Deist, ateist veya teist olma sebebiniz nedir?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
@Burhanglrsoy İşte bu yüzden evrensel olmadığını söylüyoruz. Kuranda namaz yok ise bunun eksik olduğunu gösterir. Eksik olduğu için peygamberin namazı anlatması, göstermesi gerekiyor.

O sebeple hiçbir din evrensel olamaz. Senin dinin ise çelişkiler ile dolu.

1. Köleliği yasaklamıyor. (Bakara: 177-221), (Nisa: 24-25-36-92), (Maide: 89), (Tevbe: 60), (Nahl: 71-75), (Muminun: 5-6), (Nur: 33-58), (Ahzab: 26-50-52-55), (Mucadele: 3), (Mearic: 29-30), (İnsan: 8 ), (Beled: 12-13), (Rum: 28)
2. Kadını dövmeyi emrediyor. (Nisa: 34)
3. Dünyayı düz olarak tasvir ediyor. (Hicr: 15), (Ra’d: 3), (Kaf: 7), (Gâşiye: 20), (Şems: 6), (Naziat: 30), (İnşikak: 3), (Bakara: 22), (Nede: 6-7), (Zariyat: 48)
4. Ayetlerde konuşanın kim olduğu belli değil. 3 ayrı özne var; Ben (Muhammed), O (Allah), Biz. (Hud: 2), (Zariyat: 51), (En’am: 114), (Hicr: 9), (Tekvir: 19-20), (Ahzab: 56) ???
5. Spermin testiste oluştuğunu bilmiyor. (Tarık: 7)
6. Her canlıyı çift yarattık diyor, bakterilerden haberi yok. (Zariyat: 49)
7. Güneşin çamura battığını iddia ediyor. (Kehf: 86)
8. Yıldızlar şeytanın atış tanesi diyor. (Mulk: 5)
9. Kutuplar yok. En kuzey ve en güneyde oruç nasıl tutulabilir, bir malumat yok. (Bakara: 187)
10. Milyonlarca yıl hüküm sürmüş dinozorlar yok ama deveden bahsediyor! (Gaşiye: 17)
11. İnsansı canlılar olan Neanderthal yok ama olmayan melekler, şeytanlar ve cinler var. (Bakara: 102), (En’am: 8-9), (A’raf: 20)
12. Beyin kelimesi yok. Beyin yerine düşünme organı olarak kalp anlatılıyor. (Muhammed: 24), (A’raf: 179), (Hacc 46), (Ali İmran: 119)
13. Mirasta adaletsiz. (Nisa:11-12)
14. Şahitlikte kadın ve erkeği bir tutmuyor. (Bakara: 228-282)
15. Sadece Arap kavmi için yazılmıştır. (Fussilet: 44), (Yusuf: 2), (Şuara: 198-199), (Enam: 92)
16. Peygamberin seks sırası anlatılıyor. (Ahzab: 51)
17. Birçok ayet birbirini yalanlıyor. İlk müslümanın Muhammed, Musa ve İbrahim olduğuna dair ayrı ayrı ayetler var. Hangisi belli değil. (A’raf: 143), (En’am: 163), (Ali İmran: 67)
18. El, ayak kesme, sopayla dövme gibi akıl almaz ceza yöntemleri öneriyor. (Maide: 33-38)
19. Kelle kesmeyi emrediyor. (Muhammed: 4)
20. Nerede bulursanız öldürün diyor. (Bakara: 191)
21. Sadece Muhammed'e özel kadınlar listesi var. Müminlere 4 kadın, Muhammed'e sınır yok. (Ahzab: 50)
22. Kadının cariye olmasına onay veriyor. (Mearic: 30), (Nisa: 24-25), (Muminun: 6), (Nur: 33)
23. Ayetlerin bazılarında anlatım bozuklukları var. Haram davranışları sayarken "anne babaya iyilik edin" gibi pozitif cümleler var. ???
24. Anlayasınız diye Arapça indirdik deniliyor. Arapça evrensel değil. (Yusuf: 2)
25. "Mekke ve civarı için indirdik" diyen ayet de var evrensel diyen de... Kuran evrensel değil KAVİMSELDİR. (En’am: 92)
26. Peygamberin öz amcası Ebu Leheb'e beddua ve hakaretler var ve bu namaz suresi... (Tebbet: 1-5)
27. Peygamberin evinden misafir kovma ayeti var. (Ahzab: 53)
28. Peygamber evlatlığı Zeyd'in karısını koynuna alabilsin diye ayet var. (Ahzab: 37)
29. Evlenme yaşı için sınır yok. ???
