Oyunlar neden sorunsuz çıkmıyor?

Palamutkafali

Hectopat
Katılım
20 Nisan 2020
Mesajlar
1.015
Çözümler
1
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Organizasyon sorunlusu
Herkese günaydın. Son zamanlarda Cyberpunk'ın da çıkışı ile beraber böyle bir konu açmak istedim. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz merak ediyorum. Çıkışında sorunsuz bir şekilde oynanabilen oyun sayısı(konsol exclusive oyunlar hariç) git gide azalıyor. Bu durum internetten aldığınız herhangi bir ürünün bozuk çıkmasıyla aynı, onun için gelip burada firma duyarı kasmayalım lütfen. İnternetten ya da herhangi bir yerden aldığınız ürünün bozuk çıkmasına nasıl itiraz ediyorsanız bu duruma da aynı tepki gösterilmesini gerektiğini düşünüyorum.

Şu ana kadar optimizasyon anlamında gördüğüm en iyi oyunlardan biri Ubisoft oyunu olan Far Cry desem kimse buna itiraz etmez herhalde. Çok geniş bir sistem yelpazesi var ve gerçekten sorunsuz bir şekilde oynanabiliyor.

Oyun yapımı hakkında detaylı bilgisi olan arkadaşlar varsa aydınlatırlarsa sevinirim. Bu iş neden böyle oluyor? Firmalar bunu bile bile nasıl piyasaya sürebiliyor? Bu tabi sadece Cyberpunk için geçerli değil. En son onda bu sorun yaşandığı için onu örnek gösterdim yoksa bu işi yıllardır oyun piyasasında olan koca şirketler de yapıyor. Yoksa artık firmalar "Oyunu çıkaralım nasıl olsa oyuncular alıştı sonradan düzeltiriz" mantığıyla mı çıkarmaya başladı?

Aynı anda birçok platforma oyunu optimize etmenin zorluğu tabi vardır fakat bu yapılması imkansız demek değil. Far Cry gibi güzel görselliğe sahip bir oyun tüm platformlarda sorunsuz çalışabiliyorsa aynı firmadan çıkan başka bir oyun veya farklı bir firmanın başka bir oyununu "Farklı platformlara çıkarmak zor kardeşim kolaysa sen yap" deyip geçmek ne kadar mantıklı?

Rockstar bile Red Dead Redemption 2'yi PC platformuna çıkardığında oyun rezil seviyedeydi ve hala oyunun metacritic kullanıcı puanlaması 5.8'dir. Şimdiye oyun bayağı düzeltildi gerçekten oyun oynanabiliyor gayet güzel fakat ne kadar zaman aldığını söylememe gerek yok sanırım.

Bu iş gerçekten böylesine büyük bir şirketin bile piyasaya sorunlu bir ürün sürmesini gerektirecek kadar zor mu? İllaki bu forumda oyun geliştirme hakkında bilgisi olan insanlar vardır konu altında yorumlarını yazarlarsa çok sevinirim.
 
Belli ki zor. Rockstar'ın çalışanlarının gece yarılarına çalışıp eve gitmemelerini isteyecek kadar mobbing yapan bir patronlarının var olduğunu da duymuştum.
 
Optimizasyon sıkıntılarının olması ilk etaplarda çok normal. Geliştiricilerin veya oyunu test edenlerin bazı bugları görememeleri de normal. Optimizasyon sıkıntılarını geliştiricilerin görebileceğini sanmıyorum çünkü onlar oyunu yaparken bilmem kaç bin dolarlık sistemlerle yapıyorlar ve onlar haliyle fark etmezler bence. İlk etaplarda bence normal karşılanmalı buglar ve optimizasyonlar.
 
Hocam teknoloji ilerledikçe oyuncuların beklentisi de yükseliyor. Beklentiler yüksek olunca oyun yapımcıları yüksek kalitede oyunlar yapmaya çalışıyorlar. Büyük oyun yapmak o kadar kolay bir şey değil. Doğal olarak problemler çıkıyor.
 
Çünkü büyük oyunlar birçok platforma çıktığından her hatayı düzeltip tespit etmek çok zor. Cyberpunk gibi bir oyunun tamamını oynayıp tüm hatalarını tespit eden ve hatta tüm platformlarda oynayabilen birisi olamaz, çok zor. Rockstar önce konsollara çıkarıyor genelde ve adamlar oyunlarını çok sağlam yapıyorlar. Rockstar harici pek bir firma yok hatasız oyun yapabilen.

Ayrıca optimizasyon ve hata düzeltmesi sandığımız kadar kolay değil hele ki büyük bir açık dünya oyununda.
 
Şöyle ki bu oyunu yapanların suçu değil, oyunu yaptıranların suçu. Belirli bir tarih veriyorlar ki bu tarih çoğu zaman yeterli olmuyor. Özellikle CoD gibi oyunlarda görüyoruz bunları, her sene bir oyun çıkartan firmalar.

Cyberpunk 7 senedir geliştiriliyor doğru, ama ağırlıklı olarak ne zamandır geliştiriliyor sizce? Ben 2-2.5 yıl derim. CDPR zaten yeni sayılabilecek bir firma, tek büyük oyunları Witcher 3 ve hata yapmaları çok doğal firmaları saymazsak en büyük neden ise internet.

Artık insanlar oyunların çıkış tarihihnin ilk senesi bug tester olarak falan kullanılıyor. Hiçbir oyun tam çıkamıyor çünkü eskiye göre oyunlar çok büyük ve daha zor. Şimdi gözümüze çarpmasının nedeni ise yine internet olması, GTA 3, VC gibi oyunlarda da yüzlerce bug vardı ama internet olmadığı için hepsi bilinemiyordu.

Bir de firmalar o zaman tekrardan düzeltme şanslarının az olduğunu da biliyorlardı o yüzden oyunu çok uzun süre test ediyorlardı, artık o kadar ettiklerini bile sanmıyorum çünkü internet var adamlar 1 ay sonra çıkarır 50GB patch düzeltirler her şeyi.
 
İnsanlık bile bunca senedir dünyada olmasına rağmen sorunsuz değil ise sorunlu varlıklar tarafından yapılan bir işin sorunsuz veya kusursuz olmasını beklememeliyiz.

Çoğu oyun optimizasyon sorunları ve buglar ile çıkış yapıyor. Çoklu platform olarak çıkış yapıldığında ise çok daha artıyor bu.

İlk başta tek bir platformda çıkıp 1 sene sonra diğer platformlara gelseydi eğer çok daha iyi olurdu. Rockstar bile olsa illaki bir sorun çıkıyor. Adamlar oyunu üst düzey sistemlerde test ediyor ayrıyeten o da var.

Rockstar örnek olarak neredeyse sorunsuz çıkıyor oyunları ancak adamlar başta konsollara çıkarıp oyunu olası hataları düzeltip bilgisayara sunuyor. Örnek olarak GTA 5 2013 çıkışlı ama PC'ye 2015'te geldi.

Böyle bir şey olsaydı eğer CP2077'de veya ölüm tehtidleri ve sponsorların baskıları olmasaydı çok daha başarılı bir yapım karşımızda olurdu.

Zaten patchler ile düzeltiliyor yavaş yavaş.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı