RDR 2 20 saatlik deneyimim

Kardeşim biz deneyimledigimiz zamanda inceleme yapmış oluyoruz ben oyunun çok güzel oldugunu söyluyorum demek ki oyunu oynamisim oynarken deneyimlemisim deneyimlerken incelemiş oluyorum güzel eleştiriyorum oyun baş yapıt aşikar oyunu oynayanların %90 çok güzel diyor %10 hantallik, kendi gorusunce sevmemesi vb. için soyluyor ben Z'ten diyorum hep de diyeceğim herkesin zevki farklı adamın görüşüne saygı duyarım neyse konudan sapmasin ben bu konuyu oyunu oynadığım oynarken deneyimledigim deneyimlerken incelediğim bir konu oluyor sonuçta oyunu deneyimlemeden açmadan inceleme yapamazsın ben de oyunun ne kadar iyi olduğunu bir baş yapıt olduğunu yorumluyorum eleştiriyorum Z'ten biliyorsunuz ki elestri iyi, kötü, öz olarak üçe ayrılır.

Oyunu bitirip, eksilerini ve artılarını saysan, iyi ya da kötü yönlerini eleştirsen. Her şeyiyle iyiyse neden iyi olduğunu söylesen. Hikayesini incelesen. O zaman hiçbir şey demem. Sen bayağı oyunu övmek için konu açmışsın. Bu inceleme değil. İnsanlar deneyimlerini genelde oyunu överek anlatmaz. Benim sıkıldığım şey "oyun incelemeleri" kısmında deneyimlerini anlatmak yerine saçma sapan övüp duranlar. Bıkkınlık geldi artık.
 
Oh be bir kişi çıktı. Hocam bu durum oyunun geneline yansıyınca can sıkıcı oluyor. W tuşuna çöküyorum resmen. Kısıtlanıyorum gibi hissediyorum. E bir de oyunun yarısının çoğunda hızlı seyahat koymamışlar. Resmen kendi ayaklarına sıkmışlar
Oyunun ana karakteri çok hantal. Kampta bir yere gitmek mesele. Fast travel belli bir seviyeden sonra açabiliyorsun o da kısıtlı. Oyun içi aktiviteler de kısıtlı. Ben oyunu bitirdim ama ben de etki bırakmadı bende.

Oh be bir kişi çıktı. Hocam bu durum oyunun geneline yansıyınca can sıkıcı oluyor. W tuşuna çöküyorum resmen. Kısıtlanıyorum gibi hissediyorum. E bir de oyunun yarısının çoğunda hızlı seyahat koymamışlar. Resmen kendi ayaklarına sıkmışlar.
Aşağıdaki postu 4-5 ay önce yazmıştım.

Oyunun ana karakteri çok hantal. Kampta bir yere gitmek mesele. Fast travel belli bir seviyeden sonra açabiliyorsun o da kısıtlı. Oyun içi aktiviteler de kısıtlı. Ben oyunu bitirdim ama ben de etki bırakmadı.
 
@Ümit ayan

Hocam kimse de söylemiyor. Hareket ve oynanış oyunun geneline yayılan bir durum sonuçta. Tamam oyunun sinema etkileşim ve esinlenmeleri çok iyi olabilir ama lan adam yerinden oynamıyor kaya gibi söyleyin bunu. Bunlar söylense oyun geliştiricileri ona göre önlem alır ama sağolsun fanlar yüzünden haberleri bile yoktur. O yüzden GTA 6'da da aynı oynanış hantallığı devam edecek.
 
Hocam kimse de söylemiyor. Hareket ve oynanış oyunun geneline yayılan bir durum sonuçta. Tamam oyunun sinema etkileşim ve esinlenmeleri çok iyi olabilir ama LAN adam yerinden oynamıyor kaya gibi söyleyin bunu. Bunlar söylense oyun geliştiricileri ona göre önlem alır ama sağ olsun fanlar yüzünden haberleri bile yoktur. O yüzden GTA 6'da da aynı oynanış hantallığı devam edecek.

