Sekiro dünyanın en zor oyunudur

Ra s

Hectopat
Katılım
5 Mayıs 2019
Mesajlar
128
Yer
Ashina Castle
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Dark Souls falan hikaye arkadaş. Darks soulslarda kasılmak uygun silah bulmak gibi şeyler var ama bu lanet olası oyunda iyi olacaksın kardeşim o la cak sın. Başka yolu yok lanet olsun sana genichiro 5. denememdeyim, çıldırdıkça yazarım buraya.

Edit : 8. Denememde kestim çokta zor değilmiş :D
 
Son düzenleme:
Dark Souls falan hikaye arkadaş. Darks soulslarda kasılmak uygun silah bulmak gibi şeyler var ama bu lanet olası oyunda iyi olacaksın kardeşim o la cak sın. Başka yolu yok lanet olsun sana genichiro 5. denememdeyim, çıldırdıkça yazarım buraya.
Hiç oynamadım ama alışırsan kolaylaşıyor diyorlar. Tabi alışınca neredeyse oyun bitiyormuş vs ama hiç bana göre değil bu tarz. Eğlenemem yahu.
 
Dünyanın en zor oyunu Escape From Tarkov'dur. :D Zorluk, korku, stres, gerilim, sinir krizleri ve sevincin bir arada yaşandığı tek oyundur herhalde. Oyunda ilerlerken ellerin zangır zangır titremesinden nişan alınamadığı oluyor :) Mantıken Battle Royale diyebileceğimiz bir oyunun, en baba korku oyunlarına kafa tutabiliyor olması da garip bir durum.

Sekiro türü oyunları sevemiyorum maalesef. Belli bir yere kadar oynamışlığım var. Nerede, hangi tuşa basılması gerektiği ve zamanlamanın önemi çok büyük. Hataya yer olmayan bir oyun. Elden Ring bekliyorum. Sekiro'ya kıyasla daha kolay duruyor :)
 
Ben bu oyuna zor demiyorum. Çünkü bu oyuna zor denmesinin sebebi; bazı düşmanlara yarım saat boyunca hiç hasar almadan dakikalarca vurmanız gerekmesidir. Hasar alırsanız ne mi olur? Ölürsünüz. Evet, bu kadar basit. Siz düşmanın canı gitsin diye dakikalarca vuruyorsunuz. Hiç hasar almadan muhteşem bir oynanış sergiliyorsunuz. Yaptığınız en ufak hatada ölüyorsunuz. Tek vuruşta ölüyorsunuz. Bu ne arkadaş? Bir de bu oyunun yapısı bu diye savunanlar var. Buna karşı çıkmıyorum. Bu ve benzeri oyunlar bu yapı üzerine kurulduğu için oynarken mantıklı geliyor. Ama bu durum bu yapının iyi olduğu anlamına gelmiyor. O zaman GTA 5'e aynı yapıyı uygulayalım. Polis peşimize mi düştü? Bir kez vurulursak ölelim. Call of Duty'ye uygulayalım, tek kurşunda ölelim. Resident Evil'a uygulayalım, bir ısırıkta ölelim. Şu detayı da unutmayalım: biz bir vuruşta ölüyoruz ama rakibimizi öldürmek için defalarca vurmamız gerekiyor. Hep söyledim yine söylüyorum. Bu yapı SAÇMA. Gerçek hayattan örnek verelim. Diyelim ki ekonomi konusunda böyle bir yapı var. Dolar olmuş 20 lira ve yeni bir ekonomi bakanı atanmış. Bu bakandan istenen doları düşürmesi ve bu konuda aylarca çalışarak başarıya ulaşıyor. Her ay dolar daha da düşüyor. Bir gün dolar 10 kuruş yükseliyor ve bundan dolayı bakanın görevine son veriliyor. Savaştan örnek verelim. Gerçek hayatta bir savaş sırasında savaş uçağı bombayı yanlış yere atıyor. Hedefi vuramıyor ama bombanın düştüğü yerde de hiçbir şey yok. Boş araziye bomba attı. Bu yüzden savaşı kaybediyor. Bu mantıklı mı sizce? Geri dönüp tekrar bomba atma şansı var ama bu şans tanınmadan savaş kaybediliyor. İşte size Sekiro ve benzeri oyunların özeti.
 
Niye böyle oyunlar oynayıp boşuna sinir stres yapıyorsunuz ki?
Açacaksın abi RDR 2'yi kırda bayırda süreceksin atını oh mis kebap.
Bu arada Mafia 1 daha zor.

RDR2 bitti be hocam. 10. Denememde kestim ve kestikten sonra insanın içine kolaymış aslında geliyor. Ve bosstan sonra aldığım haz inanılmaz :D

Üç kelime: Ninja Gaiden Sigma. Sekiro'ya dua etmeye başlıyorsunuz daha sonra.

PS2 oyunu değil mi o? Onu da biliyorum insanın oynıcağı oyun değil. Tamam zor olsun da bu başka bir seviye.

Ben bu oyuna zor demiyorum. Çünkü bu oyuna zor denmesinin sebebi; bazı düşmanlara yarım saat boyunca hiç hasar almadan dakikalarca vurmanız gerekmesidir. Hasar alırsanız ne mi olur? Ölürsünüz. Evet, bu kadar basit. Siz düşmanın canı gitsin diye dakikalarca vuruyorsunuz. Hiç hasar almadan muhteşem bir oynanış sergiliyorsunuz. Yaptığınız en ufak hatada ölüyorsunuz. Tek vuruşta ölüyorsunuz. Bu ne arkadaş? Bir de bu oyunun yapısı bu diye savunanlar var. Buna karşı çıkmıyorum. Bu ve benzeri oyunlar bu yapı üzerine kurulduğu için oynarken mantıklı geliyor. Ama bu durum bu yapının iyi olduğu anlamına gelmiyor. O zaman GTA 5'e aynı yapıyı uygulayalım. Polis peşimize mi düştü? Bir kez vurulursak ölelim. Call of Duty'ye uygulayalım, tek kurşunda ölelim. Resident Evil'a uygulayalım, bir ısırıkta ölelim. Şu detayı da unutmayalım: Biz bir vuruşta ölüyoruz ama rakibimizi öldürmek için defalarca vurmamız gerekiyor. Hep söyledim yine söylüyorum. Bu yapı saçma. Gerçek hayattan örnek verelim. Diyelim ki ekonomi konusunda böyle bir yapı var. Dolar olmuş 20 lira ve yeni bir ekonomi bakanı atanmış. Bu bakandan istenen doları düşürmesi ve bu konuda aylarca çalışarak başarıya ulaşıyor. Her ay dolar daha da düşüyor. Bir gün dolar 10 kuruş yükseliyor ve bundan dolayı bakanın görevine son veriliyor. Savaştan örnek verelim. Gerçek hayatta bir savaş sırasında savaş uçağı bombayı yanlış yere atıyor. Hedefi vuramıyor ama bombanın düştüğü yerde de hiçbir şey yok. Boş araziye bomba attı. Bu yüzden savaşı kaybediyor. Bu mantıklı mı sizce? Geri dönüp tekrar bomba atma şansı var ama bu şans tanınmadan savaş kaybediliyor. İşte size Sekiro ve benzeri oyunların özeti.

Ağır hatalar yapmadıkça tek yemiyosun ki ölsen de yeniden doğuyosun. Oyunun zorluğu tamamen düşman Pattern'larını ezberlemede yatıyormuş. Ha tabii refleks ve düşman hareketlerini gözlemlemekte var. Bu gözle bakınca oyun inanılmaz tatminkar ve zevkli oluyor. Ama delirtiyor mu? Evet. Hele o az canlı Boss'a son saniye ölmek mi :D
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Ağır hatalar yapmadıkça tek yemiyosun ki ölsen de yeniden doğuyosun.
Hocam haklısınız fakat size şunu söyleyeyim. Benim ellerimde terleme sorunu var ve normalden fazla terliyor. Bu da kontrolcü ile oynarken bazen tuşlara basmama engel oluyor. Bu yüzden ölüyorum. Şimdi bu benim hatam mı? Hayır. Oyunun sırf uzun sürsün diye kurgulanmış yapısı buna sebep oluyor. Ben GTA oynarken bir tuşa basamadığım için ölmüyorum ya da PUBG oynarken. Ama bu oyunda bunu yaşıyorum ki böyle bir sorun olmasa bile mantıklı bir yapı değil. Bakın Technopat Sosyal Kuralları diye bir şey var. Belli hataların belli cezaları var. Tüm cezaları ortak noktada toplasak? Yapılan en ufak yanlışta kalıcı olarak forumdan uzaklaştırılsak mantıklı olur mu? Olmaz.
 
Souls oyunlarını defalarca, Nioh serisini birer kere bitirmiş biri olarak Sekiro kadar sıkıcı bir oyun yok. Koymuşlar oyuna posture diye bir şey bossun canının ne kadar olduğu veya ne yaptığının bir önemi yok. Ya posture bitene kadar vuracaksın ya da parry yapacaksın. Bir kere oynadım, bitirdim. Daha da elimi sürmem.

Edit : Soulslarda parry yapmaya alışıksanız Sekiro aslında zor bir oyun değil.
 

Geri
Yukarı