Tanrının ihtiyacı

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Melekler şöyle demiyor mu, "Yeryüzünde bozgunculuk çıkaracak birini mi yeryüzüne yollayacaksın?". Bu yüzden gaybı bilmiş oluyorlar. Ama melekler gaybı bilemez, melekler tahmin de edemez. Onlar sadece kendilerine verilen işi yapmakla yükümlüler. Dahasını yaparlarsa hem iradeli varlıklar olurlar hem de gaybı bilmeye başlarlar. Hadi gaybı bilmedi tahmin etti dersen de iradesi olduğunu söylersin ve meleklerin iradesi olmadığına dair sana onlarca ayet ve hadis bulabilirim.(Bu arada cevaplamayı unutmuşum, şu anda arayış içerisindeyim ama İslam'ın tanrısına inanıyorum. İslam'ın tanrısını da kötü birisi olarak görüyorum.)

Evet iradeleri yoktur ama fikir yürütebilirler ayrıca insanların dünyada bozgunculuk çıkardığına dair nesnel bir bilgi bulunmamakta bu da demek oluyor ki tahmin etmişler ayrıca tahminde bulunamazlar diye bir ayet veya hadis yok yanlış değilsem?
 
Bakara-23. ayet Kulumuza indirdiğimiz kitaptan dolayı bir şüphe içinde iseniz onun benzeri bir sûre de siz getirin, Allah'tan başka taptıklarınızı da yardıma çağırın; eğer iddianızda samimi iseniz! Yani diyor ki Allah'ın indirdiği gibi bir kitap indirebilirseniz indirin ve sana inananları ve tanrınızıda alın ve gökten ayet indirinde görelim diyor.
Rez alın yazacağım üniversiteden sonra.
Evet iradeleri yoktur ama fikir yürütebilirler ayrıca insanların dünyada bozgunculuk çıkardığına dair nesnel bir bilgi bulunmamakta bu da demek oluyor ki tahmin etmişler ayrıca tahminde bulunamazlar diye bir ayet veya hadis yok yanlış değilsem?
Hocam bir mutfak robotunun iradesi var mıdır? Siz tuşuna basarsınız ve o içindeki eti parçalamaya başlar. Meleğe de emri verirsin yapmaya başlar. Sorgulama yetkisi ve sorgulayacak bir iradeleri yoktur(İslam'a göre. Eğer iradesi vardır derseniz de Gökten Düşen Melekler" olayını kabul ediyorsunuz demektir. Bu da sizi daha büyük bir ikileme sokar.
 
@FarukB5 Hocam yorumunuzu cevapla kısmından cevaplamayadım, sistem hatası herhalde. Buradan cevaplayayım.

"Ben gizli bir hazine idim, bilinmek istedim (bilinmeye muhabbet ettim) ve kâinatı yarattım."​

Bunu yazmıştınız, o zaman şöyle diyeyim. Sıkılmak, üzülmek, sevinmek aciz varlıkların sahip olduğu duygular, bu yüzden anılmak da öyle. Bizi kendini andırmak için yaratıyorsa tanrı kusurludur. Önceki mesajlarımda da demiştim bunu...

İnsanoğlu aciz değildir hadi aciz diyelim uzaylılara ne demeli onları da Allah yarattı?
 
Selamlar, öncelikle kendimi tanıtayım. Biraz uzun bir yazı olacak bu yüzden buna ihtiyacınız olabilir. 17 yaşında Afyonkarahisar'da oturan bir Türk genciyim. Lise 3. sınıfta okuyorum. Her konuda her şeyi araştırmayı seven ve felsefeyi derinlemesine benimsemeye çalışan bir kişiliğim var. Esprilektüelim, bunu da bazen pot kıracağım durumlarda espri yapıyorum diyerek geçiştirmekte kullanıyorum.

Şimdi konumuza geleyim. Geçen hafta din kültürü dersimizde hocamıza, "Eğer ben çok zengin olursam, istediğim her şeye istediğim an sahip olursam herhangi bir ihtiyacım kalır mı?" şeklinde bir soru sormuştum. Hoca da benim konuyu başka yerlere çekeceğimi anlamış olacak ki, "elbette bir gün bir şeyi alamazsın ve ona ihtiyacın olur." şeklinde bir cevap verdi. Hocanın bu soruyu dodgelamak için böyle bir cevap verdiğini anlamak zor değil, ben de biraz daha sıkıştırdım. "Zaman mı, ölümsüz oluyoruz. Para mı, tek parmak şıklatmamızda güneş kadar altınımız oluyor. Böyle bir ortamda, istersek lamba cinimiz bile olabilir ve istediğimiz her şeyin sahibi olabiliriz." dedim. Hoca da bir iki tekledi ve geçiştirip konuya devam etti. Ben de üstelemedim. Ama ders sonunda, bu başta sorduğum soruyu hatırlatarak, "Peki tanrı, zaten her şeye sahipken neden biz gibi aciz varlıklar yarattı?" dedim. Bana, "Öncelikle insan aciz değildir, Allah yaratılanlar arasında en mükemmel varlığı insan kıldı. İkinci olarak da, her şeyi olan bir varlık da bu sahip olduklarının anılmasını istemez mi?" dedi ve benim de kafama yattı bu durum.

