Tanrı Sadist mi?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Orası öyle ama sanki inançlı kimseler okuyarak inanıyor. Sence yüzde kaçlık dilimi kur'an-ı kerimi okumuştur? Genel olarak aileden gelme alışkanlıklar, öğretilerdir. Ya da sence okumuş olsalar mezhepler veyahut cemaat gibi topluluklar oluşur muydu? Dini lider seçerler miydi? Üstünlüğü ne o zatların diğer Müslüman arkadaşlardan? Böyle olacağına okumayıp dinen cahil kalsınlar. Ateist, deist olsunlar. Yoksa hem kendilerine hem de oldukları topluluğa büyük zarar veriyorlar.

Keşke sadece kendileri inansa. İnanıp, okuyana saygım sonsuz. Ama birkaç arkadaşım dışında okuyan görmedim.

İnançlı kimselerin çoğu okuyarak inanmıyor evet. Bak dostum, üç çeşit dindar vardır, namazını kılan inanan; namaz kılmayan ama müslamanım diyen ve her şeye günah diyen muhafazakarlar.

Evet o cemaatlerin ve kendini hoca zannedenlerin diğer Müslüman'lardan bir farkı yok. Dini onlardan öğrenmek aşırı yanlış zaten. Ama sence onlar yerine dini düzgün bir şeyden öğrenseler?

İstediği kadar söylesin, yazsın. Diğer ayetler bunu boşa düşürüyor. Kamer'de mucize istemişler, Hz. Muhammed, ayı ikiye bölmüş. (yine de inanmamışlar. Sanırım gerçekten şeytan kör etmiş onları.) Bu insan nefsine direkt olarak müdahaledir. Bilim tarafına girmiyorum bile.

Hala aynı mesele, Hz. Muhammed onları dine çağırmış ve onlar da kabul etmemiş. Olay bu, kabul etmedi diye o kişiler asılmadı veya çarpılmadı. İslam dininde her zaman başkalarını dine çağırmak vardır, şüphesiz ki İslam'ın ilk yıllarında bence bu oldukça normal.

"Şüphesiz biz ona (doğru) yolu gösterdik. İster şükredici olsun ister nankör." dediği gibi, insan seçimlerinde özgürdür. Sen ateist olduğun için şu an öldün mü? Hayır. Normal bir insan gibi yaşıyorsundur, yani bir etkisi olmadı.

Toplum içindeki ayıplanmanı diyorsan eğer, o kişilere bağlı. O yüzden dini suçlamak mantıksız, dini kullananlar suçlanmalı.

Hocam hiç kimse ateistliği havalı sanıp o yüzden ateist olmamıştır, ya da ateistliği havalı sanmıyordur.

Dediğim gibi, sözüm meclisten dışarı. Burada argüman sunanlar kişiler ile öyle görüp konuşan çocuk eşit değildir. Bir tanıdığımı bu konuda örnek verebilirim, elinde bir kanıt olmadan sövüp duruyor sadece.
 
Merhaba, aklıma eğer tanrı'nın (varsa) sadist olabileceği fikri geldi. Eğer varsa İslam dinine inananlara göre Dünya'yı "O" yarattı ve O'nun istediklerini yapanlar cennete, yapmayanlar ise cehenneme gidecek. Hiçlikten bir şey canlı yaratıp sonrasında olacakları sen belirlemişken o yarattığın şeyin acı çekmesi hoşuna gider mi? Vikipedi tanımına baktığım zaman "Sadist, başkalarına acı çektirerek zihnen doyum sağlayan kimse anlamına gelir. Sadist sözcüğü, sadizmin fikir babası Fransız aristokrat ve yazar Marquis de Sade'nin isminden türetilmiştir. Fransızca kökenli bir kelimedir." yazıyor. Ama doyum sözcüğü tanrı için geçerli olmamalı, çoktan doyuma ulaşmış olması gerekli. Siz ne düşünüyorsunuz?

Efendim, benim fikrime göre tanrı (haşa) sadist değildir. Onun istediklerini yapandan ziyade, Onun verdiklerine teşekkür (Şükür) etmeyenleri, onun varlığını tanımayanları (inkar edenleri), Kötülük yapanları vb. cezalandırır. Ve tanrı aksine kullarını cezalandırmaktan zevk duymaz, aksine acı duyar. Lütfen aklında başka bir soru varsa beni etiketle, Çünkü sosyalde ve gerçekte başkalarının fikrine uymayan çok fazla radikal Müslüman var. Sen onları dinleme. Ayrıyeten kimsenin görüşüne/değerlerine hakaret etmeden soru sorduğun için sana çok teşekkür ediyorum.

Bu arada "sadist" kelimesinin ingilizcedeki "Sad" kelimesinden türediğini sanıyordum, verdiğiniz bilgi için teşekkürler.
 
Dediğim gibi, sözüm meclisten dışarı. Burada argüman sunanlar kişiler ile öyle görüp konuşan çocuk eşit değildir. Bir tanıdığımı bu konuda örnek verebilirim, elinde bir kanıt olmadan sövüp duruyor sadece.

Aklı ermeyen ateist Berkecan hariç.
 
Anladığım kadarıya yine bir kavga patlamış. Tanrı hepimizi Radikallerden (Radikal Müslüman'lar, Radikal Ateist'ler, Radikal siyasetçiler vb.) Korusun
 
Hala aynı mesele, Hz. Muhammed onları dine çağırmış ve onlar da kabul etmemiş. Olay bu, kabul etmedi diye o kişiler asılmadı veya çarpılmadı. İslam dininde her zaman başkalarını dine çağırmak vardır, şüphesiz ki İslam'ın ilk yıllarında bence bu oldukça normal.
"Şüphesiz biz ona (doğru) yolu gösterdik. İster şükredici olsun ister nankör." dediği gibi, insan seçimlerinde özgürdür. Sen ateist olduğun için şu an öldün mü? Hayır. Normal bir insan gibi yaşıyorsundur, yani bir etkisi olmadı.
Evet birileri asılmadı belki, İslam tarihine hakim değilim genel itibariyle ama putlar devrildi. İbadetleri engellendi sözde ''müşriklerin''. Saygı lafta, yazıda hoş geliyor kulağa ama icraatta hiçbir şey göremiyor oluşumuz şaşırtmıyor. ''Zararsız bir çağrı'' yok ortada. İnançlara saygısızlık var, yanlış mıyım? Yoksa kırk takla atıp ''ya o öyle olmamıştır şimdi'' falan mı diyeceğiz yine? Yaşananlara bakılırsa alıntıdaki ayet de pek samimi değil.

Dikkat çekeyim, genel düşüncenin ve kutsal kitaplarda söylenenlerin doğruluğu ya da yanlışlığı ile ilgilenmiyorum ama Muhammed peygamber pek de saygı gösterememiş memleketlisine. Çelişki deniyor sanırım buna.

Konuyla da ne kadar alakalı bilmiyorum, sadece bu cümlelerdeki yanlışı düzeltmek istedim.
 
Şey reportlamayın ama, durum bu.
iki.png
iki ucu b*klu değnek.
 
Çoğu kişi bu tarz olaylarda kaderimiz belirli direk cehenneme gidecek olan var falan diyor ve konu buradan türetiliyor sonucunda şöyle olmasına tanri sebep oldu kaderinde boyle yazıyordu tanrı şöyledir böyledir gibi söylemler çıkıyor -dalga falan geçmiyorum bu arada yanlış anlaşılsın istemem- evet öyle katılıyorum ama bana kader kavramı çok değişik geliyor ve açıkçası adamın kaderinde varsa neden? O zaman tanrı şöyle midir? Demek bana biraz tanrıyı suçlamak gibi geliyor. Örnek verecek olursak şu an hepimiz kalkıp namaz kılabıliriz tutan herhangi bir şey yok kalkıp namazı kılarsan kaderinde var kılmazsan yine kaderinde o olacak, kaderimizi kendimiz belirlemiyoruz ama robot da değiliz bunları yapmaya kendi rızamızla, tanrıyı sorgulamaya ve kendimizi zeki gordüğümüz aklımıza kalkıp namaz kılmamaya karar veriyoruz buradaki herkes tanrıyla ilgili bir şeyler biliyor sorguluyor merak esiyor duşünüyor ve aynı aklıyla kaderinde yazana razı geliyor yani bu da biri adam vur deyince tamam deyip vurmaya benziyor, saçma neden yaptığı belirsiz ama kendi karar verdi ve kendine göre haklı. Kader çok değişik şey arkadaşlar muazzam bir dengesi var algılayamıyoruz.
 
Hala aynı mesele, Hz. Muhammed onları dine çağırmış ve onlar da kabul etmemiş. Olay bu, kabul etmedi diye o kişiler asılmadı veya çarpılmadı. İslam dininde her zaman başkalarını dine çağırmak vardır, şüphesiz ki İslam'ın ilk yıllarında bence bu oldukça normal.
Hocam, tabi ki de hâlâ aynı mesele olacak. Çelişen yerleri alıyoruz. Bir zahmet sürekli gündeme gelsin. Kur'an'ın geri kalanı "şunu yap, şunu yapma, öyle buyurduk, Allah .... vs vs vs" diye geçiyor zaten. Hee, bir de benim şeytana uyduğumu söylüyor.

Senin anlamadığın nokta şurası, biri kişi, bir kitap, bir durum istediği kadar argüman sunsun ortaya, eğer kendi argümanlarından bir tanesiyle bile kendisiyle çelişiyorsa, o yanlıştır. Derim ki "Burayı düzelt." Kur'an'dan bağımsız olarak söylüyorum bunu. Ben sana "Bunu yapamazsın." diyeyim ama aynı durumun farklı versiyonuna olur diyeyim. Mantıklı mı?

"Şüphesiz biz ona (doğru) yolu gösterdik. İster şükredici olsun ister nankör." dediği gibi, insan seçimlerinde özgürdür. Sen ateist olduğun için şu an öldün mü? Hayır. Normal bir insan gibi yaşıyorsundur, yani bir etkisi olmadı.

Toplum içindeki ayıplanmanı diyorsan eğer, o kişilere bağlı. O yüzden dini suçlamak mantıksız, dini kullananlar suçlanmalı.
Zaten "Uymayan öldürülüyor." diye bir şey demedim ya da ima etmedim. Ama sen sanıyorsun ki, senin fikirlerin doğru. Mezheplere bak. Diğer mezhepler, senin yaşadığın dinin din olmadığını savunuyor. Hatta adını söyleyemeyeceğim bir diğer mezhep de senin bir ateistten daha fazla günaha girdiğini ve katledilmen gerektiğini söylüyor. Yani dini kitaplar açık uçlu bırakılmıştır. Herkes farklı bir fikir üretebiliyor.
 
Hocam, tabii ki de hâlâ aynı mesele olacak. Çelişen yerleri alıyoruz. Bir zahmet sürekli gündeme gelsin. Kur'an'ın geri kalanı "şunu yap, şunu yapma, öyle buyurduk, Allah... Vs. Vs" diye geçiyor zaten. Hee, bir de benim şeytana uyduğumu söylüyor.

Senin anlamadığın nokta şurası, biri kişi, bir kitap, bir durum istediği kadar argüman sunsun ortaya, eğer kendi argümanlarından bir tanesiyle bile kendisiyle çelişiyorsa, o yanlıştır. Derim ki "burayı düzelt." kur'an'dan bağımsız olarak söylüyorum bunu. Ben sana "bunu yapamazsın." diyeyim ama aynı durumun farklı versiyonuna olur diyeyim. Mantıklı mı?

Zaten "uymayan öldürülüyor." diye bir şey demedim ya da ima etmedim. Ama sen sanıyorsun ki, senin fikirlerin doğru. Mezheplere bak. Diğer mezhepler, senin yaşadığın dinin din olmadığını savunuyor. Hatta adını söyleyemeyeceğim bir diğer mezhep de senin bir ateistten daha fazla günaha girdiğini ve katledilmen gerektiğini söylüyor. Yani dini kitaplar açık uçlu bırakılmıştır. Herkes farklı bir fikir üretebiliyor.

Evet mezheplerin fikirleri farklıdır. Hangisinin doğru, hangisinin yanlış olduğunu sadece Allah bilir. Ya da benim fikirlerimin doğru olup olmadığını. Din yorumlamaya açıktır zaten.

Bak benim kast ettiğim ateist olduğun için bir zarar görmemendir. Böyle bir durumda nasıl özgür olmadığını düşünebiliyorsun?

Sana doğru yolu gösterdiler ve kitaba göre sen nankör, ben de şükredici oldum. Hayatlarımız arasında bir fark var mı? Hayır. Ama öteki tarafta bu durum o zaman etkisini gösterir.

Kur'an'daki hangi argüman bu durumla çelişiyor?
 
Merhaba, aklıma eğer tanrı'nın (varsa) sadist olabileceği fikri geldi. Eğer varsa İslam dinine inananlara göre Dünya'yı "O" yarattı ve O'nun istediklerini yapanlar cennete, yapmayanlar ise cehenneme gidecek. Hiçlikten bir şey canlı yaratıp sonrasında olacakları sen belirlemişken o yarattığın şeyin acı çekmesi hoşuna gider mi? Vikipedi tanımına baktığım zaman "Sadist, başkalarına acı çektirerek zihnen doyum sağlayan kimse anlamına gelir. Sadist sözcüğü, sadizmin fikir babası Fransız aristokrat ve yazar Marquis de Sade'nin isminden türetilmiştir. Fransızca kökenli bir kelimedir." yazıyor. Ama doyum sözcüğü tanrı için geçerli olmamalı, çoktan doyuma ulaşmış olması gerekli. Siz ne düşünüyorsunuz?

Allah kullarını cennet veya Cehnnem'e göndermek için bir intham olarak yani sınav olarak önüne veriyor ki kul isyan edecek mi? Bu da insanın nefsinin terbiyesini gösterir Allah kullarının önüne birçok intham koyar ki hala isyan etmiyor ise kıyamet sonrası o kullarını cennete alır.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Geri
Yukarı