Oyunlar neden sorunsuz çıkmıyor?

Palamutkafali

Hectopat
Katılım
20 Nisan 2020
Mesajlar
1.015
Çözümler
1
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Organizasyon sorunlusu
Herkese günaydın. Son zamanlarda Cyberpunk'ın da çıkışı ile beraber böyle bir konu açmak istedim. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz merak ediyorum. Çıkışında sorunsuz bir şekilde oynanabilen oyun sayısı(konsol exclusive oyunlar hariç) git gide azalıyor. Bu durum internetten aldığınız herhangi bir ürünün bozuk çıkmasıyla aynı, onun için gelip burada firma duyarı kasmayalım lütfen. İnternetten ya da herhangi bir yerden aldığınız ürünün bozuk çıkmasına nasıl itiraz ediyorsanız bu duruma da aynı tepki gösterilmesini gerektiğini düşünüyorum.

Şu ana kadar optimizasyon anlamında gördüğüm en iyi oyunlardan biri Ubisoft oyunu olan Far Cry desem kimse buna itiraz etmez herhalde. Çok geniş bir sistem yelpazesi var ve gerçekten sorunsuz bir şekilde oynanabiliyor.

Oyun yapımı hakkında detaylı bilgisi olan arkadaşlar varsa aydınlatırlarsa sevinirim. Bu iş neden böyle oluyor? Firmalar bunu bile bile nasıl piyasaya sürebiliyor? Bu tabi sadece Cyberpunk için geçerli değil. En son onda bu sorun yaşandığı için onu örnek gösterdim yoksa bu işi yıllardır oyun piyasasında olan koca şirketler de yapıyor. Yoksa artık firmalar "Oyunu çıkaralım nasıl olsa oyuncular alıştı sonradan düzeltiriz" mantığıyla mı çıkarmaya başladı?

Aynı anda birçok platforma oyunu optimize etmenin zorluğu tabi vardır fakat bu yapılması imkansız demek değil. Far Cry gibi güzel görselliğe sahip bir oyun tüm platformlarda sorunsuz çalışabiliyorsa aynı firmadan çıkan başka bir oyun veya farklı bir firmanın başka bir oyununu "Farklı platformlara çıkarmak zor kardeşim kolaysa sen yap" deyip geçmek ne kadar mantıklı?

Rockstar bile Red Dead Redemption 2'yi PC platformuna çıkardığında oyun rezil seviyedeydi ve hala oyunun metacritic kullanıcı puanlaması 5.8'dir. Şimdiye oyun bayağı düzeltildi gerçekten oyun oynanabiliyor gayet güzel fakat ne kadar zaman aldığını söylememe gerek yok sanırım.

Bu iş gerçekten böylesine büyük bir şirketin bile piyasaya sorunlu bir ürün sürmesini gerektirecek kadar zor mu? İllaki bu forumda oyun geliştirme hakkında bilgisi olan insanlar vardır konu altında yorumlarını yazarlarsa çok sevinirim.
 
Şöyle ki bu oyunu yapanların suçu değil, oyunu yaptıranların suçu. Belirli bir tarih veriyorlar ki bu tarih çoğu zaman yeterli olmuyor. Özellikle CoD gibi oyunlarda görüyoruz bunları, her sene bir oyun çıkartan firmalar.

Cyberpunk 7 senedir geliştiriliyor doğru, ama ağırlıklı olarak ne zamandır geliştiriliyor sizce? Ben 2-2.5 yıl derim. CDPR zaten yeni sayılabilecek bir firma, tek büyük oyunları Witcher 3 ve hata yapmaları çok doğal firmaları saymazsak en büyük neden ise internet.

Artık insanlar oyunların çıkış tarihihnin ilk senesi bug tester olarak falan kullanılıyor. Hiçbir oyun tam çıkamıyor çünkü eskiye göre oyunlar çok büyük ve daha zor. Şimdi gözümüze çarpmasının nedeni ise yine internet olması, GTA 3, VC gibi oyunlarda da yüzlerce bug vardı ama internet olmadığı için hepsi bilinemiyordu.

