az dengesinde

Korku oyunu olacağından Atmosfer karanlık olacak ve bu ister istemez kişiyi bunaltır. Muhakkak ışık kaynağı,lamba vs. bulunsun tavanlarda veya pencereden sızan ışık tarzı.


Başarılar Dilerim. Eline emeğine sağlık gelişmeleri merak ediyor olacağım.
 
Psikolojik diyorsunuz da eğer Jumpscare kareleri başarılıysa insan zaten her an o çıkacak diye geriliyor. En sağlam psikolojik germelerden birisi de, ansızın beklenmeyen ve unutulan zamanda jumpscare karesinin geleceğini bilmek ama buna hazır olamayacağını düşünmektir. Bunu düşündürteceksin. Oyunlarda, hele ki bu türde en önemli şey sestir. Müziklerdir. Özellikle ara sahnelerde v.s müzikleri iyi seçmen lazım.

Oyun motoru olarak Unreal ile yapsan daha iyi olurdu çünkü Unity'de çok bug olacak. Yani olacak 😀 kurtuluş yok. Çok zor. Benim merak ettiğim unsur haritayı nasıl yaptın? Ücretsiz assetleri mi kullandın kendin farklı bir programla mı oluşturdun? Animasyonları Blender gibi bir programla mı yaptın mesela?
 
Son düzenleme:
İşin açıkçası jumpscare olan hiç bir oyunu oynamıyorum. Gerilim daha çok cezbediyor. Amnesia oynuyordum daha şimdiye kadar hiç jumpscare görmedim gayette zevkli. :)
 

Yeni konular

Geri
Yukarı