Palamutkafali
Hectopat
- Katılım
- 20 Nisan 2020
- Mesajlar
- 1.015
- Çözümler
- 1
Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
- Meslek
- Organizasyon sorunlusu
Herkese günaydın. Son zamanlarda Cyberpunk'ın da çıkışı ile beraber böyle bir konu açmak istedim. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz merak ediyorum. Çıkışında sorunsuz bir şekilde oynanabilen oyun sayısı(konsol exclusive oyunlar hariç) git gide azalıyor. Bu durum internetten aldığınız herhangi bir ürünün bozuk çıkmasıyla aynı, onun için gelip burada firma duyarı kasmayalım lütfen. İnternetten ya da herhangi bir yerden aldığınız ürünün bozuk çıkmasına nasıl itiraz ediyorsanız bu duruma da aynı tepki gösterilmesini gerektiğini düşünüyorum.
Şu ana kadar optimizasyon anlamında gördüğüm en iyi oyunlardan biri Ubisoft oyunu olan Far Cry desem kimse buna itiraz etmez herhalde. Çok geniş bir sistem yelpazesi var ve gerçekten sorunsuz bir şekilde oynanabiliyor.
Oyun yapımı hakkında detaylı bilgisi olan arkadaşlar varsa aydınlatırlarsa sevinirim. Bu iş neden böyle oluyor? Firmalar bunu bile bile nasıl piyasaya sürebiliyor? Bu tabi sadece Cyberpunk için geçerli değil. En son onda bu sorun yaşandığı için onu örnek gösterdim yoksa bu işi yıllardır oyun piyasasında olan koca şirketler de yapıyor. Yoksa artık firmalar "Oyunu çıkaralım nasıl olsa oyuncular alıştı sonradan düzeltiriz" mantığıyla mı çıkarmaya başladı?
Aynı anda birçok platforma oyunu optimize etmenin zorluğu tabi vardır fakat bu yapılması imkansız demek değil. Far Cry gibi güzel görselliğe sahip bir oyun tüm platformlarda sorunsuz çalışabiliyorsa aynı firmadan çıkan başka bir oyun veya farklı bir firmanın başka bir oyununu "Farklı platformlara çıkarmak zor kardeşim kolaysa sen yap" deyip geçmek ne kadar mantıklı?
Rockstar bile Red Dead Redemption 2'yi PC platformuna çıkardığında oyun rezil seviyedeydi ve hala oyunun metacritic kullanıcı puanlaması 5.8'dir. Şimdiye oyun bayağı düzeltildi gerçekten oyun oynanabiliyor gayet güzel fakat ne kadar zaman aldığını söylememe gerek yok sanırım.
Bu iş gerçekten böylesine büyük bir şirketin bile piyasaya sorunlu bir ürün sürmesini gerektirecek kadar zor mu? İllaki bu forumda oyun geliştirme hakkında bilgisi olan insanlar vardır konu altında yorumlarını yazarlarsa çok sevinirim.
Şu ana kadar optimizasyon anlamında gördüğüm en iyi oyunlardan biri Ubisoft oyunu olan Far Cry desem kimse buna itiraz etmez herhalde. Çok geniş bir sistem yelpazesi var ve gerçekten sorunsuz bir şekilde oynanabiliyor.
Oyun yapımı hakkında detaylı bilgisi olan arkadaşlar varsa aydınlatırlarsa sevinirim. Bu iş neden böyle oluyor? Firmalar bunu bile bile nasıl piyasaya sürebiliyor? Bu tabi sadece Cyberpunk için geçerli değil. En son onda bu sorun yaşandığı için onu örnek gösterdim yoksa bu işi yıllardır oyun piyasasında olan koca şirketler de yapıyor. Yoksa artık firmalar "Oyunu çıkaralım nasıl olsa oyuncular alıştı sonradan düzeltiriz" mantığıyla mı çıkarmaya başladı?
Aynı anda birçok platforma oyunu optimize etmenin zorluğu tabi vardır fakat bu yapılması imkansız demek değil. Far Cry gibi güzel görselliğe sahip bir oyun tüm platformlarda sorunsuz çalışabiliyorsa aynı firmadan çıkan başka bir oyun veya farklı bir firmanın başka bir oyununu "Farklı platformlara çıkarmak zor kardeşim kolaysa sen yap" deyip geçmek ne kadar mantıklı?
Rockstar bile Red Dead Redemption 2'yi PC platformuna çıkardığında oyun rezil seviyedeydi ve hala oyunun metacritic kullanıcı puanlaması 5.8'dir. Şimdiye oyun bayağı düzeltildi gerçekten oyun oynanabiliyor gayet güzel fakat ne kadar zaman aldığını söylememe gerek yok sanırım.
Bu iş gerçekten böylesine büyük bir şirketin bile piyasaya sorunlu bir ürün sürmesini gerektirecek kadar zor mu? İllaki bu forumda oyun geliştirme hakkında bilgisi olan insanlar vardır konu altında yorumlarını yazarlarsa çok sevinirim.