Bir de firmalar o zaman tekrardan düzeltme şanslarının az olduğunu da biliyorlardı o yüzden oyunu çok uzun süre test ediyorlardı, artık o kadar ettiklerini bile sanmıyorum çünkü internet var adamlar 1 ay sonra çıkarır 50GB patch düzeltirler her şeyi.
CoD'u 3 şirket yapıyor. Her 3 yılda bir oyun gibi.
 
Oyun yapiminin zorluguyla alakasi yok. Yazilim test etmenin bir suru yolu var. Yeterince zaman ve planlama ile bir yazilim buyuk oranda kullanimini imkansiz hale getirecek buglardan temizlenir.

Sizin 20 dakika oynayarak kesfettiginiz bug'lari test eden ekip bilmiyor mu saniyorsunuz?

Eskiden herkesin evinde fiber internet yoktu, bir oyuna yeni CD almadan yama bile yapamiyordunuz. Bugli oyun yapan firma batiyordu.

Simdi dayiyorlar buglari, dayiyorlar reklami. Oyundaki bug'i duzeltmek icin yazilimciya 5000$ verecegine twitch kullanicisina veriyorlar o parayi, onlarca yeni musteri kazaniyorlar. Niye ugrassinlar ki?

Pre-order yapan kitle ne verirsen yiyor, oyunu bekleyen kitle babasi gibi firmayi savunuyor, ufak bir kitle refund yapiyor yalnizca, kalani da zaten korsan oynuyor. Hal boyle olunca %99 bugsiz oyun icin binlerce dolar ve zaman harcayana kadar cikariyorlar buglari, yapistiriyorlar day1 patch'i ve 3-5 gunde bir ufak yamalari. Bir kac ay sonra oyunun omurgasi biraz toparlayinca hemen devam oyununun reklamlarina basliyorlar ve hikaye yeniden basliyor.
 
Sanırım ilk DayZ ile başladı bu erken erişim furyası. En büyük sebeplerden birinin bu erken erişim muhabbeti olduğunu düşünüyorum. Daha önce başka projeler de bu şekilde yayınlanmış olabilir yanlış bilgi vermiş olmayayım.

Son bir kaç senedir “Ne de olsa sonradan yamalar düzeltiriz.” deyip bitirmeden çıkararak ön siparişten malı götürme yöntemi o kadar geçerli ki, PR çalışmasıydı reklamıydı pazarlamasıydı milletin oyuna karşı yükselmesini sağlayıp ön siparişten malı vuruyorlar. Bir tutam haysiyet veya gurur varsa düzeltmeye meyilli olunuyor, yoksa üzerine yatılıp seneye aynısının laciverti için aynı şey yapılıyor.

Bence çözümü ön sipariş zokasına düşmemek. Gerekirse çıktıktan sonra eğer demosu vs yoksa iade süreci dahilinde ne mal olduğu birinci elden tecrübe edilmeli. Videoya incelemeye de kanmamalı. O kanallar da satın alınabiliyor sonuçta.
 
Arkadaşlar peki yapan nasıl yapıyor? Sıkıntılı olan oyunlardan daha az detay barındırdığı için mi? Ya da oynama süresi daha kısa olduğu için falan mı? Yanılmıyorsam optimizasyon sorunları oyunların fizik motoruyla bağlantılı galiba.
 
Size bir örnek vereyim acemi bir yazarsınız karşınızda ise tolstoy gibi usta bir yazar var. Başladınız yazı yazmaya sizin çok daha fazla hatanız bulunurken imla kuralları vs usta yazarda ise çok daha az bulunacaktır.