30. Sınırsız cariye helal. (Muminun: 6), (Nur: 32-33), (Ahzab: 50-52-55), (Mearic: 30)
31. Ayetleri sorgulamayın diye ayet var. (Maide: 101)
32. Dünyada haram ettiği zina ve içkiyi ahirette ödül olarak anlatıyor. (Bakara: 219), (Maide: 90-91), (Yunus: 4), (Nahl: 67), (Bakara: 25), (Ali İmran: 15), (Duhan: 54), (Tur: 20), (Rahman: 72), (Vakıa: 23), (Nebe: 33-34)
33. Eşcinselleri lanetliyor. (Nisa: 15-16), (Araf: 80-81), (Hicr: 71), (Şuara: 165), (Neml: 55)
34. Gayrimüslimlerin cennete girebileceği de söylenirken, başka ayette tam zıttı söyleniyor. (Bakara: 62), (Maide: 69), (Nur: 39), Hu: 15-16), (Tevbe: 17)
35. Namazın nasıl kılınacağı anlatılmıyor. ???
36. Tarihi bir olay anlatırken Meryem'leri karıştırıyor. Kur’an’da “Ey Harun’un kız kardeşi” diye hitap etmişlerdir. Halbuki bu iki Meryem birbirinden tamamen bağımsızdır. İsa’nın annesi olan Meryem’in Harun isminde bir kardeşi olmadığı gibi, bu iki Meryem’den ilki, diğerinden yaklaşık 1700 yıl önce yaşamıştır. (Meryem: 28)
37. Lat, Menat ve Uzza isimli putları övüyor. (Necm: 19-20)
38. Savaşa teşvik eden ayetler var. (Bakara: 190-193-216-244), (Ali İmran: 166), (Nisa: 71-72-76-84), (Enfal: 17-39-65), (Tevbe: 14-15-46-111-123), (Hac: 39), (Ahzab: 18-19), (Muhammed: 20), (Fetih: 11-16)
39. Bir savaşta kaç müslümanın kaç kafire denk geldiğini anlatan ayeti hemen bir sonraki ayet yalanlıyor. (Enfal: 65-66)
40. Kadına savaşta "ganimet" diyor. (Nisa: 4)
41. "Cahiliye dönemindeki gibi açılıp saçılmayın" diye kadının özgürlüğünü kısıtlıyor. (Ahzab: 33)
42. Ayın yarıldığını iddia ediyor. (Kamer: 1)
43. Galaksiler yok. ???
44. Evrenin nasıl oluştuğu tamamen yanlış anlatılıyor. ???
45. Dünyanın oluşumu bilime taban tabana zıt…
46. Güneş dünyanın etrafında döner diyor. (Enbiya/33)
47. Allah pek çok ayette beddua ediyor, hatta bazılarında kendi kendine "Allah onları kahretsin" diyor. (Munafikun: 4), (Tevbe: 30)
48. Kuran'da kadınlara hitap hiç yok. ???
49. Bazı hayvanları hâkir görüyor ve kafirler için "aşağılık maymunlar" gibi çocukça hakaretler kullanıyor. (Bakara: 65), (Maide: 60)
50. Muhammed tanrılaştırılıyor. (Ahzab: 56)
51. Bir ayette ganimetlerin tamamı peygamberin diyor, cihatçılar savaşı reddedince "ganimetlerin 5'te 1'i peygamberin" ayeti geliyor. (Enfal: 1-41)
52. Peygamberin küçük karısı Ayşe'nin zina yapıp yapmadığına dair ayetler var. Entrikalar ve dedikodular da unutulmamış. (Nur: 11-12-13-14-15)
53. Evrim hiç yok. ???
54. İçki konusunda önce olumlu sonra olumsuz ayet geliyor. (Nahl: 67), (Bakara: 219), (Maide: 90-91)
55. Yahudi ve hristiyanları dost edinmemeyi emrediyor. (Maide: 51)
56. Kadınlara "TARLA" diyor. (Bakara: 223)
57. Peygamberler arasında fark olmadığını söyleyen ayet ve Muhammed'in en değerli peygamber olduğunu söyleyen başka bir ayet var.
58. İyilik ve kötülüğün Allah'tan geldiğini söylüyor, sonra iyilik Allah'tan kötülük senden diyor.
59. Uzaya çıkmayı imkansız görüyor. (Rahman: 33)
60. Ay'ı nur kaynağı olarak nitelendiriyor, güneşin ışığını yansıttığını bilmiyor. (Yunus: 5), (Nuh: 16)
61. Büyük patlama ile ilgili hiçbir bilgi geçmiyor. ???
62. Köleyle hür bir tutulur mu, diye insanları ayrıştırıyor. (Nahl: 75)
63. Konuşan karınca, ejderha, vs masalsı anlatımları var. (Neml: 18), (Araf: 107)
64. İblis için bir ayette melek, diğerinde cin diyor. (Kehf: 50), (Bakara: 34)
65. Mahşerde Allah şefaat etmez diyen ayet de var, eder diyen de. (Bakara: 48), (Zuhruf: 86), (Necm: 26), (Zümer: 43)
66. Hayvan, bitki, coğrafi şekil ve besinler Ortadoğu’ya özgü. ???
67. Bir ayette vasiyet şart, diğerinde değil. (Bakara: 180),
68. Allah, Muhammed'e salat ediyor. (Ahzab: 56)
69. Kıble önce Kudüs'ken Yahudiler itiraz ettikten sonra Kabe oluyor. (Bakara: 144)
70. Cehennemde Ebu Cehil'e düello teklif ediliyor. (Alak: 13-19)
71. Rahman suresinin 31 ayeti plak takılmış gibi aynı cümleyi yazıyor. (Özellikle bakınız..)
72. Her şeyi bilen Allah kıyamet saatini meleklerden öğreniyor.
73. Cennette kadınlar için vadedilen hiçbir şey yok. ???
74. Hayvanları yük taşıma, öldürüp yeme ve ulaşım aracı olarak görüyor, evrimden alakasız.
75. Bazı ayetler daha Muhammed zamanında hükmünü yitiriyor ama hala duruyor.
76. Peygambere soru sormak için sadaka vermek emrediliyor. (Mücadele: 12)
77. Cennetin genişliği ayetlerde farklı anlatılıyor. (Hadid: 21), (Ali İmran: 133)
78. Dünya kainattan daha önce yaratıldı diyor. (Fussilet: 9-12)
79. Rüzgar olmasa gemiler durur diyor. (Şura: 33)
80. Boşanma konusunda kadını 3 kez boşayıp başkasıyla evlendirip boşarsan tekrar sana helaldir gibi garip bir mantığa sahip. (Bakara: 230)
81. Göklerle yer bitişikken onları ayırdığını iddia ediyor. (Enbiya: 30)
82. Diğer kitaplar gibi varlığına kanıt olmayan Nuh'un gemisi efsanesini anlatıyor. (Muminun: 27), (Hud: 37-38-42-44), (Araf: 64), (Yunus: 73), (Şuara: 119), (Ankebut: 15-65)
83. Mekke'de ayetler barışçılken Medine'de Muhammed güçlenince vahşi ayetler geliyor. (Kafirun: 6), (Tevbe: 29)
84. Muhammed'in "sapık" olmadığını savunan ayet var. (Araf: 61)
85. Gece ve gündüz bilimsellikten çok uzak anlatılıyor.
86. Mikail'in meteorolojiden sorumlu olduğu söyleniyor ama trilyonlarca gezegen var.
87. Tatlı suda mercan ve inci yetişebileceği anlatılıyor. (Rahman: 19-22)
88. Tevrat'tan alıntılar yapılırken hata yapılmış, Zebur kitap zannediliyor. (Kuran/Maide: 45 - Tevrat/Mısırdan çıkış: 21:23.25), (Kuran/Enbiya: 105 – Tevrat/Mezmurlar: 37:29), (Kuran/Araf: 40 – İncil/ Matta 19:24–Markos 10:25–Luka 18:25), (Kuran/Ali İmran: 93 – Tevrat/Yaratılış Bölümü 32:22.31), (Kuran/Hicr: 9 – Tevrat/Yeşaya: 40/8 – İncil/Matta: 5-18)
89. Cennet sadece erkeklere özgü bir harem gibi anlatılıyor.
90. Allah'ın bazı insanlara hidayet vermediği ve onları yakacağı söyleniyor.
91. Göğün yere düşmemesi için tutulduğu yazıyor. (Hacc: 65)
92. Nisa 11-12 ayetlerinde matematik hesap hatası yapılıyor.
93. Güneşin sıradan bir yıldız olduğu bilinmiyor.
94. Bilimselliğe ters olarak her şey insan için yaratıldı mantığı var.
95. Cinlerden bahsediyor, varlıklarına dair hiçbir bilimsel delil yok.
96. Allah bazı ayetlerde pazarlık yapıyor.
97. Hırsızlık haram ama savaşta ele geçirilenlerin yağmalanması helal. (Maide: 38), (Nisa: 24)

Kaynak: KURAN
Araştır, şuan Arapça bir kitabın hatalı Türkçe mealini getiriyorsun. Bu yazdığın maddelerin çoğunu araştırdım. Sende araştır. En basitinden çift diyince ne anlıyorsun? Erkek ve dişi mi yoksa iki çift aynı varlık mı? Yoksa 2 gibi bir sayı mı? Bunlar hep Arapçadan Türkçe çevrilen meal hataları. Arapça çok geniş bir dil ve Türkçe Arapçayı kapsayamıyor, Türkçe de olmayan dişi erkek beraberliği kelimesine biz çift diyorken örneğin Arapça da zevce olarak isimlendirilir. Türkçe de erkek dişiye de iki aynı varlığa da çift denilip geçiliyor.
 
Son düzenleme:
Tanrının bütün insanlığa gönderilmesini amaçladığı mesajı kitap olarak göndermesi saçma. Tanrı sözlerini anlatmak için kitaptan çok daha iyi araçlar seçebilirken bu kadar erişimi ve anlaması meşakkatli bir yolu seçmiş.

Kitap bu, okur anlarsın demeyin. Herkesin zekası, anlama kabiliyeti aynı değil. Kuran’da sözde bulunan mucizeleri fark edebilmek için iyice anlayarak okumak gerekiyor malum. Erişimden kastettiğim ise bu kitabı tam anlamıyla anlamak için ilk önce okumaya niyetlenmek, sonra da yazılanları doğru bir şekilde anlamak için ön gereksinimleri tamamlamaktır. Farklı coğrafyada doğmuş Hristiyan ailenin bir çocuğu iseniz ilk olarak yaşamınız boyunca benimsediğiniz dininizi bir kenara bırakıp Kuran’ı objektif bir gözle okumanız gerekir. Çeviriler, tefsirler, ayetlerin indiği zamanın koşulları hakkında bilgiye sahip olmanız gerekir. Üstelik hepsini de doğru bilmeniz gerekiyor, Arapça gibi bir kelimenin üç beş milyon tane anlama karşılık geldiği bir dilde bu mümkün değil.

Apaçık olan tek şey evrensel bir din olmadığıdır bence.
 
Son düzenleme:
Bilimin henuz aydinlatamadigi 2 karanlik nokta var.
Ilk canli nasil olustu.
Evren nasil meydana geldi.

Modern dinlerin tutundugu son 2 dal da burasi. Diger sallamasyon iddialarinin hepsi bilim tarafindan curutuldu, hatta artik "bizim dinimiz de bunu diyor" diyerek bilimin otoritesinden destek almaya calisiyorlar. Ornegin atmosfer katmani muhabbeti :)

Yakin zaman sonra hepsi birer unutulmus mitoloji olacak.
 
İnsanlar ilk zamanlarında “Hayat nedir?” sorusuna cevap bulabilmek için kendi yarattıkları tanrıya inanmak gibi ucuz bir yönteme başvurmuşlar ve kendilerini avutmayı kolayca başarabilmişlerdir. Aklındaki deli sorulara doğru düzgün cevaplar bulamayınca daha çok ihtiyaç hisseder ve bunun sonucunda kafasındaki noktaları kendi kendine birleştirir, bu doğa kanunudur çünkü hayvan psikolojisi böyle işlemektedir. Fakat artık bilim ve teknoloji çok gelişti. Bizim için önemli olanın tanrı değil, akıl gücümüz olduğunu kavradık.
 
Bu tarih boyunca yaşanmıştır. İnsan anlam veremediği veya korktuğu şeye tanrı demiştir hep:) Yıldırım düşmesi, ateş, güneş, ay... birçok çeşit tanrı şekli vardır. Putları saymıyorum bile çünkü milyon çeşit put olmuştur eminim:)
 
raştır, şuan Arapça bir kitabın hatalı Türkçe mealini getiriyorsun. Bu yazdığın maddelerin çoğunu araştırdım. Sende araştır. En basitinden çift diyince ne anlıyorsun? Erkek ve dişi mi yoksa iki çift aynı varlık mı? Yoksa 2 gibi bir sayı mı? Bunlar hep Arapçadan Türkçe çevrilen meal hataları. Arapça çok geniş bir dil ve Türkçe Arapçayı kapsayamıyor, Türkçe de olmayan dişi erkek beraberliği kelimesine biz çift diyorken örneğin Arapça da zevce olarak isimlendirilir. Türkçe de erkek dişiye de iki aynı varlığa da çift denilip geçiliyor.

Herkese hitap ettiğini iddia eden bir kutsal kitap tercüme edildiğinde anlamını yitiriyorsa bu o kitabın evrensel olmadığını gösterir. Dediğim gibi tamamen Arap edebiyatından ibaret bunlar.
 
Kutsal kitap demek tanrının sözleri demek değil midir? O zaman neden bütün dillere çevrilmesi yasak? Ya da neden bütün dillerde farklı anlamları çıkıyor? İncil dahil bütün kitapların nedense tek dilde kalması isteniyordu hep. O zaman, o bölgenin tanrısı olmuş olmuyor mu böyle düşününce?
 
Kutsal kitap demek tanrının sözleri demek değil midir? O zaman neden bütün dillere çevrilmesi yasak? Ya da neden bütün dillerde farklı anlamları çıkıyor? İncil dahil bütün kitapların nedense tek dilde kalması isteniyordu hep. O zaman, o bölgenin tanrısı olmuş olmuyor mu böyle düşününce?
Kur'an'ı çevirmek yasak mı?
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Geri
Yukarı