Nintendo Yakın Zamanda Yeni Switch Modeli Gelmeyeceğini Onayladı

Ali Güngör

Genel Yayın Yönetmeni
Yönetici
Katılım
22 Haziran 2011
Mesajlar
54.035
Çözümler
18
Yer
İstanbul Türkiye
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Technopat
Profil Kapağı
1523300036
Yeni Switch Modeli

Nintendo, şimdilik yeni Switch modeli piyasaya sürmek gibi bir niyetlerinin olmadığı paylaştı. Nintendo tarafından yaklaşık iki hafta önce Switch OLED modeli tanıtıldı. Orijinal Switch’e kıyasla yeni sürümdeki en önemli güncellemenin adında saklı olduğunu söyleyebiliriz. Yeni model, orijinal modeldeki 6,2 inç LCD ekrana kıyasla 7 inçlik bir OLED ekrana sahip. Öte yandan, bu güncelleme yükseltilmiş GPU […]

Devamı: Nintendo Yakın Zamanda Yeni Switch Modeli Gelmeyeceğini Onayladı
Kaynak Technopat

Devamı için yukarıdaki bağlantıya tıklayın...
 
Yeni Switch Modeli

Nintendo, şimdilik yeni Switch modeli piyasaya sürmek gibi bir niyetlerinin olmadığı paylaştı. Nintendo tarafından yaklaşık iki hafta önce Switch OLED modeli tanıtıldı. Orijinal Switch'e kıyasla yeni sürümdeki en önemli güncellemenin adında saklı olduğunu söyleyebiliriz. Yeni model, orijinal modeldeki 6,2 inç LCD ekrana kıyasla 7 inçlik bir OLED ekrana sahip. Öte yandan, bu güncelleme yükseltilmiş GPU […]

Devamı: Nintendo Yakın Zamanda Yeni Switch Modeli Gelmeyeceğini Onayladı
Kaynak Technopat

Devamı için yukarıdaki bağlantıya tıklayın...

Nintendo çok ama çok yanlış bir adım yaptı. Switch zaten donanım olarak çok geride. Yeni nesil oyunlar çıkmacak ya da çamurlaştırıp öyle çıkacak diye düşünüyorum.
 
Yeni ekran ile büyük ihtimalle 100 milyon barajını aşacak. PS5 ve Xbox Series S/X'e şimdiden geçmiş olsun.
İnsanların Nintendo sevdısını hâlâ anlayabilmiş değilim. Umarım mantıklı bir sebepleri vardır.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
İnsanların Nintendo sevdısını hâlâ anlayabilmiş değilim. Umarım mantıklı bir sebepleri vardır.

Ülkemizden bakınca garip geliyor. Ancak ABD gibi ülkelerde 200 dolar gibi komik rakamlara satılıyor. Noel gibi özel günlerde; Kuzey Amerika, Avrupa ve Okyanusya gibi büyük pazarlarda inanılmaz satış rakamlarına ulaşılabiliyor. İlk ve en önemli neden bu.

İçerisinde Zelda gibi meta kritik skorlarına göre dünyanın en iyi oyunları yer alıyor. Oyunlar yıllardır belirli bir istikrarla üretiliyor ve takip eden kitlesi çok büyük. Herhangi bir Nintendo oyunu 20 milyon gibi garip satış sayılarına ulaşabiliyor. Tabii ki bu oyunu oynamak için konsola ihtiyacınız var. Örneğin 2020'de en çok satan oyunlar listesinde ilk 20'de 4 oyunu bulunuyor ve Nintendo'nun sadece fiziksel satışı böyle. Diğer oyunların fiziksel ve dijital satışı beraber hesaplanıyor. Nintendo ise dijital satış verilerini paylaşmıyor. Yani aslında 4'ten fazla oyun girmiştir.

Ebeveyn baskısı gelişmiş ülkelerde bize göre çok daha yüksek. Ancak ülkemizdeki gibi çocuğa sadece baskı kurup başka hiçbir pozitif yönlü hamle yapmayan ebeveyn sayısı daha az. Nintendo'da da ebeveyn kontrolü özelliği yıllardır bulunuyor. Bunun da önemli bir etken olduğunu düşünüyorum. Buradan ne demek istediğimi daha iyi anlayabilirsiniz.

Ülkemizde markanın kendisi bulunmuyor. Bu nedenle de teknik destek yok. Ancak bulunduğu ülkelerde teknik destek konusunda inanılmaz başarılı. ABD ve Japonya gibi ülkelerde tüketiciler buna özel bir önem veriliyor.

