Tanrının bilgi çelişkisi

zaelta

Centipat
Katılım
11 Kasım 2018
Mesajlar
220
En iyi cevaplar
2
Beğeniler
76
Bence tanrının varlığı yokluğu bilgisi vs. tanrı ile ilgili sorular insan aklı ile dünyada açıklanamayacaktır. Biz kendi isteğimiz ile buraya geldik vs. dinsel cümleler bana pek mantıklı gelmiyor, yani dinlere inanmıyorum. İnsan niye yaratıldı bu sorunun mantıklı bir cevabı var mı? Sonsuzluk kavramı ne mesela? Tanrı sonsuzdan beri var deniyor ama sonsuz ne ki? Sonsuzdan beri tanrı ne yapıyor, sıkılmıyor mu? İnsanlar doğuyor ölüyor, hayvanlar doğuyor ölüyor, bitkiler doğuyor ölüyor, yıldızlar bile doğuyor ve onlar da ölüyor en sonunda. İnsan aklı bir şeyin var olması için önce doğması gerektiğini algılayabiliyor anca. İnsanın sonsuz olarak gördüğü, bildiği tek kavram uzay. Evrenin başlangıcına bigbang diyoruz ama Bigbang'i oluşturan sıcak ve yoğun o gazları kim oluşturdu peki, onlar sonsuzdan beri orada mı duruyordu? Ya da uzay mı tanrının kendisi?
Atom altı taneciklerde gün geçtikçe yeni şeyler keşfediliyor, atom da uzay gibi sonsuza kadar küçülüyor mu mesela?
Tanrı ile ilgili soruların kesin cevaplarına uzay ve atomu tamamiyle anladığımızda ulaşacağız sanki. Yani bu da benim düşüncem ve tanrını varlığına inanmak bir tık daha bana yakın gelse de tanrı var ya da yok gibi sorularla ilgilenmemeyi tercih edip hayatımı sürdürüyorum. Çünkü yukarıda sorduğum gibi bir sürü cevapsız soru var ve bu cevapları belki de anca ölünce anlayabileceğiz.
Bahsettiğiniz her şey boyut ve algı ile ilgili. Zaman bizim için var, başka varlıklar için yok. Zaman dediğimiz şey bizim için için geçerli. Aslında her şey doğrusal değil aynı anda olup bitiyor. Yani big bang ve şu an bu mesajı yazıyor olmam aynı anda gerçekleşiyor mesela. Sadece bunu deneyimleyebilecek bir boyutta ve algıda değiliz. Tanrı ve benzeri ilahi varlıklara ben de inanmıyorum. Fakat farklı bir boyut için zaman kavramı olmadığı için sonsuzluk kavramı da yoktur. Sizin asıl anlamlandırmak istediğiniz şey hiçlik ile varlık arasındaki gizem. Hiçbir şey olmayabilirdi ama bir şeyler var. Neden? Bence merakınız bu. Üzülerek söylüyorum ki tanrı olsa dahi bu onu bile aşan bir soru olurdu. Hiçlik ile varlık arasındaki bağıntının sırrı zaten her şeyin cevabı.
 

Yekta Croft

Kilopat
Katılım
31 Ocak 2017
Mesajlar
1.676
En iyi cevaplar
8
Beğeniler
1.274
Yer
Kepez, Antalya

Parti Şapkası

Hectopat
Katılım
16 Ocak 2019
Mesajlar
1.937
En iyi cevaplar
4
Beğeniler
1.731
Yer
Camp Kidney
Üzülerek söylüyorum ki tanrı olsa dahi bu onu bile aşan bir soru olurdu. Hiçlik ile varlık arasındaki bağıntının sırrı zaten her şeyin cevabı.
Paragrafın bu kısmına kadar güzel anlatmışsın da bu kısım olmamış çünkü tanrı olsa dahi diyorsun, tanrının olması varsayımında varlık ile hiçlik arasındaki bağlantı zaten kendi kendine birleşiyor, nasıl onu aşan bir soru olsun? Geriye bir tek neden var sorusu kalıyor. Bu da tanrıya sorulmadan bilinmesi imkansız bir soru. Lakin "sanatkar sanatını göstermek ister." cümlesini yeterli bir cevap olarak görebilirsen tabi, imkansız olmayabilir. Bana göre yetersiz. Çünkü bunu sanat olarak yorumlayan insan beyni halbuki, ortada sanat diye bir şey yok. Diğer taraftan bunun sanatını göstermekten çok daha öte bir şey olması gerektiği ortada bence. Her şeyin gösterişten ibaret olması imkansız.
 

