Daha önce de belirttiğim gibi Yaratıcı bilinemez çünkü evrenden yâni bütün doğadan ayrık, doğaüstü olduğu için onu doğa bilimlerinin bilgi edinmeye dayanan bilimsel metodu ile izole edilmesi mümkün değildir ve bu zaten mantıksız olduğu için gülünçtür de. O zaman geriye sadece inanç kalıyor çünkü bilgi burada doğru araç değildir. Yaratıcı da bunu bildiği için kendi varlığını dolaylı olarak bildirip inamamaızı istiyor.
Yaratıcı kendi varlığını dolaylı olarak bildirip inanmamızı istemiyor. Siz böyle inanıyorsunuz. Yaratacı bilinemez diyorsunuz fakat yaratıcının bize bir şeyler bildirmek istediğini söylüyorsunuz.
Peki bildirmezse olmaz mıydı sorusun cevabı ise olmazdı şeklindedir, çünkü hem insanların onu kendiliklerinden veya bilgi edinerek bilmeleri mümkün değildi hem de evreni ve içindeki hayatı bir tür oyun olarak tasarladığını ve oyunu kazanmak için gerekli olan kuralları yâni dini bildirmemiş olsaydı bu, kendisinin "el-adl" denilen yâni "âdil davranan" sıfatıyla çelişecekti.
İnsanların neden onun varlığından haberdar olmasını istesin ki? Tartışmanın bu noktasına kadar farkettiğim şey şu oldu ki, ben tanrıdan bahsederken siz allahtan bahsediyorsunuz. Biliyorum ikiside anlam olarak aynı fakat arasındaki farkı anladığınızı düşünüyorum. Yani mesela yaratıcı dini bildirmemiş olsaydı el adl sıfatıyla çelişirdi diyorsunuz. el adl sıfatı nereden geldi şimdi? Yaratıcının el adl sıfatına sahip olduğunu nerden biliyorsunuz? Yaratıcının bir güç olmadığını, onun düşünebilir bir varlık olduğunu ve adil davranan biri olduğunu size kim söyledi?
"bir tür oyun" ifadesi nereden çıktı diye şaşırmayın, bu benim değil kendisinin kitabındaki en uyarıcı ifadelerinden biridir: "dünya hayatı oyun ve eğlenceden ibarettir."
Yine aynı mevzu. Kendisinin kitabı derken? Onun kitap indirdiğini kanıtladınız da benim haberim mi yok?
"İnsan, kendisinin başı boş bırakılacağını mı sanır?" ifadesine göre yarattığını kendisi belirtmiştir. Sizce bu ifadeleri şairliği ve felsefeciliği olmadığı bilinen Hz. Muhammed uydurmuş olabilir mi? Hiç de bir insanın düşünce şekline benziyor mu?
Cümlenin neresinde şairlik var inanın anlayamıyorum. Neden sanki o devrin insanları henüz yeni beyin sahibi olmuş, henüz iki kelimeyi bir araya getirmeyi bilmiyormuşta hz muhammedin söyledikleri mucizeviymiş gibi davranıyorsunuz. Hz Muhammedden bile önce, birkaç mesaj önce bahsettiğim gibi Antik Yunanlılar, Mısırlılar gibi uygarlıklar insanlık için büyük bir gelişim katetmiş uygarlıklar. Eski insanları çok hafife alıyorsun.
Yâni sizlerin iddialarının tersine o kitabın insan eseri olamayacağına dair önemli kanıtlar sunuyor. Hz. Muhammed'in bulunduğu coğrafya itibarıyla hiç bilmesi mümkün olmayan bazı bilgiler nasıl o kitaba girmiş olabilirdi acaba kopya mı çekmişti
? Detaylı bilgi için şu an müsait değilim ama internet kaynak araması ile sen de bulabilirsin.
Dostum komik olmaya başlıyorsun. Anlamı belli olmayan harfler neden insan eseri olmadığına kanıt olsun ki? Diğer kısımda bilimsel ayetlerden ve onları araştırmamdan bahsediyorsun sanırım. Sana tavsiyem onları senin araştırman. Zira ben saatlerimi vererek araştırdım ve teker teker her bir ayetin çarpıtıldığını gördüm. Bilim kanıtlayınca değişen ayetler mi dersiniz, kuranın eski uygarlıkların mitoloji yazılarıyla inanılmaz benzerlikleri mi dersiniz, müslümanların ayeti bunu demek istemiyor bunu demek istiyor demesi ve bunun kuranın apaçık bir kitap olmasıyla çelişiyor olması mı dersiniz, hepsi bu sözde bilimsel ayetlerin uydurmaca olduğunu anlatmaya yetiyor bence.
Sadece etkileyici ve kısa bir tanım olduğu için verdim ve aynı şekilde çok yüksek bir eğitimi, şairliği veya felsefeciliği olmadığı bilinen Hz. Muhammed'in bu ifadeyi kurmasının mümkün olmadığını ayrıca belirtiyorum. Bu da yine o kitabı Hz. Muhammed'in yazmış olamayacağına dair bir kanıt değil midir?
Zannediyorum ki sana zamanında islam anlatılırken birileri bir hayli abartmış. Rica ediyorum tekrar dön ve ayete bak. Mucizevi bir yanı yok. Yok yani neyini zorluyorsun anlamış değilim. Mucizevi yanını soruyorum cevap bile veremiyorsun. Sana neden mucizevi diyorum, çok felsefi ve şiirsel, muhammed bunu yazamazdı diyorsun. Sence bu yeterli bir cevap mı? Neden felsefi olduğunu vesaire anlatman gerekmiyor mu? Muhammed neden bu ifadeyi kuramayacak biri olsun?
Uzun lafın kısası sorduğum hiçbir sorunun cevabını alamadım senden.