Yaşamın başlangıcı hakkında düşünceler

Hangi düşünce sizce doğru?


  • Oy verenlerin toplamı
    20
Doğruları söylediğimde fikrinizin değişeceğini bilsem yazardım. Ama siz dindarların genel özelliği sabit fikirlilik olduğundan uğraştığıma değmez.
İyi günler


Bence siz de oldukça sabit fikirlisiniz. Bir kişinin karakterini dininden anlamak saçmalıktan öteye gitmez. Bu arada iki makale okumak sizi bilim insanı yapmaz bu ego ne ya? Söyle bakalım doğruları görelim.

Ben biraz kendi kararlarımdan yazayım. Genel olarak din inancı olmayan kişilerin sorularından biri tanrının nasıl ebedi olduğudur. Düşüncem şu:
Şu bulunduğumuz evrendeki tüm kavramlara bir bakalım. Bu kavramlar belkide sadece bu evren içinde geçerli. Biz insanların ufku oldukça dardır. Biz şuan 3 boyutlu görüyoruz. Bir evrende 4 boyutlu gören canlılar var mı yok mu bunu bilemeyiz. En önemlisi de varlar ise nasıl gördüklerini bilemeyiz.
Aynı zamanda bilime göre bir şeyin yoktan var vardan yok olamayacağı da bir gerçek. Ama bu içinde bulunduğumuz bir evrenin kanunu. Aynı zamanda bu cümle bir yaratıcının yokluğunu düşündüreceği gibi varlığını da düşündürebilir.
Sonuç olarak haklısınız. Kimse bildiği yoldan şaşmayacak. Biz burada ne kadar yazıp çizsek boş. Ben gene müslüman olacağım sen gene inançsız olacaksın. Fakat burada benim öğretmek istediğim şey düzgün düşünmeniz gerektiği ve kendinizi üstün bir canlı olarak görmemeniz gerektiği. Biz de sizin gibi düşünüyoruz ve bir sonuca varıyoruz. Bu sonucun - senin için - yanlış yada doğru olması sana insanları küçük görme hakkını asla vermez.
Evrim konusuna gelirsek dinde evrime ters düşen bir konu olmadığı gibi evrimi kanıtlayan bir konu da yok. Bununla ilgili 1.27.40 uzunluğunda bir video var. İzlemek isteyen olursa atarım:)
Her şeyden önce insanlığınızı kaybedip aynı zekada olduğunuz insanları küçümsemeyin. En önemlisi de bu: saygı.
 
Doğruları söylediğimde fikrinizin değişeceğini bilsem yazardım. Ama siz dindarların genel özelliği sabit fikirlilik olduğundan uğraştığıma değmez.
İyi günler
Adamın söylediği yanlış bile olsa bu şekilde söylemenin sebebi sırf işin içine din katması. Eleştirecekseniz düzgünce cevabını verin ama sırf din kattı diye size göre "zırva" diye insanlara bu kadar sert üslup kullanamazsınız hoşlanmadıysanız cevap vermeme gibi bir hakkınız var ;) . @Remous un dediklerine de harfi harfine katılıyorum "dinci" diye bir sınıflandırma yapman hoş değil inanma geç kafana silah dayayan yok ki o adam sana inançla ilgili bir şey dememiş. Herkesin düşüncelerine "Saygı" duymalısınız.
 
Zıt değildir. Şöyle düşünün, Tanrı ol dedi oldu. Fakat Tanrı istediğinde aşama aşama olarak da yaratamaz mıydı? İlahi bir güçten bahsediyoruz. Müslümanlar bunu inkar edemez. Zıt diyorsanız da bugünkü bilim ile zıt, sonuçta bilim değişken bir oluşum. 1960'ta mantarlar bitki olarak kabul ediliyordu.
Nasıl? Ciddi misin? Din ile evrim çelişiyor Kur'an-ı Kerim'de Adem ile Havva'dan geldiğimiz savunuluyor. Hz.Adem'in ise topraktan yaratıldığı savunuluyor. Evrim ise suda canlılık başladığını evrile evrile şu anki halimize geldiğimizi savunuyor. Peki bu nasıl çelişmiyor?
 
Nasıl? Ciddi misin? Din ile evrim çelişiyor Kur'an-ı Kerim'de Adem ile Havva'dan geldiğimiz savunuluyor. Hz.Adem'in ise topraktan yaratıldığı savunuluyor. Evrim ise suda canlılık başladığını evrile evrile şu anki halimize geldiğimizi savunuyor. Peki bu nasıl çelişmiyor?

Evrime uzun süre kafa yormuş İslam alimleri vardır.

Okuduğum makaledeki isimler;

"El-Cahiz, 781-869 yılları arasında yaşamış, Basra doğumlu, Müslüman Arap bilim insanıdır. Hayatı boyunca teoloji, İslam felsefesi, filoloji gibi konularla ilgilendiği gibi zooloji, hayvan psikolojisi, sosyal psikoloji konuları da dahil 200’e yakın kitap yazmıştır. En ünlü bilimsel eseri 7 ciltten oluşan, 350’ye yakın canlıyı incelediği “Kitab al-Hayawan (Hayvanlar Kitabı)”dır. Bu kitap, doğal çevrenin hayvanlar üzerindeki etkisinden bahseden, çevresel faktörlerin bir bireyin fiziksel özelliklerini nasıl değiştirebileceğini açıklamaya çalışan ilk eser olarak anılır. Besin zinciri ve çevrenin bir hayvanın hayatta kalma olasılığını nasıl etkileyebileceğini özel olarak incelemiştir."

"El-Farabi, 870-950 yılları arasında yaşamış ünlü bilgin. Orta Çağ İslam aydınları arasında Muallim-i Sani (İkinci Üstat/Magister secundus) olarak bilinir. Birinci üstat Aristo’dur. Batı’da Alfarabius adıyla da bilinir. Mantık, matematik, felsefe, doğa felsefesi, psikoloji, müzik, siyaset dallarında kendini geliştirmiştir. Hakkında sonradan yazılan biyografilerde verilen listelerde 100 ila 160 arasında eserin Farabi'ye atfedildiği görülür ancak bu eserlerin küçük bir kısmına ulaşılabilmiştir. "El-Medinetü'l Fâzıla (Faziletli Şehir- İdeal Devlet)” kitabı bunlardan biridir."

"İbn-i Miskeveyh, 932-1030 yılları arasında İran'da yaşamış İslam filozofudur.
Farabi okuluna mensup düşünürlerdendir. Hayatı boyunca çokça eser vermiş, özellikle insan ahlakı ve davranışı üzerinde yoğunlaşmıştır. Doğanın işleyişiyle ilgili düşünceleri El-Cahiz kadar bilimsel olmasa da felsefi düzeyde “El-Fevz el-Aşgar (Al-Fawz Al-Asghar - Küçük Başarı)” isimli kitabında belirgindir. Düşünüre göre doğanın ilerleme süreci cansız maddeden bitkiye, bitkiden hayvana, hayvandan maymuna, maymundan insana doğrudur. Miskeveyh’in eserlerini inceleyen Dr. Muhammed Hamidullah, Miskeveyh’in kitabındaki görüşlerini şu şekilde özetlemiştir:

“Miskeveyh’e göre; Allah maddeyi ve gücü yarattı. Madde zamanla buhara ve suya dönüştü. Bir sonraki basamak mineral dünyası oluştu. Belli zamanda farklı mineraller oluştu. Daha sonra mineral dünyası bitki dünyasını oluşturdu. Bitkiler, hayvan özellikleri taşıyana kadar evrildiler, dişi ve erkek cinsleri oluştu. Bu hurma ağacıdır. Hurma ağacı bitkiler aleminin en yüksek, hayvanlar aleminin en düşük seviyeli canlısıdır.”