zaelta

Centipat
Katılım
11 Kasım 2018
Mesajlar
220
En iyi cevaplar
2
Beğeniler
76
Evet ben de böyle düşünüyorum zaten. Bu yüzden zamanda yolculuk vs. gibi düşüncelerin de imkansız olduğunu düşünüyorum.

👍👍
Evet filmlerdeki gibi bir zaman yolculuğu olamaz ne yazık ki. Zaman makinesinin tarihini ayarlayıp geçmişe gitmek falan çocukça şeyler. Işık hızı limit olduğundan evreni bükmek tek yoldur zamanı aşmak için yani solucan deliği. Ama bunun yanı sıra geleceğe gidilebilir. Zaman yolculuğu tarzı hayal ürünü fantastik şekilde değil tabii. Kütlesi çok yoğun ve uzayın dokusunu büken bir kara delik etrafında zaman yavaş akar. Olur ya o kara deliğe yutulmayacak şekilde yakınlaşıp yeterli süre yörüngesinde dönersek, dünyaya döndüğümüzde bizim için geçen süre orada kat be kat fazla olacağı için bir nevi zaman yolculuğu diyebiliriz.
Paragrafın bu kısmına kadar güzel anlatmışsın da bu kısım olmamış çünkü tanrı olsa dahi diyorsun, tanrının olması varsayımında varlık ile hiçlik arasındaki bağlantı zaten kendi kendine birleşiyor, nasıl onu aşan bir soru olsun? Geriye bir tek neden var sorusu kalıyor. Bu da tanrıya sorulmadan bilinmesi imkansız bir soru. Lakin "sanatkar sanatını göstermek ister." Cümlesini yeterli bir cevap olarak görebilirsen tabii, imkansız olmayabilir. Bana göre yetersiz. Çünkü bunu sanat olarak yorumlayan insan beyni halbuki, ortada sanat diye bir şey yok. Diğer taraftan bunun sanatını göstermekten çok daha öte bir şey olması gerektiği ortada bence. Her şeyin gösterişten ibaret olması imkansız.
Tanrı olsa bile evet, tanrı olsa bile bu evrenin tanrısı ya da bu gerçekliğin. Olayın paradoks olmasının sebebi bu. Doğmadığını ve ezeli olduğunu, sonsuz güç ve bilgi sahibi olduğunu iddia eden bir tanrı kendince haklı sebeplerle bunları söylüyor olsa bile bunun ötesini bilemezki. Yani her anlamda muktedir olduğunu iddia eden ve bunun tartışılmaz olduğunu belirten tanrı'nın kendi acizliğini bilmiyor olma ihtimali olabilir. Bilmiyorum tam açıklayabildim mi? Tanrı'nın tanrılığı bize kadardır fakat bundan haberi yoktur. Oysa bu varlığın ötesinde çok başka şeyler mevcuttur. Böyle bir durumda o soruyu cevaplayamaz işte o tanrı. Çünkü o kendi gerçekliğinin tanrısıdır en fazla.
 
Son düzenleme:

Tillke

Picopat
Katılım
30 Temmuz 2020
Mesajlar
95
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
109
25-26 yaşıma gelince ilk kez "acaba tanrı olmayabilir mi?" diye sordum. Sonrasında keşke bu konu hakkında daha önceden düşünseymişim dedim. Keşke daha önceden ateist olsaymışım. Din benim için pişmanlıktır.
 

ReznooW

Hectopat
Katılım
27 Ağustos 2017
Mesajlar
645
En iyi cevaplar
1
Beğeniler
305
Yer
Hayaller Austin,California ama Hayatlar Konya
Belki deney yapıyor birisi o döngüyü bozucak ya da hayat matrix bazen sorguluyorum o konuyu.
 

