Ahlak için Din Gerekli Midir?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Tamam ben suçluyum ayet cımbızlıyorum. Kusursuz kuranda paylaştığım ayetler ne arıyor?
Senin yorumladığın ordan burdan aldığın ayetler okadaf basit değil maalesef senin ilmin öyle bir şeyi anlamaya yetmez bu benim içinde geçerli burda sınırlı bilginle kuran ayetlerini ordan burdan alıp kafana göre yorumlamak olmaz her zaman gördüğünü gerçek sanma Kur'an'ın anlamı o kadar derin ki bir çok büyük İslam alimi bile farklı görüşlere düşmüşlerdir onlar bile tam olarak yorumlayamazken sen nasıl çıkıpta gördüğünü yazabilirsin.
 
Kadınlara ne mükafat verileceğinin kuranda geçmemesinin onlara mükafat olmadığı anlamına gelir mi ? Cennette onlar için yaratılmış eşler olmadığını bana söyleyebilirmisin?
Bakara 237.
"Bir mehir belirlemişseniz ve kadınları hiç dokunmadan boşamışsanız, kesiştiğiniz mehirin yarısını verin. Ancak kadınların vazgeçmesi ile, nikâh bağı elinde bulunan erkeğin durumu müstesna. Erkekler olarak sizin vazgeçmeniz takvaya daha yakındır. Aranızdaki lütufkârlık farkını unutmayın. Allah, yapmakta olduklarını en iyi şekilde görmektedir."
Surenin tamamını okuyunca bambaşka bir şey çıkıyor. Burada rahatsız olduğunuz bir şey var mı?
Bakara 223:
"Kadınlarınız sizin tarlanızdır. O halde tarlanıza dilediğiniz şekilde varın. Öz benlikleriniz için önceden bir şeyler gönderin. Allah'tan sakının ve bilin ki, O'na mutlaka ulaşacaksınız. İman sahiplerine müjde ver."
Bakara 282:
Ey iman edenler! Belirlenmiş bir zamana kadar bir borç ilişkisi kurduğunuzda bunu yazın. Aranızdan bir kâtip bunu adaletle yazsın. Kâtip Allah’ın kendisine öğrettiği gibi yazmaktan geri durmasın. Artık o yazsın, borçlu da yazdırsın; rabbi olan Allah’tan korksun ve borçtan hiçbir şeyi eksik bırakmasın. Eğer borçlu akılca zayıf veya eksik yahut kendisi yazdıramaz durumda olursa velisi adaletle yazdırsın. Erkeklerinizden iki şahidi de tanık tutun. Şahitler iki erkek olmazlarsa, rıza göstereceğiniz şahitlerden bir erkekle -biri yanılırsa diğerinin ona hatırlatması için- iki de kadın olsunlar. Çağrıldıklarında şahitler gelmezlik etmesinler. Borç küçük olsun büyük olsun vadesini belirterek onu yazmaktan üşenmeyin. Böyle yapmanız Allah katında daha adaletli, şahitlik için daha destekleyici ve şüpheye düşmemeniz için daha uygundur. Borç ilişkisinin, aranızda alıp vererek bitirdiğiniz peşin ticaret olması müstesnadır; onu yazmamanızda sizin için bir sakınca yoktur. Alış veriş yaptığınızda şahit tutun. Kâtip de şahit de zarar görmesin. Eğer bunu yapar da zarar verirseniz şüphesiz bu sizin yoldan çıkmanız demektir. Allah’tan korkun, Allah size öğretiyor, Allah her şeyi hakkıyla bilmektedir.
Ahzab 33:
Evlerinizde oturun. Önceki cahiliye dönemi kadınlarının açılıp saçıldığı gibi siz de açılıp saçılmayın. Namazı kılın, zekatı verin. Allah'a ve Resülüne itaat edin. Ey Peygamberin ev halkı! Allah sizden ancak günah kirini gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor.
Nisa 34:
Allah’ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılmasına bağlı olarak ve mallarından harcama yapmaları sebebiyle erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar. Sâliha kadınlar Allah’a itaatkârdırlar. Allah’ın korumasına uygun olarak, kimsenin görmediği durumlarda da kendilerini korurlar. (Evlilik hukukuna) baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve onları dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.
Nisa 3:
Yetimlerin hakkına riayet edemeyeceğinizden korkarsanız, beğendiğiniz kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Haksızlık etmekten korkarsanız tek kadın veya mülkiyetinizde bulunan câriye ile yetinin; bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır.
Senin yorumladığın ordan burdan aldığın ayetler okadaf basit değil maalesef senin ilmin öyle bir şeyi anlamaya yetmez bu benim içinde geçerli burda sınırlı bilginle kuran ayetlerini ordan burdan alıp kafana göre yorumlamak olmaz her zaman gördüğünü gerçek sanma Kur'an'ın anlamı o kadar derin ki bir çok büyük İslam alimi bile farklı görüşlere düşmüşlerdir onlar bile tam olarak yorumlayamazken sen nasıl çıkıpta gördüğünü yazabilirsin.
Kuranın dili açık ve sadedir. Derin anlamcılık yapmaya gerek yok. Tanrı insanlara neden anlaşılması zor bir kitap göndersin?
 
