Nasıl yokluktan var olduk?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Yaman04

Millipat
Katılım
13 Nisan 2020
Mesajlar
935
En iyi cevaplar
2
Beğeniler
903
Yer
İstanbul
Senin inandığın dinlerdeki gibi bir anda var olma durumu yok, milyarlarca yıl içinde olan Hadise'ler bunlar ve bunlarda imkansız değil.
İslam dininde bir anda var olma durumu ile ilgili bir tane delil gösterir misin?
 

Technolock

Millipat
Katılım
5 Eylül 2019
Mesajlar
567
En iyi cevaplar
5
Beğeniler
420
Yer
İstanbul
Bir şey oluşurken bir evreden geçip aşama, aşama meydana geliyor. İnsan anne karnında birden oluşmuyor. İnsanların geçmişten günümüze zamanla çözemediği olayları çözmeye başlaması bir yaratıcı olmadığına işaret değildir.

M. Ö. 10.000: Yerde bir bitki var tanrım şükürler olsun sana benim için bu havucu yarattın sayende açlıktan ölmüyorum.

10. yy'da: Yıllardır gözümün önünde keşfedilmeyi bekleyen havucun yaratılışını öğrendim artık bende yapabiliyorum, lanet olsun kandırıldık tanrı yokmuş aynısını bende yaptım. Lan dur yoksa bende mi, korkun lan benden yeni tanrınız benim.
 

Whiteburn

Hectopat
Katılım
13 Temmuz 2015
Mesajlar
59
En iyi cevaplar
1
Beğeniler
9
Bu soruyu ne sen ne de ben düz mantıkla açıklayabiliriz. Bunu denemeye kalkarsak, sadece araştırma ve sorgulama içgüdülerimizi kabartmış oluruz. Bu kötü bir şey değil tabii ki ama doğa felsefecileri, sofistler ve Rönesans aydınlarından ileri bir seviyeye gidemeyiz böyle düşünmeye kalkarsak. Konu dinler değil zaten. Dinlerin insan tarafından ortaya atıldığı "bana kalırsa" su götürmez bir gerçek. Ancak tanrı meselesi biraz daha karmaşık. Burada nasıl bir tanrıdan bahsediyoruz? Sonsuz kudretli, her şeyin başı ve sonu, yani Kur'an-ı Kerim veya diğer dinlerdeki gibi bir tanrıdan mı? Yoksa yaratıcı anlamında manevi bir tanrı mı? Eğer ilkiyse, bu tanrının ezeli ve ebedi bir varlık olduğunu gösterir. Ezeli ve ebedi bir varlığın oluşturduğu her şey de ezeli ve ebedi olmalıdır. Bir başı veya sonu olamaz. Ancak evrenin bir başlangıcı olduğunu, yaratıldığını kabul edersek bu sefer de tanrının ezeli ve ebediliğini sorgulamamız gerekir. Burada da işin içine kuantum fiziği ve daha birçok konu giriyor. Bu şekilde tartışmamız çok güzel ancak böyle bilimsel olmadan sadece akıl yürütme ile tanrıya ulaşmak çok uzak bir sonuç. Hala daha çok ileri bir bilim seviyesine ulaşmış olmadığımızdan dolayı bu soruların cevabını vermek olanaksız. Ancak ihtimaller milyonlarca. Belki de evren dediğimiz kavranın da üstünde evrenin milyarlarca kat büyüklüğünde başka bir varlık vardır ve evren dediğimiz, sonsuz genişlikte dediğimiz bütünlük, bu dediğim varlığın içindeki atom tanesinden de küçük bir yerdir. Bunları tartışmak için bilim yapmak gerekir kısacası. Ancak evrenin bir güç tarafından yaratılma konusu daha uzun yıllar tartışma konusu olacak gibi görünüyor. Bu güç belki de Big-Bang'dir ve yaratıcı aslında patlamanın ta kendisidir. Tanrıyı insan beyni üzerinden düşünmek mantıksız kaçabilir. Çünkü tanrı denilen kavram zaten insan beyninin çok üstünde olması gereken bir kavram. İnsani akılla belirli kalıplara sokarak anlatılabilecek bir şey değil bana kalırsa.
 