Nintendo ABD gibi birçok pazarda pazar birincisi. Hatta bu yıl dünya genelinde, PS ve Xbox satışları toplandığında Nintendo kadar etmiyor. Buna ek olarak Türkiye gibi büyük bir pazarı olmayan ülkelerde bile Zelda ve Animal Crossing gibi oyunları ile ikinci cihaz olmayı başarabildi. Yani evinde Gaming PC, Xbox veya PS olan kişiler, ikinci cihaz olarak Switch alıyor.

Son olarak yaş bağımsız oyunlar üretebiliyorlar. Yani 30-40 yaşlarındaki bir ebeveyn, 5-6 yaşlarındaki çocukları ile hep beraber oturup oyun oynayabiliyor. Ayrıca oynayan herkes oyundan zevk alabiliyor. Sadece bunun için çıkan oyunlar var. Kutu oyunları gibi düşünebilirsiniz. Biz kültürel olarak aile ile hep beraber yaşıyoruz. Bu nedenle de aile içi sosyalleşmeye çok ihtiyaç duymuyoruz. Ancak Kuzey Amerika ve AB gibi pazarlarda buna ihtiyaç duyuluyor.

Tüm bunların satış başarısında önemli bir etken olduğunu düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Ülkemizden bakınca garip geliyor. Ancak ABD gibi ülkelerde 200 dolar gibi komik rakamlara satılıyor. Noel gibi özel günlerde; Kuzey Amerika, Avrupa ve Okyanusya gibi büyük pazarlarda inanılmaz satış rakamlarına ulaşılabiliyor. İlk ve en önemli neden bu.

İçerisinde Zelda gibi meta kritik skorlarına göre dünyanın en iyi oyunları yer alıyor. Oyunlar yıllardır belirli bir istikrarla üretiliyor ve takip eden kitlesi çok büyük. Herhangi bir Nintendo oyunu 20 milyon gibi garip satış sayılarına ulaşabiliyor. Tabii ki bu oyunu oynamak için konsola ihtiyacınız var. Örneğin 2020'de en çok satan oyunlar listesinde ilk 20'de 4 oyunu bulunuyor ve Nintendo'nun sadece fiziksel satışı böyle. Diğer oyunların fiziksel ve dijital satışı beraber hesaplanıyor. Nintendo ise dijital satış verilerini paylaşmıyor. Yani aslında 4'ten fazla oyun girmiştir.

Ebeveyn baskısı gelişmiş ülkelerde bize göre çok daha yüksek. Ancak ülkemizdeki gibi çocuğa sadece baskı kurup başka hiçbir pozitif yönlü hamle yapmayan ebeveyn sayısı daha az. Nintendo'da da ebeveyn kontrolü özelliği yıllardır bulunuyor. Bunun da önemli bir etken olduğunu düşünüyorum. Buradan ne demek istediğimi daha iyi anlayabilirsiniz.

Ülkemizde markanın kendisi bulunmuyor. Bu nedenle de teknik destek yok. Ancak bulunduğu ülkelerde teknik destek konusunda inanılmaz başarılı. ABD ve Japonya gibi ülkelerde tüketiciler buna özel bir önem veriliyor.

Nintendo ABD gibi birçok pazarda pazar birincisi. Hatta bu yıl dünya genelinde, PS ve Xbox satışları toplandığında Nintendo kadar etmiyor. Buna ek olarak Türkiye gibi büyük bir pazarı olmayan ülkelerde bile Zelda ve Animal Crossing gibi oyunları ile ikinci cihaz olmayı başarabildi. Yani evinde Gaming PC, Xbox veya PS olan kişiler, ikinci cihaz olarak Switch alıyor.

Son olarak yaş bağımsız oyunlar üretebiliyorlar. Yani 30-40 yaşlarındaki bir ebeveyn, 5-6 yaşlarındaki çocukları ile hep beraber oturup oyun oynayabiliyor. Ayrıca oynayan herkes oyundan zevk alabiliyor. Sadece bunun için çıkan oyunlar var. Kutu oyunları gibi düşünebilirsiniz. Biz kültürel olarak aile ile hep beraber yaşıyoruz. Bu nedenle de aile içi sosyalleşmeye çok ihtiyaç duymuyoruz. Ancak Kuzey Amerika ve AB gibi pazarlarda buna ihtiyaç duyuluyor.

Tüm bunların satış başarısında önemli bir etken olduğunu düşünüyorum.
Anladığım kadarıyla bana gram hitap etmeyen bir konsol. Yine de adi mal sattıkları gerçeğini değiştirmez.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı