- Katılım
- 28 Eylül 2016
- Mesajlar
- 10.917
- Makaleler
- 33
- Çözümler
- 293
Path Tracing'i halihazırda kullanan oyunlar vardı, hatta bunu bazı oyunlara uygulayan 3. parti modlar dahi vardı. Nvidia bile zamanında bunları pazarladı, ancak "Ray Tracing" olarak. Ray Tracing'in Path Tracing'ten daha iyi olduğunu savunan bir kesim dahi türedi.
Peki neden Path Tracing'i Ray Tracing olarak pazarladı?
Cevap çok basit. İşlerine böyle geldi.
Ray Tracing daha yeni çıkmış, daha sönmemiş bir hype. Deneysel kartları, ışın izlemeyi bile zar zor çözerken path tracing patlasa bi' anda, ne yapacaklardı?
Şunu da anlamak lazım. Bir oyunda Ray Tracing ya da Path Tracing açtığınızda, oyundaki tüm kırılmalar/yansımalar hesaplanmıyor. Rasteration dediğimiz ilkel yöntem ve ray tracing karma bir şekilde çalışıyor. Çünkü ray tracing'in rasteration ile aynı görüntüyü verecek yerlerde optimizasyon adına ray tracing kullanılmıyor, günümüz kartları hala daha o eşiğe gelebilmiş değil. İşin içine path tracing de girince aynı şeyin üçlüsü oluyor.
Kısaca Path Tracing, düşündüğünüz gibi oyunları bi' anda Allah yapacak, tüm kartlara diz çöktürecek bir şey değil.
Bu ışın izleme muhabbetinin kırılma noktası RT çekirdeklerinin çıkışıydı, artık öyle "Oha, nasıl uygulayacağız biz bunu oyunlara?" gibi bir şey söz konusu değil. Çekirdeklerin algoritma çözme hızı arttıkça rasteration kullanımı azalacak, izlenebilecek ışınların sayısı giderek artacak, bu da dolaylı olarak path tracing'in önünü açacak. Rasteration bulunmayan ve tamamen ray tracingli (ray ve path tracing karma olarak yani) oyunların da günü gelecek.
Nvidia'nın bu "Path Tracing" reklamı kampanyası da tamamen pazarlama taktiğinden ibaret. Yukarıda da belirttiğim gibi, Ray Tracing'in modası geçtiğine göre uzun zamandır üzerinde çalıştığımız hatta zamanında bloglarımızda küçümsediğimiz algoritmayı öne pohpohlamanın zamanı geldi, demişler resmen.
Peki neden Path Tracing'i Ray Tracing olarak pazarladı?
Cevap çok basit. İşlerine böyle geldi.
Ray Tracing daha yeni çıkmış, daha sönmemiş bir hype. Deneysel kartları, ışın izlemeyi bile zar zor çözerken path tracing patlasa bi' anda, ne yapacaklardı?
Şunu da anlamak lazım. Bir oyunda Ray Tracing ya da Path Tracing açtığınızda, oyundaki tüm kırılmalar/yansımalar hesaplanmıyor. Rasteration dediğimiz ilkel yöntem ve ray tracing karma bir şekilde çalışıyor. Çünkü ray tracing'in rasteration ile aynı görüntüyü verecek yerlerde optimizasyon adına ray tracing kullanılmıyor, günümüz kartları hala daha o eşiğe gelebilmiş değil. İşin içine path tracing de girince aynı şeyin üçlüsü oluyor.
Kısaca Path Tracing, düşündüğünüz gibi oyunları bi' anda Allah yapacak, tüm kartlara diz çöktürecek bir şey değil.
Bu ışın izleme muhabbetinin kırılma noktası RT çekirdeklerinin çıkışıydı, artık öyle "Oha, nasıl uygulayacağız biz bunu oyunlara?" gibi bir şey söz konusu değil. Çekirdeklerin algoritma çözme hızı arttıkça rasteration kullanımı azalacak, izlenebilecek ışınların sayısı giderek artacak, bu da dolaylı olarak path tracing'in önünü açacak. Rasteration bulunmayan ve tamamen ray tracingli (ray ve path tracing karma olarak yani) oyunların da günü gelecek.
Nvidia'nın bu "Path Tracing" reklamı kampanyası da tamamen pazarlama taktiğinden ibaret. Yukarıda da belirttiğim gibi, Ray Tracing'in modası geçtiğine göre uzun zamandır üzerinde çalıştığımız hatta zamanında bloglarımızda küçümsediğimiz algoritmayı öne pohpohlamanın zamanı geldi, demişler resmen.