Fatalis
Megapat
- Katılım
- 18 Ağustos 2014
- Mesajlar
- 4.951
- Makaleler
- 5
- Çözümler
- 63
Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
- Meslek
- Web Tasarımcısı
Kaliteli oyun kavramı epey tartışılmış, bence kaliteli oyun türden türe değişir ve bu epey çetrefilli bir konu. Çünkü açık dünya barındıran bir oyunun açık dünyasını eleştirmemiz gerekir fakat lineer ilerlenen ve açık dünya barındırmayan bir oyun 1-0 önde başlamış olur çünkü onu o açıdan eleştiremeyiz.
Bana göre kalite kavramı kişiden kişiye değişmez, değişmemeli. Hep aynı örneği veriyorum bu konuda biliyorum ama sırf bir kişi Rampage ürünlerini seviyor diye o ürün kaliteli bir ürün haline gelmez. Kullandığı bileşen bellidir, oyunlar da bu şekilde bana soracak olursanız, bir oyunda sağlam vuruş hissi yoksa, yoktur. Sen o oyunun savaşlarından hala daha keyif alabilirsin ancak bu; o oyunun sağlam vuruş hissine sahip olduğu anlamına gelmez.
Yaptığımız şey oyun "oynamak" olduğundan bu konuda oynanış çok önem taşıyor diye düşünüyorum, şahsen ben oynanışı iyi olmayan oyunlara katlanamıyorum artık, ne kadar iyi hikaye barındırıyor olurlarsa olsunlar oynayasım gelmiyor hiç. Tom Clancy's Rainbow Six: Siege örneğini vermiş konu sahibi arkadaş, bence rekabetçi oyunlar arasında oynanışı en iyi olan oyunlardan biridir çünkü oyuncuya belirli bir özgürlük sunar. Oyuncunun özgürlüğü sadece haritanın çizgilerinden ibaret değildir, oyuncu kendi isterse kendi oyun alanını etrafı parçalayarak veya kullandığı karakterin özelliklerini kullanarak yaratabilir.
Sadece bu bile R6'yı benim için diğerlerinin önüne geçiriyor zaten, bir arkadaş R6'yı gerçekçi olmadığı için eleştirmiş ancak taktiksel olacak diye gerçekçi olmasına gerek yok ki oyunun. Taktiksel savaş, gerçekçi savaş olmak zorunda değil bir kere, seni taktik geliştirmeye itiyorsa yeterlidir ve şu anki güncel durumuna çok hakim olmasam da R6 anımsadığım kadarıyla taktik geliştirmeye fazlasıyla itiyordu zaten.
Bana göre kalite kavramı kişiden kişiye değişmez, değişmemeli. Hep aynı örneği veriyorum bu konuda biliyorum ama sırf bir kişi Rampage ürünlerini seviyor diye o ürün kaliteli bir ürün haline gelmez. Kullandığı bileşen bellidir, oyunlar da bu şekilde bana soracak olursanız, bir oyunda sağlam vuruş hissi yoksa, yoktur. Sen o oyunun savaşlarından hala daha keyif alabilirsin ancak bu; o oyunun sağlam vuruş hissine sahip olduğu anlamına gelmez.
Yaptığımız şey oyun "oynamak" olduğundan bu konuda oynanış çok önem taşıyor diye düşünüyorum, şahsen ben oynanışı iyi olmayan oyunlara katlanamıyorum artık, ne kadar iyi hikaye barındırıyor olurlarsa olsunlar oynayasım gelmiyor hiç. Tom Clancy's Rainbow Six: Siege örneğini vermiş konu sahibi arkadaş, bence rekabetçi oyunlar arasında oynanışı en iyi olan oyunlardan biridir çünkü oyuncuya belirli bir özgürlük sunar. Oyuncunun özgürlüğü sadece haritanın çizgilerinden ibaret değildir, oyuncu kendi isterse kendi oyun alanını etrafı parçalayarak veya kullandığı karakterin özelliklerini kullanarak yaratabilir.
Sadece bu bile R6'yı benim için diğerlerinin önüne geçiriyor zaten, bir arkadaş R6'yı gerçekçi olmadığı için eleştirmiş ancak taktiksel olacak diye gerçekçi olmasına gerek yok ki oyunun. Taktiksel savaş, gerçekçi savaş olmak zorunda değil bir kere, seni taktik geliştirmeye itiyorsa yeterlidir ve şu anki güncel durumuna çok hakim olmasam da R6 anımsadığım kadarıyla taktik geliştirmeye fazlasıyla itiyordu zaten.