Hocam vallahi çok haklısınız. Şu oyunu kusursuzmuş gibi övmelerine deli oluyorum. Her oyunun kusuru var. RDR 2'deki hantallık benim de canımı çok sıktı. Hani mantıklı bir sebepte bulamıyorum bu hantallığa. "amaçları gerçekçi olmak, bu yüzden hantal bir oyun" diyenleride anlayamıyorum. İllaki gerçekçi olmak için hantal bir oyun olmasına gerek yok. Bunun bir örneği TLOU 2. hani arthur çok ağır ondan hantal falan diyeceğim, oyunda Shift tuşuna basıyorum arthur 2 saniye sonra tepki veriyor, bu da kontrolün bende olduğunu hissettiremiyor bana. Ağırlığıyla bir alakası yok, karakterin kontrolü bendeymiş gibide hissettirmiyor. Film gibi. (iyi anlamda değil, oyun oynuyorum burada. Canımı sıktı bu durum.) Örneğin bir de oyunun silah savaşları çok tekrar ediyor. Sevenleri bunada laf etmiyor, hikayesi çok sığ bunun sebebini yukarıda açıkladım. Yani oyun iyi güzelde, gerçekten "dünyanın en iyisi!" gibi tabirleri hak ettiğini düşünmüyorum.

Ama sağ olsun fanlar yüzünden haberleri bile yoktur.

Bu arada hocam bu oyun sadece Türkiye'de bu kadar abartılıyor. Birkaç metacritic incelemesinde hantallıktan söz edenleri gördüm, özellikle oyuncular çok sinirli bu duruma. Bu yüzden oyunun oyuncu puanları normal puana göre bu kadar düşük. Bir de ben gibi hikayenin çok sığ olduğunu düşünenler var. Hikayesi bence iyi ama biraz derinlik yok. O da benim tamamen olacakları tahmin etmemden kaynaklı. Çoğu kişide fark etmiş zaten, bu yüzden hikayeye eleştiriler fazla. Benim için böyle hantal a noktasından b noktasına git, adamları vur tarzı oyunlarda hikaye çok önemli. Ama işte olacakları tahmin edince artık ondanda zevk alamıyorum.
 
@Ümit ayan

Hocam kimse de söylemiyor. Hareket ve oynanış oyunun geneline yayılan bir durum sonuçta. Tamam oyunun sinema etkileşim ve esinlenmeleri çok iyi olabilir ama lan adam yerinden oynamıyor kaya gibi söyleyin bunu. Bunlar söylense oyun geliştiricileri ona göre önlem alır ama sağolsun fanlar yüzünden haberleri bile yoktur. O yüzden GTA 6'da da aynı oynanış hantallığı devam edecek.
Knk bana mı özel bilmiyorum hantalligi benim hiç gözüme batmıyor
 
Oyun değil, başyapıt. 115+ saatim var en az bir bu kadar daha sıkılmadan oynayacağımı düşünüyorum. Rdr 2 tutkudur benim için. Böylesi daha önce gelmedi, daha iyisi gelir mi bilmem ama biz senciyiz rdr 2…
Şöyle bir durum var okadar fazla şey varki dünyada hala yapılamayan çok şey vardır senin
 
@rmznkrtl AAA oyunlarda yavaş ve çokça vakit geçirmeyi seviyorsunuzdur. Yavaş yaşıyor olabilirsiniz.

@Deathstrooke Bu kadar detay bilmiyordum bilgiler için teşekkürler. Valla beş yüz kişinin içinde tek olsam sorunları direkt söylerim söyledim de bazı yerlerde. Şöyle bir şey var, bu ve benzeri sorunları fanlar ve firma "gerçekçilik" adı altında geçiştiriyor olabilir. Ayrıca ben bir oyunda bu kadar gerçekçilik istemem şahsen zamanım değerli. A noktasından B noktasına gitmek için her defasında ciddi zaman vermek ve ağır çekimle hareket ettirmek beni yıldırır soğutur ve bunun adı gerçekçilik değil yani. Oyunda dinamizm ve kullanışlı bir hızlı seyahat yoksa geneline eksi puan olarak yansır bu kadar basit.
 
@rmznkrtl AAA oyunlarda yavaş ve çokça vakit geçirmeyi seviyorsunuzdur. Yavaş yaşıyor olabilirsiniz.

@Deathstrooke Bu kadar detay bilmiyordum bilgiler için teşekkürler. Valla beş yüz kişinin içinde tek olsam sorunları direkt söylerim söyledim de bazı yerlerde. Şöyle bir şey var, bu ve benzeri sorunları fanlar ve firma "gerçekçilik" adı altında geçiştiriyor olabilir. Ayrıca ben bir oyunda bu kadar gerçekçilik istemem şahsen zamanım değerli. A noktasından B noktasına gitmek için her defasında ciddi zaman vermek ve ağır çekimle hareket ettirmek beni yıldırır soğutur ve bunun adı gerçekçilik değil yani. Oyunda dinamizm ve kullanışlı bir hızlı seyahat yoksa geneline eksi puan olarak yansır bu kadar basit.
valla kardeşim ben oyunlarda detayı detayına girerim oyunda ne var ne yok supurmeye calissirim aslında hantallik bence Arthur morgana yakışıyor bence altını cizimde bencenin yanlış anlaşılmasın 😁😁 ama her oyunda hantallik olmasını istemem bazı oyunlar vardır karakter hızlı olacak şimdi sunuda soyliyeyim bence Arthur Morgan hantal bir adam
 
Hocam vallahi çok haklısınız. Şu oyunu kusursuzmuş gibi övmelerine deli oluyorum. Her oyunun kusuru var. RDR 2'deki hantallık benim de canımı çok sıktı. Hani mantıklı bir sebepte bulamıyorum bu hantallığa. "amaçları gerçekçi olmak, bu yüzden hantal bir oyun" diyenleride anlayamıyorum. İllaki gerçekçi olmak için hantal bir oyun olmasına gerek yok. Bunun bir örneği TLOU 2. hani arthur çok ağır ondan hantal falan diyeceğim, oyunda Shift tuşuna basıyorum arthur 2 saniye sonra tepki veriyor, bu da kontrolün bende olduğunu hissettiremiyor bana. Ağırlığıyla bir alakası yok, karakterin kontrolü bendeymiş gibide hissettirmiyor. Film gibi. (iyi anlamda değil, oyun oynuyorum burada. Canımı sıktı bu durum.) Örneğin bir de oyunun silah savaşları çok tekrar ediyor. Sevenleri bunada laf etmiyor, hikayesi çok sığ bunun sebebini yukarıda açıkladım. Yani oyun iyi güzelde, gerçekten "dünyanın en iyisi!" gibi tabirleri hak ettiğini düşünmüyorum.

Bu arada hocam bu oyun sadece Türkiye'de bu kadar abartılıyor. Birkaç metacritic incelemesinde hantallıktan söz edenleri gördüm, özellikle oyuncular çok sinirli bu duruma. Bu yüzden oyunun oyuncu puanları normal puana göre bu kadar düşük. Bir de ben gibi hikayenin çok sığ olduğunu düşünenler var. Hikayesi bence iyi ama biraz derinlik yok. O da benim tamamen olacakları tahmin etmemden kaynaklı. Çoğu kişide fark etmiş zaten, bu yüzden hikayeye eleştiriler fazla. Benim için böyle hantal a noktasından b noktasına git, adamları vur tarzı oyunlarda hikaye çok önemli. Ama işte olacakları tahmin edince artık ondanda zevk alamıyorum.

Hocam benim oyuna hiçbir lafım yok, benim lafım oyunu canını savunur gibi savunanlara.
Arkadaşlar herkes kovboy oyunu sevmek zorunda değil, oyun kötü demiyorum bakın herkes kovboy oyunu sevmek zorunda değil. Zaten bana göre oyunu bitirdikten sonra oyunda hiçbir şey yapamıyorsun ki bounty hunter yapmak bana kalırsa bu oyunda ki en sıkıcı işlerinden. Zaten çoğu kişinin "Arthur ne karakterdi beh" demesinin sebebi oyunun sonunda grip yüzünden Micah'la savaşamayıp acı bir şekilde ölmesiydi. Oyuna laf etmiyorum bakın ki de zaten bitirdim ben bu oyunu beğendim mi? Evet ama şu konudan 1 milyon defa açıp oyuna da tapmayın yani. Oyun size bir şey getirmez.
 
Son düzenleme:

Geri
Yukarı