İhvan El-Safa,
İhvan el-Safa (Halis Kardeşler) bir kişi değil, kimlikleri gizli alimlerden oluşmuş, doğa bilimleri, matematik, astronomi, felsefe ve İslami bilgiler içeren 52 kitaptan oluşan, Rasa'il Ikhwan al-Safa adlı ansiklopedik eser vermiş bir topluluktur (10. yy). Yazarların kimlikleri hakkında öngörüler bulunsa da kesin bir bilgi yoktur. Her ayın belirli üç akşamı bir araya gelip önceden belirlenmiş konular hakkında toplantılar yapmışlar ve bunları kitaplaştırmışlardır.

Canlılığın oluşum süreci hakkındaki fikirler aşağıdaki şekilde tarif edilmiştir:
“… Üç alem bulunur. Her son üye, kendinden sonra gelen bir sonraki basamağın ilk üyesine bağlıdır. Mineraller, kendinden alttaki su ve toprağa ve onların da alt tipi olan alüminyum sülfat, demir sülfat ve zirkona bağlıdır. Kırmızı altın minerallerin en üst basamağıdır ve bitkilere yakındır. Bitkiler arasında yosun en alt kademededir, buna karşılık hurma, dişi ve erkeğinin bulunuşuyla hayvanlar ve bitkiler arasındadır. Salyangoz bitkilere en yakın hayvandır, fil ise -zekası gereği- insana en yakın hayvandır…”


-
Daha fazlası var, araştırarak görebilirsin. Evrim dinde var mı, yok mu, bilmiyorum ama, orada yazmaması, bilim ile çeliştiği anlamına gelmez. Sizleri, "Evrim, ateistler tarafından ortaya atılmış, hiçbir bilimselliği olmayan bir teoridir." diye kandırıp, bilimden ve eğitimden uzak tutmalarına izin vermeyin. Daha bir yıla kadar Türkiye'de bile müfredatta vardı, dünyanın en seçkin üniversitelerini düşünün. "Evrim, bilim çevreleri tarafından reddediliyor." diyecek kadar uçmuş dincilerin oyununa gelmeyin. Bir zamanlar bende onların oyununa gelip, bilimi öğrenmekten korkuyordum, 'acaba sonsuza kadar yanacak mıyım?' diye. Korkudan merak ettiğim şeyleri araştıramıyordum. 1, 1.5 yılımı o şekilde heba ettim. Tarafsızca okumanızı, araştırmanızı öneririm.
 
Evrime uzun süre kafa yormuş İslam alimleri vardır.

Okuduğum makaledeki isimler;

"El-Cahiz, 781-869 yılları arasında yaşamış, Basra doğumlu, Müslüman Arap bilim insanıdır. Hayatı boyunca teoloji, İslam felsefesi, filoloji gibi konularla ilgilendiği gibi zooloji, hayvan psikolojisi, sosyal psikoloji konuları da dahil 200’e yakın kitap yazmıştır. En ünlü bilimsel eseri 7 ciltten oluşan, 350’ye yakın canlıyı incelediği “Kitab al-Hayawan (Hayvanlar Kitabı)”dır. Bu kitap, doğal çevrenin hayvanlar üzerindeki etkisinden bahseden, çevresel faktörlerin bir bireyin fiziksel özelliklerini nasıl değiştirebileceğini açıklamaya çalışan ilk eser olarak anılır. Besin zinciri ve çevrenin bir hayvanın hayatta kalma olasılığını nasıl etkileyebileceğini özel olarak incelemiştir."

"El-Farabi, 870-950 yılları arasında yaşamış ünlü bilgin. Orta Çağ İslam aydınları arasında Muallim-i Sani (İkinci Üstat/Magister secundus) olarak bilinir. Birinci üstat Aristo’dur. Batı’da Alfarabius adıyla da bilinir. Mantık, matematik, felsefe, doğa felsefesi, psikoloji, müzik, siyaset dallarında kendini geliştirmiştir. Hakkında sonradan yazılan biyografilerde verilen listelerde 100 ila 160 arasında eserin Farabi'ye atfedildiği görülür ancak bu eserlerin küçük bir kısmına ulaşılabilmiştir. "El-Medinetü'l Fâzıla (Faziletli Şehir- İdeal Devlet)” kitabı bunlardan biridir."

