0 atıflı? AC akım 0 atıflı değil ki eğer doğru anladıysam AC'yi. Alternative current'den bahsetmiyor musun? Alternative current üzerine binlerce atıf vardır. Elektriği uzak mesafelere taşımamıza yardımcı olan bir kavramın, elektrik elektronik bölümlerinde yıllardır öğretilen bir kavramın nasıl atıfsız olduğunu iddia edebilirsin ki? Bilim biriken bir yapıdır ve 1886 yılında AC'nin icadından beri üzerine birikerek gelmiştir. En başından AC'yi 1886 yılından beri referans alan ve bir zincir şeklinde yukarı çıkan araştırmalar silsilesinin bir sonucudur.
Fıkıhla beraber dememin bir sebebi var. Hadisler genelde tek başlarına yorumlanmazlar -ki yorumlanıyor olması bile evrensellikle çelişen başka bir durumdur- yorumlanırken, genelde fıkıhtan da yararlanılır. İcma ve kıyas ise en güvenilmez yorumlama çeşididir. İcma ve kıyas mezheplerin birbirlerinden farklı dinler yaşamasının sebebidir. Belirli yıllarda çıkmış, belirli insanların, yorumlamaları üzerine, insanlar dinlerini yaşarlar.
Evrensellikle çelişir. Tekrar tekrar aynı şeyi açıklamama gerek yok sanırım ama yine de son kez; O zaman yaratıcı hata yapmıştır ve evrensel olması gereken bir kitaba açıklanması gereken bir cümle eklemiştir. Bu da kitabın evrenselliğini bozmuştur. Ancak yine de yaratıcı hatasını kabul etmeyip, kitaba benim kitabım evrenseldir cümlesini eklemiştir. Hoş kitabın kendisi peygamberin ölümünden yıllar sonrasına kadar bile kitap olmamıştır da... O da ayrı günün tartışması.
Evrensellikle çelişir.
Şiileri geçtim dedim ya.
Şii-Sünni tartışmasını geçtim. Hoş Şiilere kalırsa, Sünniler çok ciddi yanlışlıklar içerisindedir ama o da başka günün tartışması.
Neye göre muhalif? Senin sahih kabul ettiğini bir başkası kabul etmiyor. Sen ve bir inananların bir kısmı sahih kabul ediyor. Tümü değil. Sana kalırsa sahih kabul etmemek imansızlıkken, bir başkasına göre aktarım sürecinde araya çok fazla yanlış ve anlam karmaşası karışmış olduğu için dikkate almamak gerekir. Ek olarak eğer hadisleri kabul edeceksek, yine aşırı merhametli yaratıcının bir anneden bile merhametli olduğunu, ve bile isteye "çocuklarını" ateşe atmayacağını iddia eden bir hadis olduğunu, ve bu hadisin cehennem kavramıyla çeliştiğini belirtmeme gerek var mı?