Fussilet 9-10. ayette ne diyor 2 gün diyor bak fotoya yanlış bakıp öyle yazmiyor diyorsun ve bana sahtekar diyorsun.
2 gün" ifadesi sadece 7 kat göklerin yaratılışında geçer. 2 günde yerin yaratılışı, onu da dünyanın yaratılışı olarak alalım geriye 2 gün kalıyor evrenin yaratılışı 4 gün hangi ayette geçiyor?
Yok ne yazık ki. Uyduran sizsiniz.
Bak birader yerden kasıt dünyadır Fussilet 9-10.ayetlerde bunu diyor. Hud 7 de ne diyor gökleri ve yeri 6 günde yarattık diyor, matematik biliyorsun 2 günde dünya ise kalan 4 günde ise evreni kastediyor.
Hac 47 ile diğer ayetleri birlikte ben böyle yorumluyorum. Siz de istediğiniz gibi yorumlayın. Bize ne yani. İnanmazsanız da bize ne. Sizin inancınız size bizim ki bize.
Senin kafana göre yorumlamanla doğruları söylemiş olmuyorsun Arapça da bu kadar zengin bir dilken neden dediğim yukaridaki ayetlerde gün kelimesi hep aynı anlamda kullanılmış sözcük mü yok Arapça da?
Yunus 38: Yoksa onu "uydurdu" mu diyorlar! De ki: "Eğer doğru sözlüler iseniz Allah dışında, elinizin yettiklerini de çağırın da onun benzeri bir sure ortaya çıkarın."
Evet uydurdu, kendi söylediklerini pekiştirmek için böyle ayetler yazılmış.
Hac 47 demek tahmin etmiştim bundan örnek vereceğini tabii durum böyle olunca, geriye tek bir savunma kalıyor. O da Allah katındaki gün ile dünyadaki günün aynı olmadığını öne sürmektir.
Mearic-4 “Melekler ve Rûh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) elli bin yıl olan bir günde yükselip çıkar.”
Güya bu ayete göre, Allah katında 1 gün, dünya katında 50.000 yıldır. Bu durumda da yer ve gökler, 300.000 yılda yaratılmıştır. Öncelikle, neden bu ayetin kabul edildiği belli değil. Sonuçta, Kuran’da bu konuyla ilgili farklı ayetler de var:
Hac-47 “(Resûlüm!) Onlar senden azabın çabuk gelmesini istiyorlar. Allah vâdinden asla dönmez. Muhakkak ki, Rabbinin nezdinde bir gün sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir.”
Secde-5 “Allah, gökten yere kadar her işi düzenleyip yönetir. Sonra (bütün bu işler) sizin sayageldiklerinize göre bin yıl tutan bir günde Onun nezdine çıkar.”
Yani neden 1.000 yıl olan ayetler baz alınmıyor da, 50.000 yıl olan ayet baz alınıyor? Acaba işlerine öyle geldiği için mi? Burada da tamamen keyfi davranıldığı ortada. Farz edelim ki 300 bin yıl olsun. Bu açıklama yine bilimsel olamaz. Çünkü Dünyanın yaşı 4.5 milyar yıl civarı, Evrenin yaşı ise 13.7 milyar yıl olduğu bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Bu demektir ki, dünyanın yaratılması için yaklaşık 9 milyar yıl zaman geçmiş. Yani 300.000 yıl iddası çok komik kalmakta, ama yine de, "6 günde yaratılış" ayetlerindeki "gün" kelimesinin ‘1000 yıl’ ya da ‘50000 yıl’ anlamına gelmesi imkânsızdır. Çünkü "eyyamin" kelimesinin kullanıldığı diğer ayetlere bunu uygulayamazsınız. Acaba "3.000 yıl" oruç tutabilecek bir insan var mı? Demek ki bu savunma geçersizdir.
Maide-89 “……………yahut onları giydirmek, yahut da bir köle azat etmektir. Bunları bulamayan ÜÇ BİN YIL oruç tutmalıdır. Yemin ettiğiniz takdirde yeminlerinizin keffâreti işte budur………..”
3-Konuyla ilgili hadis: Ebu Hureyre anlatıyor: “Peygamber elimden tuttu ve şöyle dedi: Tanrı, Toprağı (yeryüzünü, CUMARTESİ yarattı. Toprağın üzerinde dağları da PAZAR günü yaptı. Ağaçları da PAZARTESİ var etti. Mekruhu (kötü olanı) da SALI GÜNÜ yaratmıştır. Nuru (ışığı) da ÇARŞAMBA günü… Hayvanları da, PERŞEMBE günü yaratıp yaydı. Adem’i yaratması da CUMA GÜNÜ İKİNDİDEN SONRA, ikindiyle gece arasında, cuma günü saatlerinden en son saatte oldu. Sonuncu yaratık olarak.”’ (Bkz. Müslim, e’s-Sahih, Kitabu Sıfaü’l-Munâfıkîn/27, hadis no: 2789; Ahmed İbn Hanbel, Müsned, 2/227.)
Aclûnî, bu hadisi “Müslim’in, Neseî’nin ve Ahmed İbn Hanbel’in, Ebu Hureyre’den aktarıp yer verdiğini” belirttikten sonra, aynı konudaki açıklamayı içeren hadisin İbn Abbas’tan da aktarıldığını yazıyor. (Bkz. Aclûnî, Keşfu’l-Hafâ, 1/454-455, ha. 1241.)
Gördüğünüz gibi, Muhammed de gerekli açıklamayı yapmış zaten. Ama illa ki bu hadisi kabul etmek zorunda da değilsiniz. Sonuçta sadece Kuran’ı incelediğimizde de aynı sonuca ulaşıyoruz. Yani bu hadisin reddedilmesinin bir mantığı yok.
4-Bilginin kaynağı Tevrat: Pek çok konuda olduğu gibi, burada da kaynak Tevrat’tır. Yaratılış kitabında şunları okuyoruz:
Yar 1: 31 Tanrı yarattıklarına baktı ve her şeyin çok iyi olduğunu gördü. Akşam oldu, sabah oldu ve altıncı gün oluştu.
Yar 2: 1-2 Gök ve yer bütün öğeleriyle tamamlandı.
Yar 2: 2 Tanrı yapmakta olduğu işi yedinci gün bitirdi. O gün işi bırakıp dinlendi.
Gördüğünüz gibi; Tanrı, dünyayı 6 günde yaratmış ve 7. gün işini bitirmiş. Sonra da dinlenmiş. Buradaki "gün" kelimesinin de bildiğimiz anlamda "gün" olduğu ortada. Muhammed ise bunu Tevrat’tan almış ve Kuran’a olduğu gibi geçirmiştir.
Sözde çürütebilir. Önemli olan kafa yapılarını çürütmesi. Görüyorum ki çürütemiyor.
Kafa yapılarını çürütememesi insanlarin bunu bir türlü kabul etmemesi, araştırmamasi, okumamasi. Bilim bunları çürüttü kabul etmek gerek artık.
Cahil olarak görebilirsin bizi, sana bunu kanıtlamak zorunda değilim. İstediğin şekilde karakter analizi çıkart.
Bilmemek ayıp değil. Sadece bir şeyi bilmiyorsak yorum yapmamak gerekli bu herkes için geçerli. Niye ben çok mu bilgiliyim hayır ben kendimi de bilgisiz görüyorum. Burada çok daha bilgisiz insanlar var maalesef ne desek anlamiyorlar yazdığımız şeylere mantıklı bir açıklama getirmiyorlar bize ayetle karşılık veriyorlar örnek verdikleri ayetlerinde konuyla alakasi yok. Neyse sağlıcakla kal, gücenme falan yapmanı istemem.
Varsa lütfen gösteriniz" diye rica eden birine "Al kaynak" diye başlayan cümle kurabilen nezaketsiz ve görgüsüz birine vakit harcamak anlamsızdır.
Al kaynak lafını kötü anlamda demedim yaşını başını almış adamsin alinganlik yapma yine de özür dilerim. Senin gibilerle asil vakit harcamak anlamsiz ama biz yine de yaziyoruz cevabımızı.