"İbn-i Miskeveyh, 932-1030 yılları arasında İran'da yaşamış İslam filozofudur.
Farabi okuluna mensup düşünürlerdendir. Hayatı boyunca çokça eser vermiş, özellikle insan ahlakı ve davranışı üzerinde yoğunlaşmıştır. Doğanın işleyişiyle ilgili düşünceleri El-Cahiz kadar bilimsel olmasa da felsefi düzeyde “El-Fevz el-Aşgar (Al-Fawz Al-Asghar - Küçük Başarı)” isimli kitabında belirgindir. Düşünüre göre doğanın ilerleme süreci cansız maddeden bitkiye, bitkiden hayvana, hayvandan maymuna, maymundan insana doğrudur. Miskeveyh’in eserlerini inceleyen Dr. Muhammed Hamidullah, Miskeveyh’in kitabındaki görüşlerini şu şekilde özetlemiştir:

“Miskeveyh’e göre; Allah maddeyi ve gücü yarattı. Madde zamanla buhara ve suya dönüştü. Bir sonraki basamak mineral dünyası oluştu. Belli zamanda farklı mineraller oluştu. Daha sonra mineral dünyası bitki dünyasını oluşturdu. Bitkiler, hayvan özellikleri taşıyana kadar evrildiler, dişi ve erkek cinsleri oluştu. Bu hurma ağacıdır. Hurma ağacı bitkiler aleminin en yüksek, hayvanlar aleminin en düşük seviyeli canlısıdır.”

İhvan El-Safa,
İhvan el-Safa (Halis Kardeşler) bir kişi değil, kimlikleri gizli alimlerden oluşmuş, doğa bilimleri, matematik, astronomi, felsefe ve İslami bilgiler içeren 52 kitaptan oluşan, Rasa'il Ikhwan al-Safa adlı ansiklopedik eser vermiş bir topluluktur (10. yy). Yazarların kimlikleri hakkında öngörüler bulunsa da kesin bir bilgi yoktur. Her ayın belirli üç akşamı bir araya gelip önceden belirlenmiş konular hakkında toplantılar yapmışlar ve bunları kitaplaştırmışlardır.

Canlılığın oluşum süreci hakkındaki fikirler aşağıdaki şekilde tarif edilmiştir:
“… Üç alem bulunur. Her son üye, kendinden sonra gelen bir sonraki basamağın ilk üyesine bağlıdır. Mineraller, kendinden alttaki su ve toprağa ve onların da alt tipi olan alüminyum sülfat, demir sülfat ve zirkona bağlıdır. Kırmızı altın minerallerin en üst basamağıdır ve bitkilere yakındır. Bitkiler arasında yosun en alt kademededir, buna karşılık hurma, dişi ve erkeğinin bulunuşuyla hayvanlar ve bitkiler arasındadır. Salyangoz bitkilere en yakın hayvandır, fil ise -zekası gereği- insana en yakın hayvandır…”


-
Daha fazlası var, araştırarak görebilirsin. Evrim dinde var mı, yok mu, bilmiyorum ama, orada yazmaması, bilim ile çeliştiği anlamına gelmez. Sizleri, "Evrim, ateistler tarafından ortaya atılmış, hiçbir bilimselliği olmayan bir teoridir." diye kandırıp, bilimden ve eğitimden uzak tutmalarına izin vermeyin. Daha bir yıla kadar Türkiye'de bile müfredatta vardı, dünyanın en seçkin üniversitelerini düşünün. "Evrim, bilim çevreleri tarafından reddediliyor." diyecek kadar uçmuş dincilerin oyununa gelmeyin. Bir zamanlar bende onların oyununa gelip, bilimi öğrenmekten korkuyordum, 'acaba sonsuza kadar yanacak mıyım?' diye. Korkudan merak ettiğim şeyleri araştıramıyordum. 1, 1.5 yılımı o şekilde heba ettim. Tarafsızca okumanızı, araştırmanızı öneririm.
Evet, orada yazmaması çeliştiği anlamına gelmez fakat ilk insan Hz.Adem olarak savunuluyor İslam dininde, ve bu da zaten evrimi kabul etmediği anlamına gelmez mi?
 
