Red Dead Redemption 2 incelemesi

@Chloe Price hocama söz vermiştim buyurun hocam 😀. Öncelikle herkese merhabalar boş vakitlerimde forumda oyun incelemesi yapmaktan çok keyif alıyorum size de keyif alabildiğiniz içerikler çıkıyorsa ne mutlu. Normalde oyunlarda hikayeden bahsetmem.
Bu oyunda bahsedeceğim.
images (11) (13).jpeg


Senaryo​

Oyunumuz 1800'lü yılların sonunda Amerika'nın yavaş yavaş medenileşmesi ve kanunsuzluğun azaldığı dönemlerde çetelerin dağılmaya başladığı zamanlarda geçiyor. İsmini kurucusu dutch van der Linde'den alan van der linde çetesi bu dönemde hayatta kalmaya çalışan bir çete olarak zor koşullarda hayatlarına devam etmektedirler. Ana olay örgüsünden buraya kadar bahsedeceğim fakat hikayenin diğer elementlerini ele almak istiyorum.
images (11) (14).jpeg


Öncelikle oyunun ana karakteri benim de nickim olan arthur Morgan'dan bahsetmem gerek. Bu karakter travmatik bir geçmişe sahiptir 14 yaşında öksüz ve yetim kalması sonucunda dutch Arthur'u büyütmüştür. Arthur oyunun başlarında olaylar karşısında sadece çıkar odaklı, bencil, kalırken oyunun senaryosu ilerledikçe arthur aynı şekilde değişiyor. Bu değişim oyunun tamamına gayet güzel yedirilmiş yani bir anda olmuyor bu değişim. Örneğin haraç aldığı bir ailenin babası kanserden ölünce bu olay karşısında geçmişte yaptıkları yüzünden acı çekebiliyor ve o aileye sahip çıkmak istiyor. Arthur iyi birisi de değil kötü birisi de gri tonda diyebilirim arthur için. O özünde iyi birisi olsa da hayatında vermis olduğu seçimler genç yaşlarında travmatik olaylar yaşaması onu köreltmiş. Arthur'un gelişimi gerçekten çok güzel işlenmiş oyun boyunca yaşadığı olaylar karşısında sürekli bir kazanım içerisinde karakter.
images (11) (18).jpeg


Kendisi arkadaşlarına yani ailesi olarak gördüğü çeteye çok sadık birisi. Kendisi yaşamak için bir amaç bulamazken çetesi için her şeyi yapmaya hazır birisi. Geçmişte karısı ve çocuğunun öldürülmesi sonrası çeteye daha da sıkı bağlanmıştır. Arthur oyunun her anında gelişen yerinde saymayan fedakar bir adam. Oyunda yaptığı şeylerden yola çıkarak sert görünüşünün aksine aslında ne kadar merhametli birisi olduğunu anlayabilirsiniz. Kişiliği gibi kendisi de çok karizmatik.
images (11) (15).jpeg


Oyunda arthur dışında diğer karakterlerin de gelişimleri ve kişilikleri iyi işlenmiş. Benim favorim olan sadie sadler hakkında konuşmak istiyorum birazda.
images (11) (17).jpeg


Sadie Sadler'ın oyunun başında o'driscoll çetesi tarafından kocası öldürülüyor ve bizde erzak ararken buluyoruz kendisini. Kendisi çeteye yemek pişirmek vs basit işler için alınıyor fakat, sadie içindeki intikam ateşi yüzünden bir ölüm makinesine dönüşüyor. Sadie'nin gelişimi çok iyi işleniyor aynı şekilde. Yavaş yavaş silah kullanmayı öğrenmesi beraber basit bir şekilde talim yapmamız ağır ağır öğrenmesi daha sonra silahşöre dönüşmesi. İlk cinayetinde verdiği tepkiden sonra daha da gözü kara bir hale gelmesi. Sadie kişilik olarak da benim en sevdiğim karakterlerden birisi. Kocasının ölümü sonrası kampta yakın arkadaşlarına sıkı sıkı bağlanıyor ve en fedakar karakterleden birisi haline geliyor. Korkak aciz kadının bu dönüşümü çok iyi işlenmiş cidden.
images (11) (16).jpeg


