Elden Ring ve Red Dead Redemption 2 karşılaştırması

Bence düşmanlara kasmışlar çok boss fight falan gerçekten mükemmel ama o da bir noktada tekrara düşüyor God of War gibi aynısının renklisi boss savaşları oluyor. Vallahi ben bu oyunu YouTube üzerinde yerli yabancı herkesin övgüsü üzerine almıştım. Bu da bana ders olsun kötü Cyberpunk bile güzel bir hikayeye sahipti.

Bosslarında aslında hiçbir özel tarafı yok. Souls oyunlarını zorlaştıran tek özellik kayıt sistemidir. Boss ile savaş sırasında eğer kayıt alabilsek çok rahatlıkla her bossu geçebilirsin. Yetenek falan gerektirmiyor. Savaşlarda hata yapmana neden olan şey öldükten sonra çok geriden başlayacağının üzerinde yarattığı psikolojik etki oluyor. Keza yanına takipçi falan çağırdığında boss dikkatini onlara yönelttiğinde çok rahatlıkla geçiyorsun. Herkesin abarttığı ilk tanrı boss olan Margit'i ben tek seferde geçmiştim. İki tane iskelet çağırdım bir tane de NPC summon ettim onlarla oyalanırken kestim. Kusura bakmasınlar ama çok sinir bozucu bir oyun Elden Ring. Mantıksız. Ölüyorsun sonra diriliyorsun bütün yaratıklar en baştan respawn oluyor ayrıca kayıt yeri bulmakta ayrı problem. Bulamayınca çok geriden başlıyorsun. Üzerine onlarca saçma sapan mob yolluyor oyun ve bazı moblar bosslardan bile daha zor. Ben çok sıkıldım bu souls oyunlarından. Yönettiğimiz yani yarattığımız ana karakterin keza hiçbir motivasyonu yok evrende. Daha konuşamıyor bile ve neden herkes bizi öldürmeye çalışıyor? Hikaye olarak işlenmiyor ki. Doğru düzgün konuşacak NPC bile yok oyunlarında hala. RPG oyunlarda ben hikaye de söz sahibi olmak isterim ve seçim yapmak isterim. Bunların oyunlarında o da yok. Vakit kaybı ve sinir bozucu bir oyun tamamen. RDR 2'de bile RPG olmamasına rağmen seçim yapabiliyorsun. Çoğu görevi yapıp yapmayacağına hatta nasıl yapacağına. İyi ya da kötü mü olacağını seçebiliyorsun. Souls oyunlarında sürekli bir emrivaki dayatma var.
 
RDR'yi de oynadım Elden Ring'in videolarını da izledim. Aşırı saçma bir karşılaştırma sadece grafik ve animasyon tarafından bakıyorsak cyb2077'in gerçekçi grafikleri animasyonlarına yaklaşmaz bile RDR.
 
RDR2 alır bu Vs'yi. Rockstar oyun yapmıyor dünya yapıyor resmen.
 
Elden ring 10 yıl önce çıksa kimse aa ne güzel görünüyor demezdi ki 2022 için bayağı vasat grafiklere sahip. Ben oyunu 20 saat olmadan bıraktım. Bir oyunun tamamı kombat ezberleme üzerine olması bir yana ne ilgi çekecek hikaye ne değerli bir karakter ne de vay be dedirtecek grafiğe sahip olmaması beni çabuk soğutuyor. Şey gibi bitmemiş bir oyunu test ederler ya hani bug için aynı o kafada iş. Şahsen şimdiye kadar gördüğüm en overrated oyun bu olabilir. RDR2 bu yazdıklarımın hepsini en iyi ve en doğru yapan oyun.
Bu meseleyle ilgili bir konu açtım, ergenler linç etti :)

 
Bence düşmanlara kasmışlar çok boss fight falan gerçekten mükemmel ama o da bir noktada tekrara düşüyor God of War gibi aynısının renklisi boss savaşları oluyor. Vallahi ben bu oyunu YouTube üzerinde yerli yabancı herkesin övgüsü üzerine almıştım. Bu da bana ders olsun kötü Cyberpunk bile güzel bir hikayeye sahipti.
God of War'da en azından karakterlerin kendisine has özellikleri, tavırları, güçleri vs. var ve hikayesi çok iyi. Souls oyunları hikayeye çok odaklanmıyor olabilir ama oynanış da vasat geldi açıkçası. Büyü, silah, yaratık çeşidi fazla diye dünyanın en iyi oyunu gibi görüyorlar ama oyunda başka hiçbir şey yok, bomboş. Kaldı ki bir oyunu oyun yapan yaratık çeşitliliği değildir. Üstelik bu artısı oyunun diğer eksilerini silememiş, kimse kusura bakmasın. Elden Ring ciddi anlamda vasat bir oyun. Dark Souls serilerindeki etkileyicilik ve akıcılıktan epey yoksun, demo gibi bir şey olmuş.
Bosslarında aslında hiçbir özel tarafı yok. Souls oyunlarını zorlaştıran tek özellik kayıt sistemidir. Boss ile savaş sırasında eğer kayıt alabilsek çok rahatlıkla her bossu geçebilirsin. Yetenek falan gerektirmiyor. Savaşlarda hata yapmana neden olan şey öldükten sonra çok geriden başlayacağının üzerinde yarattığı psikolojik etki oluyor. Keza yanına takipçi falan çağırdığında boss dikkatini onlara yönelttiğinde çok rahatlıkla geçiyorsun. Herkesin abarttığı ilk tanrı boss olan Margit'i ben tek seferde geçmiştim. İki tane iskelet çağırdım bir tane de NPC summon ettim onlarla oyalanırken kestim. Kusura bakmasınlar ama çok sinir bozucu bir oyun Elden Ring. Mantıksız. Ölüyorsun sonra diriliyorsun bütün yaratıklar en baştan respawn oluyor ayrıca kayıt yeri bulmakta ayrı problem. Bulamayınca çok geriden başlıyorsun. Üzerine onlarca saçma sapan mob yolluyor oyun ve bazı moblar bosslardan bile daha zor. Ben çok sıkıldım bu souls oyunlarından. Yönettiğimiz yani yarattığımız ana karakterin keza hiçbir motivasyonu yok evrende. Daha konuşamıyor bile ve neden herkes bizi öldürmeye çalışıyor? Hikaye olarak işlenmiyor ki. Doğru düzgün konuşacak NPC bile yok oyunlarında hala. RPG oyunlarda ben hikaye de söz sahibi olmak isterim ve seçim yapmak isterim. Bunların oyunlarında o da yok. Vakit kaybı ve sinir bozucu bir oyun tamamen. RDR 2'de bile RPG olmamasına rağmen seçim yapabiliyorsun. Çoğu görevi yapıp yapmayacağına hatta nasıl yapacağına. İyi ya da kötü mü olacağını seçebiliyorsun. Souls oyunlarında sürekli bir emrivaki dayatma var.
Dark Souls 1-2-3'de hikaye oyundaki atmosferden, mekanlardan, yaratıklardan, NPC'lerden ve başımıza gelen olaylardan alttan alttan veriliyordu. Bu bizi düşündürmeye sevk ediyordu ve yapboz parçaları gibi birleştirdiğimizde hikayeyi büsbütün kavrayabiliyorduk. Oyunun başında da zaten hikayenin temelinden bahsediyordu. Biz yapboz parçalarıyla o temelin üzerine bina kuruyorduk. Mekanlar kendilerine has yaratık ve özelliklere sahiptiler ve atmosfer açısından çok iyilerdi. İlk Dark Souls oyununda dünyadaki tüm ışık kaynaklarının yok olduğu ve karanlığın dünyayı çevirip çevrelediği, ölülerin lanetli olarak doğduğu kötü bir dünya vardı ve dünyada kalan son alevi körükleyip dünyayı eski iyi haline getirmeye çalışıyorduk. Hatta insan ölülerinin lanetli olarak doğduğu yaratıklardan biri bizzat bizdik. Bu konu oyunu baştan aşağı etkilemeye yetiyordu bile. Oyun çok akıcıydı, tamamen içinde hissettiriyordu bizi. Eşyalar bile çok anlamlıydı. Undead olan biz, oyunda bazı değişik durumları yönetmek için "humanity" denen bir eşya kullanıyorduk. Eşya bizi geçici olarak eski insan formumuza kavuşturuyordu, öldükçe tekrar undeadleşiyorduk. Bu bile çok fazla orijinal bir olgu. Ama Elden Ring yavan, sıkıcı, anlamsız, sık sık tekrara düşen, içinde boş boş amaçsızca gezdiğimiz bir oyun olmuş. Hiç beğenmedim gerçekten.
 
Son düzenleme:
Birisi prodüksiyona abanıp başka hiçbir şeyi tam anlamıyla iyi yapamayan, özellikle game design nedir bilmeyen bir geliştirici ekip tarafından geliştirilmiş bir ürün. Diğer tarafta ise işin prodüksiyonunu tamamen arka plana atmış, masaya oynanış ve game design'ıyla oturmuş bir ürün var. Yani hangisinin daha iyisi olduğuna oyuncu bu saydığım öğelerin hangisine daha çok değer verdiğine göre belirleyecek.

Bana göre tabii ki prodüksiyon işin ekstrası, bir oyunda oynanış ve game design olmadıktan sonra oyun çok boş bir oyundur. Fiziklerin, grafiklerin veya animasyonların gerçekçiliğine bakarak oyun eleştirmeye kalkmasanız keşke daha iyi olur. İyi bir oyun üretmenin bunlar olmadan da olabildiğini Nintendo yıllardır kanıtlıyor. Hatta düşündüğünüzün aksine oyunlarda gerçekçilik eğlenceyi kısıtlar, Red Dead Redemption 2'de de aynen bu şekilde oluyor, gerçekçi olmaya çalıştığı için birçok insan sıkılıyor, her hafta RDR2 sarmadı konuları görmemizin sebebi de bu aslında kimsenin ilgi için yalvarması değil, şu fotorealizm ve gerçekçilik takıntısını bir kenara bırakın artık.

Ek olarak Souls oyunlarını rol yapma oyunu olarak düşünmek yanlış, Souls oyunları ne rol yapma oyunlarına tam anlamıyla uyuyor ne de aksiyon rol yapma oyunlarına, ama aksiyon rol yapma türüne çok daha yatkın olduğu bariz ortadadır diye düşünüyorum. Bu yüzden bu oyun kendi türünü yarattı zaten başka hiçbir türe tam anlamıyla oturmadığı için.
 
Son düzenleme:
Birisi prodüksiyona abanıp başka hiçbir şeyi tam anlamıyla iyi yapamayan, özellikle Game design nedir bilmeyen bir geliştirici ekip tarafından geliştirilmiş bir ürün. Diğer tarafta ise işin prodüksiyonunu tamamen arka plana atmış, masaya oynanış ve Game design'ıyla oturmuş bir ürün var. Yani hangisinin daha iyisi olduğuna oyuncu bu saydığım öğelerin hangisine daha çok değer verdiğine göre belirleyecek.

Bana göre tabii ki prodüksiyon işin ekstrası, bir oyunda oynanış ve Game design olmadıktan sonra oyun çok boş bir oyundur. Fiziklerin, grafiklerin veya animasyonların gerçekçiliğine bakarak oyun eleştirmeye kalkmasanız keşke daha iyi olur. İyi bir oyun üretmenin bunlar olmadan da olabildiğini Nintendo yıllardır kanıtlıyor. Hatta düşündüğünüzün aksine oyunlarda gerçekçilik eğlenceyi kısıtlar, Red Dead Redemption 2'de de aynen bu şekilde oluyor, gerçekçi olmaya çalıştığı için birçok insan sıkılıyor, her hafta RDR2 sarmadı konuları görmemizin sebebi de bu aslında kimsenin ilgi için yalvarması değil, şu fotorealizm ve gerçekçilik takıntısını bir kenara bırakın artık.

Ek olarak souls oyunlarını rol yapma oyunu olarak düşünmek yanlış, souls oyunları ne rol yapma oyunlarına tam anlamıyla uyuyor ne de aksiyon rol yapma oyunlarına, ama aksiyon rol yapma türüne çok daha yatkın olduğu bariz ortadadır diye düşünüyorum. Bu yüzden bu oyun kendi türünü yarattı zaten başka hiçbir türe tam anlamıyla oturmadığı için.

RDR 2'yi soulscu birini sevmesini beklemiyorum fakat dünyanın en iyi şirketine böyle laf atman aşırı anlamsız zaten fanatiklik yapıyorsun gibi geldi. Emin ol RDR 2'yi sevenlerin hiçbiri grafikleri yüzünden sevmiyor, ayrıca oyunu gerçekleştirmek için sıkıcılaştıran şey tam olarak ne? Grafik mi? Fizik mi? Hayır hiçbiri değil. RDR 2 sarmadı diyenler hayatlarında hiç triple a oyun bitirmeyip 2 saat RDR falan oynayıp kapatan kişilerden ibaret. Ben şahsen souls oyunlarından nefret ediyorum sebebi eğlenmek için girdiğim oyunda hem eğlenmeyip üstüne zorluktan sinir olarak çıkmak istemiyorum. Ki profiline biraz baktım fanatikliğe kaçtığını rahatlıkla söyleyebilirim az önce söyledim sebeplerini zaten. Ve sırf 2 tane oyunun hangisinin daha iyi olduğunu düşünerek tartışmanın anlamı yok isteyen RDR isteyen Elden Ring oynasın :)
 
Diğer oyunlar öykü, RDR 2 ise romandır.

Red Dead Redemption 2'de de aynen bu şekilde oluyor, gerçekçi olmaya çalıştığı için birçok insan sıkılıyor.

Bu iyiymiş bak, birçok insan RDR 2'den sıkılırken Elden Ring her oyuncu kitlesi tarafından sevilerek oynanıyor değil mi? Souls oyuncusu olmayan, daha önce DS serisini oynamamış kaç kişi Elden Ring'i severek oynuyor acaba :D Elden Ring'in bir kitlesi var, oyunu en ince detayına kadar inip öyle severek oynayan. Onun dışında da severek oynayan başka bir kitle yok. Benim gözlemlediğim kadarıyla bahsettiğim kitle dışında kalan insanlar 4-5 saat oynayıp siliyor oyunu genel olarak. RDR 2 hızlı oynanışa sahip olmadığı için herkese göre bir oyun değil ama Elden Ring ile kıyaslayacak olursak RDR 2 çok daha geniş bir kitle tarafından sevilerek oynanıyor.
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Geri
Yukarı