Ölümden sonra hayat ve sonsuzluk

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Hocam, ne alaka benim yazdığımla biraz daha açabilir misin?
Daha nasıl acayım dikkatli oku yazdıklarımı. İnsan nefsi sonucu bilincli yaptığı şeyler imtihan değildir. Özgür iradesi ile yaptığı şeylerin bir de cezası illaki olacaktır.
Hocam ölümden sonra olacaklar gibi sorular vb. benim bakış açıma göre iki ucuda bir şeyli deynek gibi neden derseniz. Ne ölmeden tam olarak emin olamıyoruz ne de öldükten sonra birisine anlatabiliyoruz. Gitsek suç gitmesek suç.
E soruları bilsek herkes sınavdan 100 alır sınıfı gecerdik. Ama işin tuhaf tarafı soruları biliyoruz. Kuran-ı Kerim bunun için var. Okuyup uygulamak kalıyor insana sadece..
 
Daha nasıl acayım dikkatli oku yazdıklarımı. İnsan nefsi sonucu bilincli yaptığı şeyler imtihan değildir. Özgür iradesi ile yaptığı şeylerin bir de cezası illaki olacaktır.
İşte dediğin gibi o "saçma" dediğin şeyler, senin bir hayvan olduğunu ispatlıyor. Bunu neye göre söylüyorsun? Bu Kuranda yazıyor mu? "İnsan nefsi sonucu bilincli yaptığı şeyler imtihan değildir." bunu nasıl ispatlayacaksın? Ama o "saçma"dediğin, biyolojik ve evrimsel güdü olduğunu ben sana ispatlarım.
 
Daha nasıl acayım dikkatli oku yazdıklarımı. İnsan nefsi sonucu bilincli yaptığı şeyler imtihan değildir. Özgür iradesi ile yaptığı şeylerin bir de cezası illaki olacaktır.

E soruları bilsek herkes sınavdan 100 alır sınıfı gecerdik. Ama işin tuhaf tarafı soruları biliyoruz. Kuran-ı Kerim bunun için var. Okuyup uygulamak kalıyor insana sadece..
Hocam nefsine hakim olmak gibi bir yere varıyor dedikleriniz, ben size o çocukların yaşadığı onların "imtihan" ı mı diye soruyorum.
 
Benim asıl merak ettiğim tanrıyı, insanı yaratmaya zorlayan sebep ne ? Bu kadar tantanaya acıya ne gerek var ? Ve yarattığı bazı insanları sonsuz cehenneme atacağını söylüyor. Yaratırken adama sordun mu istiyor musun diye ? Sınırlı hayata sonsuz ceza. Baştan aşağı saçmalık.
 
İşte dediğin gibi o "saçma" dediğin şeyler, senin bir hayvan olduğunu ispatlıyor. Bunu neye göre söylüyorsun? Bu Kuranda yazıyor mu? "İnsan nefsi sonucu bilincli yaptığı şeyler imtihan değildir." bunu nasıl ispatlayacaksın? Ama o "saçma"dediğin, biyolojik ve evrimsel güdü olduğunu ben sana ispatlarım.
Ahirette inkarcılar, dünyadayken kendi nefislerine zulmetiklerini söylerler
Dediler ki: "Ey Rabbimiz! Biz kendimize zulmettik, eğer bizi bağışlamaz ve bize rahmetinle muamele etmezsen muhakkak ziyana uğrayacaklardan oluruz!" (A'RAF/23)

Hayırlı geceler size gençler, sabah iş var uyumak da gerekir gençler.. Bu vücud'da bize bir emanettir elbette ona da iyi bakmak gerekir..
 
Benim asıl merak ettiğim tanrıyı, insanı yaratmaya zorlayan sebep ne ? Bu kadar tantanaya acıya ne gerek var ? Ve yarattığı bazı insanları sonsuz cehenneme atacağını söylüyor. Yaratırken adama sordun mu istiyor musun diye ? Sınırlı hayata sonsuz ceza. Baştan aşağı saçmalık.
Elma hocam.
 
Ahirette inkarcılar, dünyadayken kendi nefislerine zulmetiklerini söylerler
Dediler ki: "Ey Rabbimiz! Biz kendimize zulmettik, eğer bizi bağışlamaz ve bize rahmetinle muamele etmezsen muhakkak ziyana uğrayacaklardan oluruz!" (A'RAF/23)

Hayırlı geceler size gençler, sabah iş var uyumak da gerekir gençler.. Bu vücud'da bize bir emanettir elbette ona da iyi bakmak gerekir..
İyi geceler. Onu diyeceklerden biri de Hz. Muhammed.
 
