Tanrı mutlak iyi ise neden dünyada kötülüğün olmasına izin verir?
Bu soruya iki farklı yaklaşımla cevap verilebilir. Öncelikle bu soruyu sorun birisinin tam olarak neyi kastettiğini anlamak gerekir. Örneğin insanların işlediği kötülük kavramı. Eğer kastedilen buysa elbette tanrı bu tarz kötülüğün gerçekleşmesine izin veriyor. Çünkü bize özgür seçim hakkı tanımış oluyor. İyiyi ya da kötüyü seçebilme imkanı sunup dünyaya ve birbirimize karşı sorumluluk yüklüyor ve eğer sorumluluk sahibi olacaksak iyiyi ve kötüyü seçebilme yetimiz de olmak zorundadır.
İkinci yaklaşım ise zaman zaman meydana gelen doğal afetler. Tabii ki tanrı doğal afetlere de izin veriyor. Depremler, tsunamiler, salgın hastalıklar... Bu şekilde bu tür felaketler karşısında sabırla karşılık verip veremeyeceğimizi ölçer ve bu felakete maruz kalanlara yardım edip etmeyeceğimi sınar. Böylece sorumluluk duygusu kazanarak kendi karakterimizi oluştururuz.
Bu soruya iki farklı yaklaşımla cevap verilebilir. Öncelikle bu soruyu sorun birisinin tam olarak neyi kastettiğini anlamak gerekir. Örneğin insanların işlediği kötülük kavramı. Eğer kastedilen buysa elbette tanrı bu tarz kötülüğün gerçekleşmesine izin veriyor. Çünkü bize özgür seçim hakkı tanımış oluyor. İyiyi ya da kötüyü seçebilme imkanı sunup dünyaya ve birbirimize karşı sorumluluk yüklüyor ve eğer sorumluluk sahibi olacaksak iyiyi ve kötüyü seçebilme yetimiz de olmak zorundadır.
İkinci yaklaşım ise zaman zaman meydana gelen doğal afetler. Tabii ki tanrı doğal afetlere de izin veriyor. Depremler, tsunamiler, salgın hastalıklar... Bu şekilde bu tür felaketler karşısında sabırla karşılık verip veremeyeceğimizi ölçer ve bu felakete maruz kalanlara yardım edip etmeyeceğimi sınar. Böylece sorumluluk duygusu kazanarak kendi karakterimizi oluştururuz.