Oyunda dutch gayet sıkıcı bir karakter fakat o da iyi işlenmiş diyebilirim. Çetenin çökmesi ve onun her geçen gün daha da para sevdalısı olması iyi işleniyor. Aslında ailesi gibi gördüğü çeteyi korumak çeteyi yükseltmek için yapıyor ne yapıyorsa. Herkese kucak açan babamız gibi olan adamın psikolojik olarak değişimi gerçekten ağır ağır ince ince işlenmiş onu bu noktaya ne getirdi nasıl süreçlerden geçti hepsi ince ince işlenmiş. Kieran karakteri benim en çok sempati duyduğum karakterlerden birisi oldu. Korkak bir adam kendisi fakat çok masum resmedilmiş. Kamptan çok korkuyor aynı zamanda başka bir seçeneği de yok kampla yaşamaktan başka. Oyun ilerledikçe kampı aslında çok sevmeye başlıyor. Bu karaktere üzüldüm yani çok masum şuna biraz iyi davranın. Fakat bu karakter aslında bizim kovboy karakterlerimizin dışarıdan nasıl insanlar olduğunu göstermekte başarılı olduğunu düşünüyorum çünkü kieran gibi korkak sehir insanları bizim cetemizi görünce büyük ihtimalle kieran gibi oluyorlardır. John marstan çok bir espirisi yok sıradan bir karakter. Genel olarak karakterler gerçekten iyi işlenmiş kişilikleri olan çok doğal bir şekilde gelişim gösteren sağlam karakterler. Ana kötü çok fos geldi keşke daha sağlam bir karakter olsaydı.
images (11) (19).jpeg


Oyunda bu karakterlerin kendi aralarında ki ilişkileri de çok iyi işleniyor. Kendi aralarında tartışmaları dostlukları sohbetleri gerçekten iyi. Arthur çete içerisinde en saygın kişilerden birisi micah dışında herkese iyi geçiniyor. Çete üyelerinin zaman geçtikçe birbiriyle kutuplaşması farklı idealler edinmesi ve yavaş yavaş dağılması arkaya bakınca ufaktan hüzünlendiriyor o eski zamanları özlüyorsunuz herkesin kardeş gibi olduğu. İşte asıl olay örgüsü bu diyebilirim zaten. Çetenin dağılması. Bu konu oyun boyunca o kadar iyi anlatılıyor ki önemsiyorsunuz.
images (11) (20).jpeg


Karakterler çok sağlam kısacası hem bireysel olarak hem genel hikayeye katkıları olarak hem işleniş olarak.
images (11) (29).jpeg


Biraz hikaye sunumundan bahsetmek istiyorum. Sunum olarak açıkçası çok eskimiş olsa da uzun sinematiklerle hikaye anlatmak bunu iyi yapıyor diyebilirim. Sinematikler film kalitesinde diyaloglar temaya cuk oturuyor. Fakat ben artık sıkıldım bu teknikten. Yapımcı bunu seçmiş elde bu var fakat genel olarak iyi diyebilirim.
images (11) (21).jpeg

Senaryo karakterleri ile işlenişi ile sunumu ile genel olarak ortalamanın çok üstünde diyebilirim rahatça. Final çok epik, olay örgüsü sıkmıyor senaryonun temposu yerli yerinde. Game design olarak milattan kalma olsa da bu oyunun senaryosu Rockstar bunu iyi kurgulayıp işleyerek gerçekten ne kadar başarılı olduğunu kanıtlamış oluyor. Senaryosu aklınızda kalacak cinsten sahneleriyle kurgusuyla.

Açık dünya:​

Gelelim oyunun genel dizaynına. Oyunun açık dünyası şimdiye kadar yapılmış en iyilerden. Yapacak tonla şey var. Keşfedecek bir sürü yer var. Oyunda keşfetmek çok sağlam diyebilirim. Daha önce gitmediğiniz bir yere giderken bilinmezlik şahane gerçekten. Tüm bölgelerin kendi iklimi farklı coğrafik şartları var. Dağlık karlı bir yere giderseniz oranın bitki örtüsü insanların giyim şekli aktiviteleri, vahşi yaşamı oraya göre oluyor.
images (11) (22).jpeg


Örneğin dağlık karlı bir yere gittiniz orada insanlar kalın giyiniyor ısınmayla uğraşıyor orada başka bitkiler yaşıyor ve oraya özel türde hayvanlar yaşıyor. Oyunda tüm NPC'ler kendi günlük rutinlerine sahip. Mesela hepsinin ayrı ayrı kalacak yeri var. Hepsi öğle yemeği arası veriyor akşam bara gidiyor ve bu tüm çeşit NPC'ler için farklı. Hepsi aynı şeyi yapmıyor. NPC'ler boş texture gibi deği gerçek gibi hissettiriyor. Yağmur yağıyor herkes eve kaçıyor silah sıkınca hepsi kaçıyor hepsi farklı işlerle meşgul tavernalar akşam daha dolu oluyor kimisi avlanıyor kimisi başka bir şey yapıyor.
images (11) (23).jpeg


Oyunun vahşi yaşamıda aynı şekilde. Yağmurluk alanda başka hayvan yaşıyor bataklık alanda başka hayvan yaşıyor. Dünyası yaşıyor oyunun. Bu oyunun açık dünyası sandbox olarak en iyi oyunlardan birisi. Avcılık yapın, balık tutun, kendi maceralarınız peşinde gidin, insanları katledin, ev soyun, hırsızlık yapın, başka yerler kesfedin, at ile gönlünüzce gezin. Bu oyunun Game designi açık dünya konusunda parmakla gosterilecek cinsten. Özgürsünüz. Etkileşim maksimum seviyede açık dünyada. Yapacak onlarca şey var. Açık dünyada yolculuk hissiyatı mükemmel ve mekanlar arası geçiş yaparken atmosfer çok pürüzsüz geçiyor. Fakat oyunun elestiebileceğim bir kısmı paraya ne gerek vardı bu oyunda. Kamp yükseltmek hiçbir şeye yaramıyor. Onca yan görev var ve hiçbir ödül vermiyor. Mesela yan görev yapınca silah ve silah upgrade kazansak çok daha mantıklı olurdu bu oyunda para hiçbir işe yaramıyor neredeyse.
Oyunda açık dünya mekan tasarımları gerçekten harika manzaraları şahane ve her yer özenle tasarlanmış girilebilen her yerde bir yaşanmışlık hissediyorsunuz.
images (11) (24).jpeg


Oyunun yan görevleri gerçekten çok iyiydi. Hepsi sinematiğe sahip ve çok ilginçti. Karakterler aynı şekilde ilginçti ve cidden hiçbiri ayak işi değil. Oyunun yan görevleri ile bolca zaman gecirirsiniz fakat ben hikayede ilerledikçe açılan yan görev dizaynından pek hoşlanmıyorum. Core Game loop milattan kalma cidden oyunda. Rockstar bir gram gelistirmedi şu dizaynı. Ana görevler çok çizgisel fakat elimizde bu var buna göre degerlendirmek lazım. Tek kelime ile çok iyi diyebilirim ana görevler için. Uncharted kalitesinde görevleri var oyunun ve bu bir açık dünya. Helal size Rockstar, fakat bu kadar linear olması ne kadar iyi bir şey orası tartışılır. Şahsen Skyrim'in Core loopu, Game designi bu oyundan üstün fakat bu oyun prodüksiyon olarak eşi olmayan bir oyun. Aslında temeli çok sıradan ve sıkıcı olsa da prodüksiyon kalitesi ile akıyor gidiyor maşallah. Bir de hikaye kurgusu ve olay örgüsü iyi olunca severek oynuyorsunuz. Açık dünyada prodüksiyon kalitesi olarak en yakın rakibi Witcher 3 kesinlikle. Oyunun genel dizaynı sarı noktaya git sinematik izle düşman öldür sığlığında ama dediğim gibi genel prodüksiyon o kadar iyi ki bunu bile zevkli kılıyor. Atmosfer bir harika müzikleri ile ortamları ile atmosfer tek kelime ile muhteşem.
images (11) (25).jpeg