Yani siz 100 hata yaptıysanız usta yara 5 10 tane yapmış olur. Rockstar ve CD project Red'in karşılaştırılması mantıksız. Çünkü iki firma da farklı oyun türlerinde yapım sergiliyor ve ayrıyeten CDPR acemi bir şirket iken Rockstar işinde usta olan bir şirket.

Ayrıyeten Rockstar'ın bir sürü alt kuruluşu bulunmakta. Rockstar north, Rockstar interactive india, Rockstar dundee, Rockstar san diego, Rockstar london, Rockstar toronto gibi bir sürü alt kuruluşu var.

CDPR ise daha acemiliğini üzerinden atamamış bir firma. Başından büyük işlere kalkıştı ve eline yüzüne bulaştırdı. En başta tek platforma çıkış yapıp sonrasında diğer platformlara destek sağlayacaktı.
 
Size bir örnek vereyim acemi bir yazarsınız karşınızda ise tolstoy gibi usta bir yazar var. Başladınız yazı yazmaya sizin çok daha fazla hatanız bulunurken imla kuralları vs usta yazarda ise çok daha az bulunacaktır.

Yani siz 100 hata yaptıysanız usta yara 5 10 tane yapmış olur. Rockstar ve CD project Red'in karşılaştırılması mantıksız. Çünkü iki firma da farklı oyun türlerinde yapım sergiliyor ve ayrıyeten CDPR acemi bir şirket iken Rockstar işinde usta olan bir şirket.

Ayrıyeten Rockstar'ın bir sürü alt kuruluşu bulunmakta. Rockstar north, Rockstar interactive india, Rockstar dundee, Rockstar san diego, Rockstar london, Rockstar toronto gibi bir sürü alt kuruluşu var.

CDPR ise daha acemiliğini üzerinden atamamış bir firma. Başından büyük işlere kalkıştı ve eline yüzüne bulaştırdı. En başta tek platforma çıkış yapıp sonrasında diğer platformlara destek sağlayacaktı.

Kimse CD projektle Rockstar'ı karşılaştırmadı ki :) ben genel olarak her firmanın bunu yapmasından bahsediyordum. Bu anlattığınızı aklı ve mantığı azıcık olan birisi anlayabilir zaten katılıyorum size. Sanırsam Rockstar'ın kusursuza yakın oyun çıkarmasının sebebi tüm firmalarını oyun yaparken o çalışmaya dahil etmesi. Ubisoft o şekilde çalışmıyor diye biliyorum örneğin.
 
@Palamutkafali piyasada sorunsuza yakın Rockstar oyun çıkarıyor ve GTA 5 ile CP2077 karşılaştırıldığından Rockstar'ı ele aldım.

Ubisoft zaten 6 sene önce bataklığa girdi Unity ile oynanmaz bir biçimde çıkmıştı oyun. Zor olsa da ben seviyorum.
 
@Palamutkafali piyasada sorunsuza yakın Rockstar oyun çıkarıyor ve GTA 5 ile CP2077 karşılaştırıldığından Rockstar'ı ele aldım.

Ubisoft zaten 6 sene önce bataklığa girdi Unity ile oynanmaz bir biçimde çıkmıştı oyun. Zor olsa da ben seviyorum.

Son zamanlarda düzelmeye başladı Ubisoft. Para sevdasından her ne kadar eksik oyun çıkarsalar da, hikayeyi tamamlamasalar da AC Valhalla'da ben hiçbir sorun yaşamadım. Far CRY serisi zaten her zaman tam takır çalışıyordu. Far CRY 6'da çok yüksek ihtimalle sorunsuz çıkacaktır. Rockstar ise zaten bu işin piridir. Benim en çok sevdiğim, aynı zamanda eleştirdiğim ise bethesda. Bu kadar sorunlu oyun çıkartıp kendini oyunculara bu kadar sevdirtebilen oyunlar yapmayı da bir onlar yapıyor. Demek ki düzgün oyun yapsalar ve şu milattan kalma motoru değişseler alıp başını gidecek.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı