Sürprizbozan İnceleme Detroit: Become Human hakkında düşüncelerim

Bu konuda spoiler olduğundan sürprizbozan olarak işaretlenmiştir. Spoiler olmadığını düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Enoli1

Hectopat
Katılım
16 Ağustos 2018
Mesajlar
696
Çözümler
3
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Oyuna başlamadan önce orada burada çok fazla övdüklerini görüyordum ve daha sonrasında bende oynamaya karar verdim ve açıkçası beklentilerimi pek karşılamadı.
Çok fazla mantık hatası buldum kendimce. Mesela oyundaki robotlar acı çekmiyorsa nasıl üzülebiliyorlar? Oyunda bildiğiniz gibi sonlara doğru robotlara nasıl davranılması gerektiğini belirliyoruz ve oyun burada robotlara özgürlük verip vermeyeceğimizle alakalı seçimler yaptırıyor. Oyunda ben neredeyse hiçbir yerde robotlara empati kuramadım. Yani robotlar hep robot gibiydi gözümde. Ana karakterler hariç diğer robotlara baktığımda dümdüz bir yerlere bakıp duruyorlardı veya hiç konuşmuyorlardı. Oyun bize böyle bir seçim yaptıracaksa empati yeteneğimizi robotlara karşı kullanmayı sağlaması lazımdı.
Onun dışında savaş sahnelerinde bazı saçma bulduğum şeyler var: Günümüz Amerika'nın askeri gücü çok güçlü bildiğimiz gibi fakat oyunda tek gördüğümüz şey 2 tane tank ve yayan asker. Şu an bile Amerika'nın o kadar uçağı, helikopteri, füzesi varken 2038'de birkaç yüz tane robota karşı nasıl kaybediyorlar?
Genel olarak hoşuma gitti fakat bitirince vay be diyemedim. Siz neler düşünüyorsunuz, söylediklerim de haklı mıyım haksız mıyım?
 
Çıkış yılına bakmak lazım. Bence şu 2024 yılında Quantic Dreams, Detroit gibi büyük oyun yaparsa bu tarz mantık hataları pek olmaz. 2018'e göre inanılmaz oyundu.
 
Ben bu oyundaki sanırım Markus karakteri ile yaratmaya çalıştığı devrim, ezilen halkını kurtarmaya çalışması, doğum ya da ölüm tarihinin 2038 yılı olması, kendisini ülkesi adına feda etmesi, ömrünü adaması gibi detaylar dolayısı ile onu Atatürk ve onun Türkiye'yi kurma hikayesine benzetmiştim.
 
Amerika'nın askeri gücü çok güçlü bildiğimiz gibi fakat oyunda tek gördüğümüz şey 2 tane tank ve yayan asker. Şu an bile Amerika'nın o kadar uçağı, helikopteri, füzesi varken 2038'de birkaç yüz tane robota karşı nasıl kaybediyorlar?
Genel olarak hoşuma gitti fakat bitirince vay be diyemedim. Siz neler düşünüyorsunuz, söylediklerim de haklı mıyım haksız mıyım?
Bu çok genel bir bakış açısı. Öyle düşünürsek salgın, zombi filmlerinin hiçbiri çekilemezdi. Hikayeyi oluşturmak için bilerek mantık hatası yapılabilir.

Ana karakterler hariç diğer robotlara baktığımda dümdüz bir yerlere bakıp duruyorlardı veya hiç konuşmuyorlardı.
Diğer androidler kendi bilincini henüz kazanamamış olmasından kaynaklı öyle davranıyorlar. Sadece sizin yönlendirdiğiniz ve bazı etrafınızda bulunan yardımcı karakterler bilince sahip. İlk bölümlerde Kara karakteri ile oynarken emirlere itaat etmeyerek kendi bilincimize ve özgürlüğümeze kavuşuyoruz mesela Diğer androidler henüz o eylemi gerçekleştirememiş.
 
Son düzenleme:
Oyuna başlamadan önce orada burada çok fazla övdüklerini görüyordum ve daha sonrasında bende oynamaya karar verdim ve açıkçası beklentilerimi pek karşılamadı.
Çok fazla mantık hatası buldum kendimce. Mesela oyundaki robotlar acı çekmiyorsa nasıl üzülebiliyorlar? Oyunda bildiğiniz gibi sonlara doğru robotlara nasıl davranılması gerektiğini belirliyoruz ve oyun burada robotlara özgürlük verip vermeyeceğimizle alakalı seçimler yaptırıyor. Oyunda ben neredeyse hiçbir yerde robotlara empati kuramadım. Yani robotlar hep robot gibiydi gözümde. Ana karakterler hariç diğer robotlara baktığımda dümdüz bir yerlere bakıp duruyorlardı veya hiç konuşmuyorlardı. Oyun bize böyle bir seçim yaptıracaksa empati yeteneğimizi robotlara karşı kullanmayı sağlaması lazımdı.
Onun dışında savaş sahnelerinde bazı saçma bulduğum şeyler var: Günümüz Amerika'nın askeri gücü çok güçlü bildiğimiz gibi fakat oyunda tek gördüğümüz şey 2 tane tank ve yayan asker. Şu an bile Amerika'nın o kadar uçağı, helikopteri, füzesi varken 2038'de birkaç yüz tane robota karşı nasıl kaybediyorlar?
Genel olarak hoşuma gitti fakat bitirince vay be diyemedim. Siz neler düşünüyorsunuz, söylediklerim de haklı mıyım haksız mıyım?
Oyun eski bir oyun.
Övülmesindeki en büyük etken seçimlerin çok etkili olması ve aşırı fazla senaryo olması.
Üzülme kısmı için Connor bir sahnede 'Kodlarındaki bozulma öyle davranmana sebep oluyor' diyordu. Kara'nın annelik yapması ya bir kod bozukluğundan insanları kopyalaması ya da gerçekten yapay zeka çok gelişmişti ve yapımcının bize söylediği 'Her zaman bir çıkış noktası vardır' kısmındaki şekilde bir duyguların oluşması söz konusu. Yorum size kalmış.
Dümdüz yere bakma olayı RDR2 de bile var bazı yerlerde çok da mantıklı bir yorum değil o kısma diyeceğim çok bir şey yoktur.
Askeri güç olarak çoğu zaman beklenmedik şekilde yürüyüş, saldırı yapıyoruz oyunda. Aniden yürüyüş yapıp bir sürü kişiyi yanımıza alıyoruz. O an karşımıza gelen 10-12 asker muhtemelen yetişebilenler bazıyla bakıyorum. Jerichoya saldırdıklarında 10 dakika bile dayanamadı robolat direkt çoğu öldü ve Jericho patladı. Ayrıca %100 mantıklı hiçbir oyun bulamazsınız. RDR2 oynarken 2-3 kişiyle dev 50 kişilik orduyu vurduğumuz oluyor ama böyle ayarlamışlar diyip geçiyoruz. O yüzden %100 gerçekçi bir oyun yapmak mümkün değil çok çabuk ölürüz.
Empati yapıp yapmamak size kalmış çünkü oyun zaten seçimlere göre senaryo oyunu.
 
Diğer androidler kendi bilincini henüz kazanamamış olmasından kaynaklı öyle davranıyorlar.
Hayır kastettiğim robotlar onlar değil. Dönüştürdüğümüz robotlarda dediğim şeyleri yapıyor.

Oyun eski bir oyun.
Övülmesindeki en büyük etken seçimlerin çok etkili olması ve aşırı fazla senaryo olması.
Üzülme kısmı için Connor bir sahnede 'Kodlarındaki bozulma öyle davranmana sebep oluyor' diyordu. Kara'nın annelik yapması ya bir kod bozukluğundan insanları kopyalaması ya da gerçekten yapay zeka çok gelişmişti ve yapımcının bize söylediği 'Her zaman bir çıkış noktası vardır' kısmındaki şekilde bir duyguların oluşması söz konusu. Yorum size kalmış.
Dümdüz yere bakma olayı RDR2 de bile var bazı yerlerde çok da mantıklı bir yorum değil o kısma diyeceğim çok bir şey yoktur.
Askeri güç olarak çoğu zaman beklenmedik şekilde yürüyüş, saldırı yapıyoruz oyunda. Aniden yürüyüş yapıp bir sürü kişiyi yanımıza alıyoruz. O an karşımıza gelen 10-12 asker muhtemelen yetişebilenler bazıyla bakıyorum. Jerichoya saldırdıklarında 10 dakika bile dayanamadı robolat direkt çoğu öldü ve Jericho patladı. Ayrıca %100 mantıklı hiçbir oyun bulamazsınız. RDR2 oynarken 2-3 kişiyle dev 50 kişilik orduyu vurduğumuz oluyor ama böyle ayarlamışlar diyip geçiyoruz. O yüzden %100 gerçekçi bir oyun yapmak mümkün değil çok çabuk ölürüz.
Empati yapıp yapmamak size kalmış çünkü oyun zaten seçimlere göre senaryo oyunu.
Gerçi evet Askeri güç olayı nerdeyse bütün hikayelerde göz ardı edilebilecek bir konu. Benim en çok hoşuma gitmeyen şey beklediğim hikaye olmamasıydı. Yani gereksiz fazla beklentiye kapılmışım. İnsanların çoğu seçimlerden çok hikayeyi övüyordu. Bir daha insanlardan gördüğüm oyunları oynamaya başladığım vakit çok beklentiye kapılmayacağım anlaşılan.
 
Hayır kastettiğim robotlar onlar değil. Dönüştürdüğümüz robotlarda dediğim şeyleri yapıyor.


Gerçi evet Askeri güç olayı nerdeyse bütün hikayelerde göz ardı edilebilecek bir konu. Benim en çok hoşuma gitmeyen şey beklediğim hikaye olmamasıydı. Yani gereksiz fazla beklentiye kapılmışım. İnsanların çoğu seçimlerden çok hikayeyi övüyordu. Bir daha insanlardan gördüğüm oyunları oynamaya başladığım vakit çok beklentiye kapılmayacağım anlaşılan.
Bana göre hikaye açısından gayet tatmin edici bir yapımdı. 3 defa bitirdim farklı senaryolarda. Size hitap etmemiş olabilir.
 
Bana göre hikaye açısından gayet tatmin edici bir yapımdı. 3 defa bitirdim farklı senaryolarda. Size hitap etmemiş olabilir.
Daha buraya yazmadığım çok saçma bulduğum şeyler var. Mesela benim oynadığım senaryoda Markus ile Connor, Jericho'nun gemisinde ilk defa karşılaşıyorlardı ve Markus tek bakışta onun robot olduğunu anladı. Fakat Connor anlındaki sadece robotlarda olan o ışığı bere ile kapatmasına rağmen. Yani aslında hikayeyi sevdim ama saçma bulduğum şeyler yüzünden hiç etkilenemedim.
 
Daha buraya yazmadığım çok saçma bulduğum şeyler var. Mesela benim oynadığım senaryoda Markus ile Connor, Jericho'nun gemisinde ilk defa karşılaşıyorlardı ve Markus tek bakışta onun robot olduğunu anladı. Fakat Connor anlındaki sadece robotlarda olan o ışığı bere ile kapatmasına rağmen. Yani aslında hikayeyi sevdim ama saçma bulduğum şeyler yüzünden hiç etkilenemedim.
Connor CyberLife tarafından üretilmiş polis robotu. Herkes biliyor robot olduğunu. Sanki çok takip etmeden oynamışsınız ben bunu düşünüyorum.
 
Connor CyberLife tarafından üretilmiş polis robotu. Herkes biliyor robot olduğunu. Sanki çok takip etmeden oynamışsınız ben bunu düşünüyorum.
Markus ikinci diyalogtan sonra anlıyor robot olduğunu. Tamam onu geçtim oyunun sonlarına doğru Kara ile Alice sokakta yakalanıyor ve onlara da direkt robot diyorlar askerler.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı