Şah İsmail Kürt müydü?

Akademik olarak kabul görmüş bir kaynak mıymış bu?

Her kitap, yazı kaynak olacaksa "Resmi Tarih Yalan Söylüyor" tandanslı kitapların hepsini referans alıp sıfırdan tarih yazalım.

Şah İsmail "Kızılbaş"tır. Kızılbaş terimi direkt olarak Türkçe konuşan Şii Türkmenleri ifade eder. Safevilerin kurulmasında da yine Türkmen boyları vardır.

Başka milletlerin tarihini sahiplenerek tarih yazamazsın.
Pekii senin kaynakların neler? Oxford kaynaklarını da görmek ister misin?
 
Siyakseres, eyyubi, medler?
Hiçbiri kürt değil. Bilim camiasının hiçbir yerinde kabul görmeyen iddialar.

Konuya gelicek olursak Şah İsmail'in Kürt olmasına imkan yok ,iki üç kıytırık kaynakta öyle geçiyor diye olmuyor o işler. Belki Fars olabilir o da bir ihtimal ki kendisi ve soyundan olan herkes sarayda Türkçe konuşuyordu.
 
Pekii senin kaynakların neler? Oxford kaynaklarını da görmek ister misin?
Bütün akademik literatür belli. Oturup buraya atmakla uğraşmam çünkü amacın tartışmak değil. Şah İsmail Kürt'tü diyip bunu kabul ettirmeye gelmişsin aklınca, agresif tavrından da belli oluyor.

Kendi Türkçe konuşuyor, ordusu Türkmen, Türkçe'ye önem veriyor, ordusundaki Türkmenlere verilen isim direkt olarak Türkleri kapsayacak şekilde ama ben niye bu adamın Türk olduğunu ispat etmekle yükümlüyüm. Komedi.
 
Arkadaşlar zorlamayın çünkü Türk olduğunu kabul etmemekte ısrarcı sanırsam. Gerekli kaynakları belirttik. Ayrıca şunu söyleyeyim tekrardan. 'Kürt Kültürü Fars (pers) kültürünün bir alt koludur. Milliyetçilik akımına kadar bu insanlar kendisine farsım derdi. Kürtlük bilinci milliyetçilik akımından sonra belirginleşmiş olup o dönemden önce bir kimlik türünde değildi.' Yani hadi fars dersin anlarım. Fakat o dönemde olmayan bir kültürü söylemezsin.
Pekii senin kaynakların neler? Oxford kaynaklarını da görmek ister misin?

1) R.Savory. İran under the Safavids. Cambridge, 1980, p. 2

2) M.Abbaslı. Safeviler’in kökenine dair // TTK, “Belleten”, sayı: 158, Ankara 1976, s. 287-329

3) N.Musalı. I Şah İsmayılın hakimiyyəti. Bakı, 2011, s. 87

4) W.Hinz. Uzun Hasan ve Şeyh Cüneyd. Ankara, 1992, s. 5, 109

5) Ə.Kəsrəvi. Azəri ya zəban-i bastan-i Azərbaygan. Tehran, 1304, s. 26

6) Z.V.Toğan. Sur l`origines des Safawides // Melanges Louis Massignon, t. III

7) R.Ghirshman, V.Minorsky and R.Sanghvi. Persia – the immortal Kingdom. London, 1971, p. 140

8) М.Аббаслы. К вопросу о происхождении Сефевидов // «Известия» АН Азерб.ССР (серия литературы, языка и искусства), 1973, № 2, с. 36-53

9) О.А.Эфендиев. Азербайджанское государство Сефевидов в X XVI веке. Баку,1981, с. 39-41

10) В.В.Бартольд. Иран: исторический обзор. Ташкент, 1926, с. 45;

11) В.В.Бартольд. Сочинения, т. II, ч. I. Москва, 1963, с. 748, 780;

12) И.П.Петрушевский. Государства Азербайджана в XV веке // ССИА, вып. I, Баку, 1949, с. 205;

13) О.К.Walsh. The Historiography of Ottoman-Safavid Relations in 16-th and 17-th Centuries // Historians of the Middle East. Oxford Üniversity Press, 1962, p. 204;

14) R.Nur. Türk Tarihi, V c., İstanbul, 1923, s. 114;

15) İ.H.Uzunçarşılı. Osmanl Tarihi. II c. Ankara, 1988, s. 225;

16) N.Musalı. I Şah İsmayılın hakimiyyəti. Bakı, 2011, s. 87-88;

17) T.H.Nəcəfli. Səfəvi-Osmanlı münasibətləri, Bakı, Turxan, 2015, s.15-34

18) Abbaslı M., Safevilerin Kökenine Dair, Belleten XL, Ankara 1976, s. 313

19) Бартольд В. В., Сочинения, т. II, ч. 1, М., 1963, стр. 748

20) Петрушевский И. П., Очерки по истории феодальных отношений в Азербайджане и Армении в XVI-начале XIX вв., Ленинград, 1949, с. 36;

21) И. П. Петрушевский. Государства Азербайджана в XV в., стр 205;

22) В.В.Пигулевская, А. Ю. Якубовский, И. П. Петрушевский, Л. В. Строева и А. М. Беленицкий. История Ирана с древнейших времен до конца 18 века. Л., 1958, стр. 252

23) L. Massignon, Tarika, EJ, vol. IV.

24) Turko-Persia in Historical Perspective. Cambridge University Press. ss. 86-87

25) Mazzaoui, Michel B.; Canfield, Robert (2002). “Islamic Culture and Literature in Iran and Central Asia in the early modern period” (İngilizce). Turko-Persia in Historical Perspective. Cambridge University Press. s. 86-87

26) A.Olearinin səyahətnaməsi, beşinci kitab, 23-cü fəsil, səh. 814

27) Şardenin səyahətnaməsi (farsca tərc. İqbal Yəğmayi), Tehran, 1372-75 şəmsi, 3-cü cild, səh. 946-947

28) Azərbaycan tarixi üzrə qaynaqlar (tərtibçi: S. Əliyarlı), Bakı,2007, səh. 169-170

29) Petra della Vallenin səyahətnaməsi (farsca tərc. Şüaəddin Şifa), Tehran, 1370 şəmsi, səh. 184.

30) Səfərnameye-Cemelli Karreri (farsca tərc. Abbas Naxçıvani və Əbdülali Karəng), 1383 şəmsi, səh. 148

31) Azərbaycan Milli Ensiklopediyası: Azərbaycan, səh. 235

32) Qazi Əhməd Qumi “Xülasət-üt-təvarix” Berlin nüsxəsi, vərəq 216 b-217 a

33) İran Şahlarının İki Türkçe Mektubu. Dr. Fekete Layoş. TÜRKİYAT MECMUASI, Cilt V-VI (1 934-36), 247-269

34) British Museum, Add. 7654, vr. 142a

35) İran Şahlarının İki Türkçe Mektubu. Dr. Fekete Layoş. TÜRKİYAT MECMUASI, Cilt V-VI (1934-36), 247-269

Cambridge, london ve tahran kaynaklarını görüyorsunuz ya?
 
Akademik olarak kabul görmüş bir kaynak mıymış bu?

Her kitap, yazı kaynak olacaksa "Resmi Tarih Yalan Söylüyor" tandanslı kitapların hepsini referans alıp sıfırdan tarih yazalım.

Şah İsmail "Kızılbaş"tır. Kızılbaş terimi direkt olarak Türkçe konuşan Şii Türkmenleri ifade eder. Safevilerin kurulmasında da yine Türkmen boyları vardır.

Başka milletlerin tarihini sahiplenerek tarih yazamazsın.


Ne alaka?
İbn bezzazin yazdığı safa tul safa adlı eserini referans alarak doktora tezi yazabiliyorlarsa gayette kaynaktır.
 
Konuştuğu ve yazdığı dilin kürtçe olmaması, kürt olmadığının kanıtı için bence yeterli değil zira benim baba tarafım Kürt. Türkçeleri pek iyi değil lakin benim büyüdüğüm çevre Türkçe konuştuğundan benim yazdığım ve yazacağım her kaynak çoğunlukla Türkçe olacaktır ancak bu durum benim baba tarafımın Kürt olduğu gerçeğini değiştirmeyecektir. @Pwieh
 
Bütün akademik literatür belli. Oturup buraya atmakla uğraşmam çünkü amacın tartışmak değil. Şah İsmail Kürt'tü diyip bunu kabul ettirmeye gelmişsin aklınca, agresif tavrından da belli oluyor.

Kendi Türkçe konuşuyor, ordusu Türkmen, Türkçe'ye önem veriyor, ordusundaki Türkmenlere verilen isim direkt olarak Türkleri kapsayacak şekilde ama ben niye bu adamın Türk olduğunu ispat etmekle yükümlüyüm. Komedi.
Ordusunda ki alevi türkmenleri savaşmaları için manipüle ettiğini bilmiyor musun ayrıca amacım tartışmak ve Kürt olmadığını söyleyenlerin kaynaklarını merak ediyorum
 
Konuştuğu ve yazdığı dilin kürtçe olmaması, kürt olmadığının kanıtı için bence yeterli değil zira benim baba tarafım Kürt. Türkçeleri pek iyi değil lakin benim büyüdüğüm çevre Türkçe konuştuğundan benim yazdığım ve yazacağım her kaynak çoğunlukla Türkçe olacaktır ancak bu durum benim baba tarafımın Kürt olduğu gerçeğini değiştirmeyecektir. @Pwieh
Hayatın boyunca bıraktıgın hiçbir eser kürtçe değilse, hiç bir yazıda, hatıratlarında bile kürtçe konuşmuyorsan, hiçbir tarihi kayıtta, seyahatnamede kürtçe konuştuğuna dair bir bilgi yer almıyorsa sana kürt demezler. Özellikle o dönemde kültürel, ırksal tanımın önemli olmadıgını insanların kendini hristyan, müslüman, şii,sünni diye ayırdığını anlarsanız o dönemden sonra size kürt diyen çıkmayacaktır.
 
Ordusunda ki alevi türkmenleri savaşmaları için manipüle ettiğini bilmiyor musun ayrıca amacım tartışmak ve Kürt olmadığını söyleyenlerin kaynaklarını merak ediyorum
Amacın tartışmak değil. Çocuk yok karşında. Yazdıklarına, üslubuna bakınca anlaşılıyor zaten. Kaldı ki kendi kafanda kurduğun senaryo da baya baya hayal ürünü. Osmanlı Türkmenleri manipüle edememiş de o zaman bir hiç olan Safeviler Türkmenleri manipüle edip bir de yeni mezhebe sokuyor. Gülerler adama.
 

Geri
Yukarı