Oyunun fizikleri mükemmel ve bu fizikler açık dünyayı dolu dolu bir hale getiriyor kesinlikle. Her şeye izin veriyor oyunun fizikleri çok gerçekçi cidden. Bu arada bahsetmeyi unuttum oyunun tüm haritası keşife açık bunun en büyük destekçisi de fizikler kesinlikle. Tüm olayları gerçek kılıyor ve oyunda açık dünyada rp yaparken mükemmel destekliyor tek kelime ile.
images (11) (26).jpeg


Gameplay mekanikleri:​

Burada çok bahsedilecek bir şey yok aslında. At sürmek çok zevkli, silah kullanımı şahane, yapay zeka iyi, ve animasyonlar mükemmel olunca ortaya gayet akıcı bir gameplay çıkıyor çok bir şey yok bahsedecek. Level designleri ise ölümüne çizgisel iki adım sağa atsanız görev fail oluyor. Tamamen pata pata ilerliyorsunuz oyunda fakat bu da zevkli çok özel bir yanı olmasa da iyi diyebilirim.
images (11) (27).jpeg

Teknik detaylar:​

Başyapıt. Soğukta karakterin ağzından buhar çıkması, silahların kirlenmesi, ceset taşıyınca üstünüzün kan olması ve daha milyon tane detay. Ağzına kadar detay dolu oyun. Grafikler gelmiş geçmiş en iyisi olabilir. Animasyonlar mükemmel. Gerçekten 10/10 teknik olarak.
images (11) (28).jpeg


Evet uzun bir inceleme oldu ama bu oyuna değer. Açık dünyası ve senaryosu ile gerçekten taş gibi oyun. Bazı dizayn seçimlerini begenmesemde açık dünya olarak belki de dünyanın en iyi oyunlarından.
Okuyanlara teşekkür ederim.
 
Güzel incelemişsiniz, elinize sağlık.
Detay olarak Zelda'dan sonra en iyi oyun.

RDR2'nin at detayları Zelda'ya göre daha iyi ama oyun dünyasının geri kalanına RDR2 seviyesinde kalıyor.
İlk evcilleştirdiğinizde sola çeviriyorsunuz at sağa gidiyor, dümdüz koşuyor, sevmeniz ve beslemeniz gerekiyor dinlemesi için.
Ve atı nereye bıraktıysanız orada kalıyor, duyamayacağı mesafeden ıslık çalarsanız gelmiyor.

Nintendo devam oyununda at detayları olarak RDR2'yi örnek alacağını söyledi, sevindirici bir olay :p.
 
Güzel incelemişsiniz, elinize sağlık.
Detay olarak Zelda'dan sonra en iyi oyun.

RDR2'nin at detayları Zelda'ya göre daha iyi ama oyun dünyasının geri kalanına RDR2 seviyesinde kalıyor.
İlk evcilleştirdiğinizde sola çeviriyorsunuz at sağa gidiyor, dümdüz koşuyor, sevmeniz ve beslemeniz gerekiyor dinlemesi için.
Ve atı nereye bıraktıysanız orada kalıyor, duyamayacağı mesafeden ıslık çalarsanız gelmiyor.

Nintendo devam oyununda at detayları olarak RDR2'yi örnek alacağını söyledi, sevindirici bir olay :p.
Zelda açık dünya olarak daha skyrim kafasında ve sürekli değişiyor benim için bazen onu bazen bunu oynamak istiyorum ikiside taş gibi.
Herkese teşekkür ederim yorumlarınız için.
 

Geri
Yukarı