@Awhlind
Eklemeyi unutmuşum, bu da bilim karşıtı düşünce.
Bütün insanlar Hz. Âdem’den geldiğine göre, çocukları (kardeşler) birbirleriyle nasıl evlendi? | Sorularla İslamiyet

Sözde hadisleri de dinin içine katarak, Adem ve Havva olayını kendilerine göre yorumluyorlar. ( Aynı site dinden çıkan kişinin öldürülmesinin dinde yeri olduğunu savunuyor. ) Orada ayet ve hadis veriyor. Onları okuyarak düşünüp, mantıklı bir sonuca ulaşmaya çalış.

@Gus Hocam ben yeteri kadar bilgiye sahip olmadığım içün arkadaşa tam anlamıyla yardımcı olamıyorum. Seninde fikirlerini duymak isteriz. Yanlışım yoksa, bir paylaşımda, "Büyü diye bir şey yok evlat." dedin diye hatırlıyorum. Fikirlerimiz ve anlayış tarzımız ne kadar farklı olsa bile yinede ne düşündüğünü merak ediyorum.

Evet, orada yazmaması çeliştiği anlamına gelmez fakat ilk insan Hz.Adem olarak savunuluyor İslam dininde, ve bu da zaten evrimi kabul etmediği anlamına gelmez mi?

Orasını bilemeyeceğim. Ben kesin olarak bir sonuca varmadım. Kesin olarak hayır çelişmiyor desem bile, bir Müslüman, 'Evet, çelişiyor.' diyebilir. Yani yorumlamaya, birden fazla sonuç çıkarmaya dayanan bir din. Ayetleri okuyarak, kararı senin vermen daha mantıklıdır diye düşünüyorum. Kendi aklınla, kendi sonucuna ulaşabilirsin.

Fakat verebileceğim en büyük tavsiye, Kur'an'ı okurken, şu hadisleri - sözde hadisleri bir kenara bırakıp, öyle oku.
 
Son düzenleme:
@Awhlind
Eklemeyi unutmuşum, bu da bilim karşıtı düşünce.
Bütün insanlar Hz. Âdem’den geldiğine göre, çocukları (kardeşler) birbirleriyle nasıl evlendi? | Sorularla İslamiyet

Sözde hadisleri de dinin içine katarak, Adem ve Havva olayını kendilerine göre yorumluyorlar. ( Aynı site dinden çıkan kişinin öldürülmesinin dinde yeri olduğunu savunuyor. ) Orada ayet ve hadis veriyor. Onları okuyarak düşünüp, mantıklı bir sonuca ulaşmaya çalış.

@Gus Hocam ben yeteri kadar bilgiye sahip olmadığım içün arkadaşa tam anlamıyla yardımcı olamıyorum. Seninde fikirlerini duymak isteriz. Yanlışım yoksa, bir paylaşımda, "Büyü diye bir şey yok evlat." dedin diye hatırlıyorum. Fikirlerimiz ve anlayış tarzımız ne kadar farklı olsa bile yinede ne düşündüğünü merak ediyorum.



Orasını bilemeyeceğim. Ben kesin olarak bir sonuca varmadım. Kesin olarak hayır çelişmiyor desem bile, bir Müslüman, 'Evet, çelişiyor.' diyebilir. Yani yorumlamaya, birden fazla sonuç çıkarmaya dayanan bir din. Ayetleri okuyarak, kararı senin vermen daha mantıklıdır diye düşünüyorum. Kendi aklınla, kendi sonucuna ulaşabilirsin.

Fakat verebileceğim en büyük tavsiye, Kur'an'ı okurken, şu hadisleri - sözde hadisleri bir kenara bırakıp, öyle oku.
@AsjasFıdas1000 Öncelikle yazdıklarım Harry Potter ve Felsefe Taşı filminden/kitabından bir replik/cümle idi. [emoji4] Orada bir gönderme yapmak istedim.
Konu hakkında ise şöyle bir şey var, ilk insan Hz. Adem'dir. Beşer ve insan kavramları farklıdır. Hep belirttiğim gibi tek bir ayete bakarak ve tefsir bilmeyerek bir çıkarım elde edemeyiz.
Ek: Enbiya 30. Ayet: O küfre sapanlar görmediler mi ki gökler ve yer bitişik idi, biz onları ayırdık. Her canlı şeyi sudan oluşturduk. Hâlâ iman etmeyecekler mi?
Ek 2: Caner Taslaman'ın konu hakkındaki yorumlarını tavsiye ederim.
 
@AsjasFıdas1000 Öncelikle yazdıklarım Harry Potter ve Felsefe Taşı filminden/kitabından bir replik/cümle idi. [emoji4] Orada bir gönderme yapmak istedim.
Konu hakkında ise şöyle bir şey var, ilk insan Hz. Adem'dir. Beşer ve insan kavramları farklıdır. Hep belirttiğim gibi tek bir ayete bakarak ve tefsir bilmeyerek bir çıkarım elde edemeyiz.
Ek: Enbiya 30. Ayet: O küfre sapanlar görmediler mi ki gökler ve yer bitişik idi, biz onları ayırdık. Her canlı şeyi sudan oluşturduk. Hâlâ iman etmeyecekler mi?
Ek 2: Caner Taslaman'ın konu hakkındaki yorumlarını tavsiye ederim.

O filmi bilmediğim için yanlış anlamışım kusura bakmayın.

1, 1.5 yıl kadar Caner Taslaman'ı yakından takip etmiş birisiyim. Kişi, "Bu İslam'a aykırı" diyerek, 3-5 yıl önce, evrim teorisindeki kabul etmediği şeyleri, tekoloji, bilim ve evrim teorisi dahada geliştiği için bugün kabul etmek zorunda kalıyor ve dinde var diyor. Böyle bir tutarsızlık içinde bulunmuşken, maalesef bana hiç samimi gelmiyor. Sanki dine güncelleme gelmişte, haberi alan ilk kişi Caner Taslaman'mış gibi bir düşünce oluşturuyor bende. Bu durumda onu izlerken, maalesef kendimi aptal yerine konmuş gibi hissediyorum. Onun yerine, daha samimi ve doğru anlatan Müslümanlarda var. Yukarıda, Emin Safa'ya yazdığım Müslüman bilim insanlarının yorumlarını okumak daha mantıklı geliyor bana.

Bu arada ayetlere tekrar tekrar göz atacağım, teşekkürler.
 
Öncelikle evrim göz ardı edilemeyecek ve kanıtı olan bir süreçtir. Sadece başlangıcı ile ilgili kesin bir bilgi yoktur. Başlangıcı ile ilgili tanrısal görüşlerde vardır fakat ne kesin olarak yanlış yada kesin olarak doğru diyebiliriz. Burada felsefeciler İslamiyet dinine uyuyor diye açıklamalar ve programlar yapmışlardır. Ben bu konuda herkesin inancına göre yorumladığını düşünüyorum. Bu yazdığım başlık altında ise Richard Dawkings gibi bir bilim adamının görüşünü belirtmek adında kitabından alıntı yaparak görüşlerini yazdım. İnanmanız veya inanmamanız yada Richard Dawkings' in görüşlerini desteklemeniz size kalmış fakat bilimi asla çürütme gibi bir şansımız yok. Eğer ki yinede inanmıyacağım diyor iseniz saygı duyarım. Bu konu ile ilgili Türk bilim insanlarından ise Celal Şengör' ü dinlemenizi ve kitaplarına göz atmanızı tavsiye ederim.
 
Uyarı! Bu konu 7 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı