Tanrı Sadist mi?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Bak benim kast ettiğim ateist olduğun için bir zarar görmemendir. Böyle bir durumda nasıl özgür olmadığını düşünebiliyorsun?
Hocam, Kur'an-ı Kerim'deki yanlışlardan, çelişkilerden öldürülmeye geldik. Bana sunabildiğin tek vaat öldürülmemem mi? Çok rahatlattı içimi. :) Ama yukarıda verdiğim örnek mezhepteki biri çıkarsa ve ne yapacağım? Tevbe /5'e bakmanı tavsiye ederim.

Hocam sen bana Kur'an' dan bir argüman sunuyorsun, ben sana yine aynı Kur'an'dan başka bir argüman sunuyorum. Kafadan sallamıyorum. Eğer sallıyorsam bana "Yalancı" de, "Şarlatan" de. Beni kötüle.

Ben sana diyorum ki bir ve birden fazla çekilişkili yer var. Bak, bilimle çelişen yerlerine girmiyorum bile. Sadece kendiyle çelişen yerlerinden bahsediyorum.
 
Hocam, kur'an-ı Kerim'deki yanlışlardan, çelişkilerden öldürülmeye geldik. Bana sunabildiğin tek vaat öldürülmemem mi? Çok rahatlattı içimi. :) ama yukarıda verdiğim örnek mezhepteki biri çıkarsa ve ne yapacağım? Tevbe /5'e bakmanı tavsiye ederim.

Hocam sen bana kur'an'dan bir argüman sunuyorsun, ben sana yine aynı kur'an'dan başka bir argüman sunuyorum. Kafadan sallamıyorum. Eğer sallıyorsam bana "yalancı" de, "şarlatan" de. Beni kötüle.

Ben sana diyorum ki bir ve birden fazla çekilişkili yer var. Bak, bilimle çelişen yerlerine girmiyorum bile. Sadece kendiyle çelişen yerlerinden bahsediyorum.

Tevbe/5'e baktım. Bak benim dediğim halk tarafından öldürülmen değildi. Tevbe 5'i tanıdığım birisine soracağım, tam olarak anlatmaya çalıştığı şeyi.

Benim dediğim çarpılman gibi bir durumdu. Bu oldu mu? Hayır. Halk tarafından ayıplanman veya katledilmenin pek bir alakası yok. Çünkü her an karşı görüşte birisi hatta sokaktaki adam tarafından öldürülebilirsin. Bunun din ile alakası olmayabilir.

Komünistlerin ortamında sen ülkücü olursan ve bunu herkese yaymaya çalışırsan yine aynı durumun olur. Ama sen orada görüşlerini kendi içinde yaşarsan kimse sana zarar vermez. Bak dostum, burada dediklerini Müslüman insanların içinde, okulunda, işinde veya toplumda söyleyemezsin. Burada diyorsun çünkü seni bulamazlar ve seni savunacak insanlar var. Yıl 2016 değil.

Öldürülmen, her an bu olabilir ama bunun sebebi senin dini görüşün olmayabilir de. Her an karşı görüşlerin insanları çatışabilir.

Onda Müslüman'ların, toplumu ortak koşanlardan arındırması denilmiş. Halkın doğru yola yönlendirilmesi için çabalamaları istenmiş. Orada halkı sence ortak koşanlar mi yönlendirmeli yoksa imanı olan kişiler mi?

Ve sonda dediğimde, öldürülmeleri ile ilgili bir şey deme. Çünkü Müslüman'lar karşı çıkmazsa müşrikler saldırır.

Orada dine inanmayan ve bunu kendi içinde yaşayan değil, diğer insanların fikirlerini zorla değiştirmeye çalışan ve karşı çıkan insanlara söz edilmiş.
 
Bana birisi Hristiyanlar tanrı derler, Bizim dememiz doğru olmazmış. Bu doğru mu? Tanrı dememiz de bir sıkıntı var mı?
 
Bana birisi Hristiyan'lar tanrı derler, Bizim dememiz doğru olmazmış. Bu doğru mu? Tanrı dememiz de bir sıkıntı var mı?

Tanrı Türkçedir kökeni Tengri'dir Arapça anlamı İlah'tır doğru olanı Türkçe de Allah tır ki "Sokakta Tanrı yok Allah var" sokakta linçlenebilirsiniz.
 
Tevbe/5'e baktım. Bak benim dediğim halk tarafından öldürülmen değildi. Tevbe 5'i tanıdığım birisine soracağım, tam olarak anlatmaya çalıştığı şeyi.
Hocam, ya sen sağlıklı düşünemiyorsun ya da kör olmuşsun. Ben sana ifade edemedim galiba. Ben de herkes gibi her insanın inançlarını kendisinin yaşamasının taraftarıyım. Sen de öylesin. Bunda hemfikiriz. Ben seni anlıyorum ama dindar ve o dediğimiz mezhepten olan kişi, Tevbe/5'i okuyup, bana veya sana saldırırsa ne yapacağız? Çünkü, inandığı dinin kitabında bu yazıyor. (Herhangi kitap da olabilir.) Şimdi sen diyorsun ki, kitabı gönderen Allah (ya da Tanrı), bunlara uyması gerekiyor ve bunu yaptığı için suçlu insan mı oluyor ya da inandığı şey mi? Sence ortada çelişki yok mu?

Benim dediğim çarpılman gibi bir durumdu. Bu oldu mu? Hayır. Halk tarafından ayıplanman veya katledilmenin pek bir alakası yok. Çünkü her an karşı görüşte birisi hatta sokaktaki adam tarafından öldürülebilirsin. Bunun din ile alakası olmayabilir.
Hocam, gerçekten anlamıyorsun. Bak, ne güzel hem dinini yaşayan hem de anlayışlı bir insansın. Saygı duydum. Sorun şurada; Tanrı(Herhangi bir dine göre konuşuyorum.), eğer ben inançsızım diye cezalandırsaydı, o zaman herkes dindar olurdu. Çarpılma gibi bir durum olamaz. Bu direkt olarak müdahale etmektir. Bir mucize yaratmak da öyle.

Eğer bir mucize yaratıp, bilinenin dışına çıkarsan bu da müdahale oluyor. Ben sana bunu anlatmak istiyorum. Kamer'i bu yüzden örnek verdim mesela. Anlatabildim mi?
 
Hocam, ya sen sağlıklı düşünemiyorsun ya da kör olmuşsun. Ben sana ifade edemedim galiba. Ben de herkes gibi her insanın inançlarını kendisinin yaşamasının taraftarıyım. Sen de öylesin. Bunda hemfikiriz. Ben seni anlıyorum ama dindar ve o dediğimiz mezhepten olan kişi, Tevbe/5'i okuyup, bana veya sana saldırırsa ne yapacağız? Çünkü, inandığı dinin kitabında bu yazıyor. (herhangi kitap da olabilir.) Şimdi sen diyorsun ki, kitabı gönderen Allah (ya da tanrı), bunlara uyması gerekiyor ve bunu yaptığı için suçlu insan mı oluyor ya da inandığı şey mi? Sence ortada çelişki yok mu?

Hocam, gerçekten anlamıyorsun. Bak, ne güzel hem dinini yaşayan hem de anlayışlı bir insansın. Saygı duydum. Sorun şurada; tanrı(herhangi bir dine göre konuşuyorum.), eğer ben inançsızım diye cezalandırsaydı, o zaman herkes dindar olurdu. Çarpılma gibi bir durum olamaz. Bu direkt olarak müdahale etmektir. Bir mucize yaratmak da öyle.

Eğer bir mucize yaratıp, bilinenin dışına çıkarsan bu da müdahale oluyor. Ben sana bunu anlatmak istiyorum. Kamer'i bu yüzden örnek verdim mesela. Anlatabildim mi?

Ortada çelişki var eğer tevbe o anlamda ise. Ama anlatmaya çalıştığı şey farklı olabilir, hiç emin değilim. Dediğim gibi bir tanıdığıma soracağım.

Müdahale kısmında, yani haklısın insanlara müdahale edilmiş. Ama burada kötü bir amaç yok. Demeye çalıştığını anladım fakat insan sûresi(76) 3. Ayet'de geçtiği gibi "biz onlara doğru yolu gösterdik, ister şükredici olsun ister nankör." sence Hz. Muhammed onlara doğru yolu göstermeden nasıl o yolu bilebilirler?
 
Cidden burada hala zihnimizin hayal edemeyeceği ve amacını asla aciz zihinlerimiz ile idrak edemeyeceğimiz sonsuz bir üstün bir zekaya, sonsuz kat daha aciz yaratılmış bir insan özelliğini mi benzetiyorsunuz ve bunun üzerinden hala tartışıyor musunuz ?
 
Müdahale kısmında, yani haklısın insanlara müdahale edilmiş. Ama burada kötü bir amaç yok. Demeye çalıştığını anladım fakat insan sûresi(76) 3. Ayet'de geçtiği gibi "biz onlara doğru yolu gösterdik, ister şükredici olsun ister nankör." sence Hz. Muhammed onlara doğru yolu göstermeden nasıl o yolu bilebilirler?
Sorun iyi veya kötü olması değil. Eğer biz burada "Ne iyidir, ne kötüdür?" diye tartışıyor olsaydık, o konuda haklı olurdun. Ama cüz-i iradeden bahsedip "Biz insana akıl verdik, göz verdik, kulak verdik doğru yolu bulsunlar diye." deyip de mucize göstermek müdahale etmektir. Bu da cüz-i iradeyi boşa çıkarıp, kullanılmaz hale getiriyor.

Artı olarak Hz. Muhammed anlatarak doğru yolu gösterebilir. Ayı ikiye bölerek neyi amaçladı? Şahsen umurumda olmamasına rağmen, şu an biri bana bunu yapsa korkudan nereye kaçacağımı bilemem. Ki teknolojinin, kaynağın geliştiği, cahiliyetin azaldığı bir çağdayız. Ona rağmen korkarım.

Peki bu durumu sorguladıktan sonra inanır mıyım? İnanırım. Peki bu kalpten bir inanç mı olur yoksa korkudan bir inanç mı?
 
Hocam kaderin seninle birlikte mi gelir yoksa her insanın kaderi önceden yazılmış mıdır? İnternette araştırdığım zaman kader önceden yazılmıştır diye şeyler görüyorum. Eğer böyle ise olacakları o belirliyor demektir. Eğer sen birisine şans adı altında bir yol daha gösterirsen ve o yolun nereye çıkacağını bilirsen pek şans olmaz.

Her iki tarafta kısmen doğru söylüyor. Durum şu şekilde. Aslında herkesin kaderi belli tanrı tarafından yazılmıştır. Ama tek bir yönde değil. Ağaç dalları gibi düşün, yazılı olan şey senin neyi seçersen sonucunun ne olacağıdır. Yani kısaca iyi de kötü de yazılmıştır kaderine ama seçmek senin elinde.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Yeni konular

Geri
Yukarı