Parti Şapkası

Hectopat
Katılım
16 Ocak 2019
Mesajlar
1.937
En iyi cevaplar
4
Beğeniler
1.731
Yer
Camp Kidney
Tanrı olsa bile evet, tanrı olsa bile bu evrenin tanrısı ya da bu gerçekliğin. Olayın paradoks olmasının sebebi bu. Doğmadığını ve ezeli olduğunu, sonsuz güç ve bilgi sahibi olduğunu iddia eden bir tanrı kendince haklı sebeplerle bunları söylüyor olsa bile bunun ötesini bilemezki. Yani her anlamda muktedir olduğunu iddia eden ve bunun tartışılmaz olduğunu belirten tanrı'nın kendi acizliğini bilmiyor olma ihtimali olabilir. Bilmiyorum tam açıklayabildim mi? Tanrı'nın tanrılığı bize kadardır fakat bundan haberi yoktur. Oysa bu varlığın ötesinde çok başka şeyler mevcuttur. Böyle bir durumda o soruyu cevaplayamaz işte o tanrı. Çünkü o kendi gerçekliğinin tanrısıdır en fazla.
Aklındaki tanrı tasviri nasıl bir şey bilmiyorum ancak zamanın ve mekanın yaratıcısı tanrının bir şeyden haberinin olmayacağını zannetmiyorum. Biz var olduğunu düşünsek de düşünmesek de eğer var ise zaten vardır. Tanrılığı anca bize kadar demek, biz olmasak tanrının varlığını kimse bilmeyecek ve o da aciz bir durumda olacak mı demek? Bu düşüncenin kaynağı insan merkezli düşünmekten geçiyor. Evren hakkında bilgimiz %1 bile değilken bence böyle düşünmek büyük bir hata.
 

ekaloji

Decipat
Katılım
25 Mayıs 2019
Mesajlar
290
En iyi cevaplar
1
Beğeniler
293
Yer
Türkiye Cumhuriyeti
Bildiğiniz gibi tanrı, sonsuz bilgisi, ilmi ve kudreti olan mutlak bir varlık olarak kabul edilir, fakat asıl sorun da tam olarak burada başlıyor. Tanrı eğer bizim geleceğimizi ve geçmişimizi biliyor ise bizi neden imtihana sokuyor? Bununla kalmayıp bizleri, kendisinin vermiş olduğu akıl ve mantığımızla seçtiğimiz yanlış yolu mazur görmeyip sonsuz işkenceyle cezalandıracağımızı belirtiyor? Eğer tanrı sonsuz bilgiye sahibi olsaydı bizi hiçbir şekilde imtihana sokmazdı, ki bize ihtiyacı bile olmazdı.
Bu hangi teist inançtan baktığınıza göre değişir. Mesela bazı dinlerde tanrı sonsuz güçte değil :)
 

Technolock

Decipat
Katılım
5 Eylül 2019
Mesajlar
600
En iyi cevaplar
5
Beğeniler
439
Yer
İstanbul
İnancım daha da kuvvetlendi konuyu ve yorumları okuyunca, zaten hep saçma bulmuştum pıt diye bu kadar şeyin tesadüfen olma olasılığını.
 

barankcgr

Picopat
Katılım
15 Mayıs 2020
Mesajlar
283
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
160
Yer
california
Bildiğiniz gibi tanrı, sonsuz bilgisi, ilmi ve kudreti olan mutlak bir varlık olarak kabul edilir, fakat asıl sorun da tam olarak burada başlıyor. Tanrı eğer bizim geleceğimizi ve geçmişimizi biliyor ise bizi neden imtihana sokuyor? Bununla kalmayıp bizleri, kendisinin vermiş olduğu akıl ve mantığımızla seçtiğimiz yanlış yolu mazur görmeyip sonsuz işkenceyle cezalandıracağımızı belirtiyor? Eğer tanrı sonsuz bilgiye sahibi olsaydı bizi hiçbir şekilde imtihana sokmazdı, ki bize ihtiyacı bile olmazdı.
Allah bizim her şeyimizi geçmizi geleceğimiz görüyor ama biz insanlar hayvanlardan ziyade doğruyu yanlışı seçme elimizde irademiz elimizde Allah'u teala kuranı kerimi indirdi ve peygamberler gönderdi gözünüzün önündekileri görmemek cok saçma bence ama tabii müslümanım deyip oruç tutmayan namaz kılmayan içki içende var.
 



Yukarı