Hocam hepiniz bir yerlerde haklısınız. Ama şöyle bir şey'de var. Her dinin bu konuda farklı düşünceleri var ve bu düşüncelerden herhangi birinin ne yanlış olduğunu söyleye biliriz ne de doğru olduğunu söyleyebiliriz. 4 kutsal kitap olduğu var sayılıyor ve bu kitaplar bazı konularda hemfikir olablliyorlar bazı konularda farklı görüşler daha doğrusu birbirleri içinde çelişkiye yol açan görüşler belirtiyorlar.
 
Şahsi algılama genel olarak yazıyorum; buradaki arkadaşların coğu 25 yaşından küçüktür hatta bir coğu belki 18 yaşından bile ufak olabilir. İnsanın yaşadığı dini öğrenmesi kötü bir şey değildir. İllaki de sorgulayıp neyin ne olduğunu öğreneceksiniz. Öğrenerek gelişeceksiniz. Zaten bu tip konulara ilgi göstermeyip yok sayar iseniz, aileniz de size bu konuda yol göstermez ise, yarın öbür gün zeus (şimşek tanrısına) tapan bir çocuk olursunuz. (Sokak röportajında bir çocuk boş bırakıldığı için ona inanmayı secmiş, oradan bir örnek verdim.)

Gelelim asıl meseleye: Allah (c.c) bu dünyaya insanları birer sebep birer imtihan birer görev icin gönderdi. Bu görev kulluk görevimizdir. Nasıl ki çalıştığınız iş yerinde ki patronunuz size para karşılığı iş yapmanızı calışmanızı istiyor. Allah (c.c)'da size bir hayat için ona kulluk görevinizi yerinize getirmenizi istiyor.

Zengin çocuk, fakir çocuk olayına gelince. Allah (c.c) biz insanlara çeşitli sınavlar ile imtihan eder, bu bazen zenginlik ile olur, bazen fakirlik ile olur, bazen bir hastalık ile olur, bazen başınıza gelen talihsiz bir durum ile olur. Biz belki bunların farkına varamayız. Ama Rabbimiz zengin olan çocuk 'dan ona verdiği zenginlik için şükretmesini, fakir olan çocuk 'dan ise ona verdiği yoksulluk için hamd etmesini bekler. İşin kısası kulluk görevidir. Zengin malı ile imtihan olur iken, fakir sabrı ile imtihan olur. Bizler bunun farkına varamayız..

Benim bu kadar uzun yazmamın sebebi bu konuların önemli olması. Bir kişiye bile içten içe bir faydamın dokunmasını bilmek beni mutlu edecektir. Belki farklı düşünen bir genç kardeşimi doğru yola itecek bir mesaj olucak bu bilemeyiz..

Tek bildiğimiz ebedi bir hayattan önce kabir de sorguya cekileceğimiz, bir mahşer ortamı olacağı.. Haklının haksızın. Gerceğin, yanlışın o gün, bir hakim tarafından dava edileceği an'dır.

Bu mesajlara belki inanmayı reddeden arkadaşlar gülücük atarak tepki koyabilirler sorun değil. Benim tek temennim Allah azze ve celle onlara hidayet nasip etsin.

Hayırlı geceler gençler.
Şahsi algılamadım zaten 30 yaşındayım. Kendinizce güzel anlattınız durumu fakat yeterli bir açıklama değil.

Bir tarafta zenginlik içinde malı ile imtihan olan, bir tarafta ise açlık ile imtihan olmanın hiçbir eşit tarafı yok. Kulluk görevini yaparken torpilli olanlar var dersek yeridir. :) Madem bir imtihan var eşit şartlarda olması gerekir. Birisi sefası ile birisi cefası ile imtihan olunmaz. Tabii benim düşüncem bu şekilde. Sizin inancınıza ve görüşlerinize saygım sonsuz. Ama gelin görün ki hiçbir mantık göremiyorum bu durumda. Verdiğim örnekte iki tarafında cennete gittiğini varsayarak bu yorumu yapıyorum. Birisi çile çekmeden, bir eli yağda bir eli balda gidebiliyorsa, öteki tarafın suçu günahı ne? Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Yeni konular

Geri
Yukarı