Savaşta inkâr edenlerle karşılaştığınız zaman hemen boyunlarını vurun. Nihayet onlara üstün geldiğiniz zaman bağı sıkı bağlayıp esir alın. Sonra harp ağırlıklarını atıp, savaş bitince de onları ya karşılıksız olarak, ya da fidye ile salıverin. Allah'ın emri budur. Eğer Allah dileseydi onlardan başka türlü de intikam alırdı. Fakat böyle olması sizi birbirinizle denemek içindir. Allah yolunda öldürülenlere gelince, Allah onların amellerini asla boşa çıkarmaz. İslam'da boyun vurmak var. (Muhammed 4)
"Size savaş açanlarla, siz de Allah yolunda savaşın. Fakat sakın saldıran siz olmayın!" Bakara/190
İslamda, size saldırmayana saldırmak bile yok. İslamı gereği gibi yaşamayı bilsek keşke. "Onlara karşı, Kuran ile cihad et!" ayetinden haberimiz yok ki, sadece "cihad et!" kısmını anlamışız. İslamın en güçlü olduğu Mekkenin fethi zamanında "Size saldırmadıkları sürece kimseye saldırmayacaksınız!" diyen, "Kim silahını bırakırsa, kim evine girip, kapısını kapatırsa, ona dokunulmayacaktır." diyen Peygamberden haberimiz yok ki.
 
"Size savaş açanlarla, siz de Allah yolunda savaşın. Fakat sakın saldıran siz olmayın!" Bakara/190
İslamda, size saldırmayana saldırmak bile yok. İslamı gereği gibi yaşamayı bilsek keşke. "Onlara karşı, Kuran ile cihad et!" ayetinden haberimiz yok ki, sadece "cihad et!" kısmını anlamışız. İslamın en güçlü olduğu Mekkenin fethi zamanında "Size saldırmadıkları sürece kimseye saldırmayacaksınız!" diyen, "Kim silahını bırakırsa, kim evine girip, kapısını kapatırsa, ona dokunulmayacaktır." diyen Peygamberden haberimiz yok ki.
Bakara 190-193
190. Size karşı savaş açanlara, Allah yolunda siz de savaş açın! Aşırı gitmeyin, çünkü Allah aşırı gidenleri sevmez.​
191. Onları yakaladığınız yerde öldürün. Sizi çıkardıkları yerden siz de onları çıkarın. Fitne çıkarmak, adam öldürmekten daha kötüdür. Onlar sizinle savaşmadıkça Mescid-i haram’da sakın siz de onlarla savaşmayın. Eğer sizinle savaşırlarsa siz de onları öldürün. İşte kâfirlerin cezası böyledir!​
192. Eğer onlar (savaştan ve küfürden) vazgeçerlerse, Allah çok bağışlayan ve merhamet edendir.​
193. Fitne tamamen yok edilinceye ve din de yalnız Allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın! Eğer vazgeçerlerse, zâlimlerden başkasına düşmanlık olmaz.​
Kuranda savaş öldürmek var.​
 
Bakara 190-193
190. Size karşı savaş açanlara, Allah yolunda siz de savaş açın! Aşırı gitmeyin, çünkü Allah aşırı gidenleri sevmez.​
191. Onları yakaladığınız yerde öldürün. Sizi çıkardıkları yerden siz de onları çıkarın. Fitne çıkarmak, adam öldürmekten daha kötüdür. Onlar sizinle savaşmadıkça Mescid-i haram’da sakın siz de onlarla savaşmayın. Eğer sizinle savaşırlarsa siz de onları öldürün. İşte kâfirlerin cezası böyledir!​
192. Eğer onlar (savaştan ve küfürden) vazgeçerlerse, Allah çok bağışlayan ve merhamet edendir.​
193. Fitne tamamen yok edilinceye ve din de yalnız Allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın! Eğer vazgeçerlerse, zâlimlerden başkasına düşmanlık olmaz.​
Kuranda savaş öldürmek var.​
Eğer biri sana savaş açmışsa sana gül vermeye değil öldürmeye geliyordur orda da belirtildiği üzere sizde onları öldürün deniyor yani seni öldürmeye geleni durup beklemek yerine sen onu öldür deniyor bu çok normaldir şuan günümüzde pkk pyd gibi terör örgütleriyle yapılan savaş buna verilebilecek bir örnektir.
 
Bakara 190-193
190. Size karşı savaş açanlara, Allah yolunda siz de savaş açın! Aşırı gitmeyin, çünkü Allah aşırı gidenleri sevmez.​
191. Onları yakaladığınız yerde öldürün. Sizi çıkardıkları yerden siz de onları çıkarın. Fitne çıkarmak, adam öldürmekten daha kötüdür. Onlar sizinle savaşmadıkça Mescid-i haram’da sakın siz de onlarla savaşmayın. Eğer sizinle savaşırlarsa siz de onları öldürün. İşte kâfirlerin cezası böyledir!​
192. Eğer onlar (savaştan ve küfürden) vazgeçerlerse, Allah çok bağışlayan ve merhamet edendir.​
193. Fitne tamamen yok edilinceye ve din de yalnız Allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın! Eğer vazgeçerlerse, zâlimlerden başkasına düşmanlık olmaz.​
Kuranda savaş öldürmek var.​
Evet var yok demedim zaten ama dininiz yüzünden size savaş açılırsa var. Yani siz beni öldürmeye gelseniz, benim "hadi öldür bekliyorum ben" dememi beklemezsiniz heralde değil mi? Kendimi savunmam gerek sonuçta. Savaş açan taraf Müslümanlar olamaz yani, kendini savunan taraf olabilirler. Ve önceki mesajımda belirttiğim gibi, "kafirler barış teklif ettiklerinde, Müslümanların saldırmaya devam etme hakkı yoktur."
 
Allah'ın kanunlarıyla hareket eden şeriat ülkelerine bakmak konunun cevabı zaten. Sizce İran, Arabistan ahlak denilen kavramı İslamiyet ile mi uyguluyor?

Kant'ın ödev ahlakını bilen birisi zaten bu polemiğe girmez bile. Bir şeyi cennet uğruna yapmamak var bir de ahlakının el vermemesinden dolayı yapmak var.
 
Bakara 237.
"Bir mehir belirlemişseniz ve kadınları hiç dokunmadan boşamışsanız, kesiştiğiniz mehirin yarısını verin. Ancak kadınların vazgeçmesi ile, nikâh bağı elinde bulunan erkeğin durumu müstesna. Erkekler olarak sizin vazgeçmeniz takvaya daha yakındır. Aranızdaki lütufkârlık farkını unutmayın. Allah, yapmakta olduklarını en iyi şekilde görmektedir."
Surenin tamamını okuyunca bambaşka bir şey çıkıyor. Burada rahatsız olduğunuz bir şey var mı?
Bakara 223:
"Kadınlarınız sizin tarlanızdır. O halde tarlanıza dilediğiniz şekilde varın. Öz benlikleriniz için önceden bir şeyler gönderin. Allah'tan sakının ve bilin ki, O'na mutlaka ulaşacaksınız. İman sahiplerine müjde ver."
Bakara 282:
Ey iman edenler! Belirlenmiş bir zamana kadar bir borç ilişkisi kurduğunuzda bunu yazın. Aranızdan bir kâtip bunu adaletle yazsın. Kâtip Allah’ın kendisine öğrettiği gibi yazmaktan geri durmasın. Artık o yazsın, borçlu da yazdırsın; rabbi olan Allah’tan korksun ve borçtan hiçbir şeyi eksik bırakmasın. Eğer borçlu akılca zayıf veya eksik yahut kendisi yazdıramaz durumda olursa velisi adaletle yazdırsın. Erkeklerinizden iki şahidi de tanık tutun. Şahitler iki erkek olmazlarsa, rıza göstereceğiniz şahitlerden bir erkekle -biri yanılırsa diğerinin ona hatırlatması için- iki de kadın olsunlar. Çağrıldıklarında şahitler gelmezlik etmesinler. Borç küçük olsun büyük olsun vadesini belirterek onu yazmaktan üşenmeyin. Böyle yapmanız Allah katında daha adaletli, şahitlik için daha destekleyici ve şüpheye düşmemeniz için daha uygundur. Borç ilişkisinin, aranızda alıp vererek bitirdiğiniz peşin ticaret olması müstesnadır; onu yazmamanızda sizin için bir sakınca yoktur. Alış veriş yaptığınızda şahit tutun. Kâtip de şahit de zarar görmesin. Eğer bunu yapar da zarar verirseniz şüphesiz bu sizin yoldan çıkmanız demektir. Allah’tan korkun, Allah size öğretiyor, Allah her şeyi hakkıyla bilmektedir.
Ahzab 33:
Evlerinizde oturun. Önceki cahiliye dönemi kadınlarının açılıp saçıldığı gibi siz de açılıp saçılmayın. Namazı kılın, zekatı verin. Allah'a ve Resülüne itaat edin. Ey Peygamberin ev halkı! Allah sizden ancak günah kirini gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor.
Nisa 34:
Allah’ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılmasına bağlı olarak ve mallarından harcama yapmaları sebebiyle erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar. Sâliha kadınlar Allah’a itaatkârdırlar. Allah’ın korumasına uygun olarak, kimsenin görmediği durumlarda da kendilerini korurlar. (Evlilik hukukuna) baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve onları dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.
Nisa 3:
Yetimlerin hakkına riayet edemeyeceğinizden korkarsanız, beğendiğiniz kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Haksızlık etmekten korkarsanız tek kadın veya mülkiyetinizde bulunan câriye ile yetinin; bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır.

Kuranın dili açık ve sadedir. Derin anlamcılık yapmaya gerek yok. Tanrı insanlara neden anlaşılması zor bir kitap göndersin?
Nisa 34 ü görünce ilk başta şaşırmıştım yalan söylemeyeceğim ama sonra tesfirlerini inceledikten sonra alimler olayı çok daha iyi şekilde açıkladıklarını gördüm.

Koca iyi niyetle (ıslah etmek ve aileyi korumak maksadıyla) ve sınırı aşmadan, kadına zarar vermeden–nâşize olan eşine– birkaç sopa vurursa buna izin verilecektir, sınır aşılır, bu izin kötüye kullanılırsa ülü’l-emr kocaların eşlerini sopalamasını kesin olarak yasaklayabilecektir (V, 43-44).

Tekrar ediyorum kendine göre yorumlamayı artık bırak ne alimsin nede o bilgiye sahipsin!! Gördüğün gibi olay çok daha farklı çıktı değilmi.
 
Eğer biri sana savaş açmışsa sana gül vermeye değil öldürmeye geliyordur orda da belirtildiği üzere sizde onları öldürün deniyor yani seni öldürmeye geleni durup beklemek yerine sen onu öldür deniyor bu çok normaldir şuan günümüzde pkk pyd gibi terör örgütleriyle yapılan savaş buna verilebilecek bir örnektir.
PKK PYD terör örgütleri nerden çıktı? :) Yazdığım ayetler inanmayanlara yapılacakları yazıyor. Müslüman olursan sıkıntı yok yoksa öldürüleceksin.
Nisa 34 ü görünce ilk başta şaşırmıştım yalan söylemeyeceğim ama sonra tesfirlerini inceledikten sonra alimler olayı çok daha iyi şekilde açıkladıklarını gördüm.

Koca iyi niyetle (ıslah etmek ve aileyi korumak maksadıyla) ve sınırı aşmadan, kadına zarar vermeden–nâşize olan eşine– birkaç sopa vurursa buna izin verilecektir, sınır aşılır, bu izin kötüye kullanılırsa ülü’l-emr kocaların eşlerini sopalamasını kesin olarak yasaklayabilecektir (V, 43-44).

Tekrar ediyorum kendine göre yorumlamayı artık bırak ne alimsin nede o bilgiye sahipsin!! Gördüğün gibi olay çok daha farklı çıktı değilmi.
Bu ayetin savunulacak bir tarafı yok. Bir erkek ne olursa olsun kadına vurma hakkı yoktur!
 
Nisa 34 ü görünce ilk başta şaşırmıştım yalan söylemeyeceğim ama sonra tesfirlerini inceledikten sonra alimler olayı çok daha iyi şekilde açıkladıklarını gördüm.

Koca iyi niyetle (ıslah etmek ve aileyi korumak maksadıyla) ve sınırı aşmadan, kadına zarar vermeden–nâşize olan eşine– birkaç sopa vurursa buna izin verilecektir, sınır aşılır, bu izin kötüye kullanılırsa ülü’l-emr kocaların eşlerini sopalamasını kesin olarak yasaklayabilecektir (V, 43-44).

Tekrar ediyorum kendine göre yorumlamayı artık bırak ne alimsin nede o bilgiye sahipsin!! Gördüğün gibi olay çok daha farklı çıktı değilmi.
Alim dediğin kişiler insanların saçma bulduğu ayetleri güncele yorumlamaya çalışan paragöz adamlardır. Bunu sen bile yapabilirsin. Rüzgar nereye ayetler oraya.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Yeni konular

Geri
Yukarı