Ama diğer ders aklıma şöyle bir soru takıldı ve sordum: "Lakin tanrı denen varlık, diğer varlıklar gibi sıkılma, üzüntü, acı, korku, sevinç gibi basit duygulardan münezzeh olmak zorunda, eğer böyle duyguları varsa tanrı kusurludur ve duygularıyla hareket ediyordur. Yani tanrı kavramının anılmak gibi bir ihtiyacının olmaması gerekir.", dedim. Hoca da buna cevap veremedi, verdiği cevap da yine anılması gerekir şeklindeydi ve beni tatmin etmedi.

Eğer grupta felsefe ve tanrı hakkında bu soruma bir cevabı olan varsa müteşekkir olurum, eğer bu soruma bir cevap bulamazsam tanrı kusurludur diyeceğim ve agnostik olacağım.
Sen çok zengin olsaydın ve her şeye istediğin an sahip olabilseydin, bütün gün boş yatarak mı ömrünü tüketirdin? O halde zengin olmanın bir anlamı kalmazdı. Bu fakirken de yapılabilir. Fakirliğin kökeni zaten tembellikmiş. (Bir Fransız Filozof öyle demiş.)

Yaratan, yaratır, yok eder. Yaratmaz, var olmayız. Sana bana hesap vermeye de gerek duymaz.
 
Sen çok zengin olsaydın ve her şeye istediğin an sahip olabilseydin, bütün gün boş yatarak mı ömrünü tüketirdin? O halde zengin olmanın bir anlamı kalmazdı. Bu fakirken de yapılabilir. Fakirliğin kökeni zaten tembellikmiş. (Bir Fransız Filozof öyle demiş.)

Yaratan, yaratır, yok eder. Yaratmaz, var olmayız. Sana bana hesap vermeye de gerek duymaz.
Ama benim iradem varsa ve beni yaratmışsa, ben onun iyi veya kötü olup olmayacağına karar verebilirim ve benim düşüncelerim sayesinde "O", iyi veya kötü olur.
 
Rez alın yazacağım üniversiteden sonra.

Hocam bir mutfak robotunun iradesi var mıdır? Siz tuşuna basarsınız ve o içindeki eti parçalamaya başlar. Meleğe de emri verirsin yapmaya başlar. Sorgulama yetkisi ve sorgulayacak bir iradeleri yoktur(İslam'a göre. Eğer iradesi vardır derseniz de Gökten Düşen Melekler" olayını kabul ediyorsunuz demektir. Bu da sizi daha büyük bir ikileme sokar.

Hocam öncelikle gökten düşen melek olayının ne olduğunu bilmiyorum fakat kuran-ı kerim de sorgulayacak iradeleri olmasaydı Allah onları bu konuyu sorgulamalarına izin vermezdi demek ki bir yere kadar iradeleri var.
 
Hocam öncelikle gökten düşen melek olayının ne olduğunu bilmiyorum fakat kuran-ı kerim de sorgulayacak iradeleri olmasaydı Allah onları bu konuyu sorgulamalarına izin vermezdi demek ki bir yere kadar iradeleri var.
Dediğiniz şey şunun gibi, elinizde bir tükenmez kalem var, meleklere gösteriyorum, melekler de sadece kalemin kapağını görüyor. Görüyorsan hepsini görürsün ya da hiçbirini göremezsin, çünkü hepsi aynı maddeden üretilmiş, aynı ortamda ve değişen bir koşul yok, aynı göz, aynı açı, ben görüyorsam melek de görür demek bu. Umarım anlatabilmişimdir.
 
Ama benim iradem varsa ve beni yaratmışsa, ben onun iyi veya kötü olup olmayacağına karar verebilirim ve benim düşüncelerim sayesinde "O", iyi veya kötü olur.

Hocam siz deistsiniz çok belli iyi olup kötü olamayacağına sadece sen değil o dine inanan belli kişiler tarafından cevaplanır hocam sözler köşkünü izlemenizi şiddetle tavsiye ederim orada agnostik olsun deist olsun Hristiyan olsun herkese bir Müslüman genç tarafından cevapları veriliyor
 
Hocam siz deistsiniz çok belli iyi olup kötü olamayacağına sadece sen değil o dine inanan belli kişiler tarafından cevaplanır hocam sözler köşkünü izlemenizi şiddetle tavsiye ederim orada agnostik olsun deist olsun Hristiyan olsun herkese bir Müslüman genç tarafından cevapları veriliyor
Neden objektif bakamadığınızı şimdi anlıyorum. Bu arada, " iyi olup kötü olamayacağına sadece sen değil o dine inanan belli kişiler tarafından cevaplanır" demişsiniz, zaten o dine inanan kişiler iyi olduğunu söyleyecek, objektif başka insanlar da objektif baktıkları yere göre iyi veya kötü olduğu kanısına varacaklar.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Yeni konular

Geri
Yukarı