[Sürprizbozan] The Last of Us Part II Hikaye İncelemesi

Hikayeyi sevsem de NPC'ye karakter yüklemelerini sevmedim. Mesela Witcher örneğini vereyim Geralt gri bir karakter öldürdürdüğü NPC'lerden birine sonraki oyunda bir karakter yazdıklarını düşünün çok saçma.
 
LGBT’nin boğazımıza kadar dayandığını düşünmüyorum. Ayrıca Ellie’nin lezbiyen olduğu biliniyordu zaten.
Çok uzun bir ara Ellie ile oynamanın ardından Abby'e geçtik. TLOU1'de Abby'nin babasını öldürdüğümüzü öğrenince şok olmuştum diyebilirim. Zaten onun ölümünü görmenin hemen sonrasında yeniden Joel'in ölümünü hatırlattı oyun. Hem Abby'nin, hem Ellie'nin o anki üzüntü çığlıkları inanılmaz etkiledi diyebilirim. En son Owen ile Abby'nin bir tane dönme dolap gibi bir yerde flashback sahnesinde bırakmıştım oyunu. Bugün devam edeceğim.
Gerçekten oradaymış gibi hissediyorsunuz oyunda. Naughty Dog bu sefer başarmış, Uncharted’da o duyguyu çok hissedemiyorduk. Bu arada eğer oynamadıysanız GoW 2018 deneyebilirsiniz.
GoW 2018 hikaye konusunda çok ağır basmasa da aksiyonu çok eğlenceli.
Ben TLOU2 ve GoW’u aynı anda oynuyordum.
 
Son düzenleme:
Hikayeyi sevsem de NPC'ye karakter yüklemelerini sevmedim. Mesela Witcher örneğini vereyim Geralt gri bir karakter öldürdürdüğü NPC'lerden birine sonraki oyunda bir karakter yazdıklarını düşünün çok saçma.
The Last of Us yaşayan bir evren. Oradaki NPC'ler sıradan yapay zekalar değil; her birinin adı, geçmişi, ailesi, dostları, hayatı var. Her karakterin önemi ve anlamı var.
 
The Last of Us yaşayan bir evren. Oradaki NPC'ler sıradan yapay zekalar değil; her birinin adı, geçmişi, ailesi, dostları, hayatı var. Her karakterin önemi ve anlamı var.
İlk oyunda sıradan yapay zekaydı oyun boyunca vurduğumuz NPC'lerden hiçbir farkı yoktu. İkinci oyunda ya aslında biz ona isim bile vermemiştik ama çok takmayın diyip NPC'ye bir geçmiş yazıldı. Bunun yerine Marlene üzerinden senaryo yazsalardı oyunun hikayesi bu kadar tepki almazdı ki ben hikayeyi sevdim.
 
İlk oyunda sıradan yapay zekaydı oyun boyunca vurduğumuz NPC'lerden hiçbir farkı yoktu. İkinci oyunda ya aslında biz ona isim bile vermemiştik ama çok takmayın diyip NPC'ye bir geçmiş yazıldı. Bunun yerine Marlene üzerinden senaryo yazsalardı oyunun hikayesi bu kadar tepki almazdı ki ben hikayeyi sevdim.
Oynayamadığım için emin değilim ama sanırım bir farkı var. Oyun boyunca çoğu NPC'yi öldürmeden bölümleri geçebiliyoruz fakat
Abby'nin babasını öldürmek zorundayız
. Büyük bir fark bence.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Bunun yerine Marlene üzerinden senaryo yazsalardı oyunun hikayesi bu kadar tepki almazdı ki ben hikayeyi sevdim.
Tepki almasının en büyük nedeni Joel'un ölmesi. Oyunculara bu kadar nefret aşılayacak tek etken Joel'un oyun başında ölmesiydi, tepki çekeceklerini bilmelerine rağmen bunu yaptılar.
 
Tepki almasının en büyük nedeni Joel'un ölmesi. Oyunculara bu kadar nefret aşılayacak tek etken Joel'un oyun başında ölmesiydi, tepki çekeceklerini bilmelerine rağmen bunu yaptılar.
Birde sırf Abby ile empati yaptırmak için Ellie'nin canavar gibi gösterilmesi :p.
 
Bide sırf Abby ile empati yaptırmak için Ellie'nin canavar gibi gösterilmesi :p.
Ellie'yi canavar gibi göstermediler.
Ellie intikam peşindeydi. Gençliğin verdiği hışımla öfkesine yenik düştü, gerçekleri gördüğü ve elindeki her şeyi kaybettiği zaman artık çok geçti.
Ana fikir buydu zaten, Abby'ye empati kurmak değil.
 

Geri
Yukarı