Alawar

Gigapat
Katılım
31 Temmuz 2015
Mesajlar
5.407
En iyi cevaplar
26
Beğeniler
7.615
Yer
Odyssey
Bir şey oluşurken bir evreden geçip aşama, aşama meydana geliyor. İnsan anne karnında birden oluşmuyor. İnsanların geçmişten günümüze zamanla çözemediği olayları çözmeye başlaması bir yaratıcı olmadığına işaret değildir.
Kimse onu idda etmedi zaten? Bilinçli bir yaratıcının veyahut İslam'daki tanrı figürünün gerçek olduğuna dair bir işaret var mı peki?
 

Technolock

Millipat
Katılım
5 Eylül 2019
Mesajlar
567
En iyi cevaplar
5
Beğeniler
420
Yer
İstanbul
Kimse onu iddia etmedi zaten? Bilinçli bir yaratıcının veyahut Islam'daki tanrı figürünün gerçek olduğuna dair bir işaret var mı peki?
Dolaylı yoldan iddia edenler var ben basitleştirilmiş bir şekilde anlattım böyle anlatılınca saçma geliyor zaten dimi ama bazı arkadaşların savunduğu değerlerin özü bu örnekteki gibi. Tek bir din üzerinden konuşmayalım. Semavi dinlerde bahsedilen tanrı figürünü insan aklıyla belli bir yere kadar sorgulayıp tartışabilirsiniz, hatta yanlış ya da eksik olduğunu da savunabilirsiniz bunda hiçbir problem yok bu ayrı bir konu. Benim söylemek istediğimi anlayan anladı zaten hatta daha iyi anlaşılsın diye havuç örneğini vermek istedim. Sizinle bir problemim yok.
Bu soruyu ne sen ne de ben düz mantıkla açıklayabiliriz. Bunu denemeye kalkarsak, sadece araştırma ve sorgulama içgüdülerimizi kabartmış oluruz. Bu kötü bir şey değil tabii ki ama doğa felsefecileri, sofistler ve Rönesans aydınlarından ileri bir seviyeye gidemeyiz böyle düşünmeye kalkarsak. Konu dinler değil zaten. Dinlerin insan tarafından ortaya atıldığı "bana kalırsa" su götürmez bir gerçek. Ancak tanrı meselesi biraz daha karmaşık. Burada nasıl bir tanrıdan bahsediyoruz? Sonsuz kudretli, her şeyin başı ve sonu, yani Kur'an-ı Kerim veya diğer dinlerdeki gibi bir tanrıdan mı? Yoksa yaratıcı anlamında manevi bir tanrı mı? Eğer ilkiyse, bu tanrının ezeli ve ebedi bir varlık olduğunu gösterir. Ezeli ve ebedi bir varlığın oluşturduğu her şey de ezeli ve ebedi olmalıdır. Bir başı veya sonu olamaz. Ancak evrenin bir başlangıcı olduğunu, yaratıldığını kabul edersek bu sefer de tanrının ezeli ve ebediliğini sorgulamamız gerekir. Burada da işin içine kuantum fiziği ve daha birçok konu giriyor. Bu şekilde tartışmamız çok güzel ancak böyle bilimsel olmadan sadece akıl yürütme ile tanrıya ulaşmak çok uzak bir sonuç. Hala daha çok ileri bir bilim seviyesine ulaşmış olmadığımızdan dolayı bu soruların cevabını vermek olanaksız. Ancak ihtimaller milyonlarca. Belki de evren dediğimiz kavranın da üstünde evrenin milyarlarca kat büyüklüğünde başka bir varlık vardır ve evren dediğimiz, sonsuz genişlikte dediğimiz bütünlük, bu dediğim varlığın içindeki atom tanesinden de küçük bir yerdir. Bunları tartışmak için bilim yapmak gerekir kısacası. Ancak evrenin bir güç tarafından yaratılma konusu daha uzun yıllar tartışma konusu olacak gibi görünüyor. Bu güç belki de Big-Bang'dir ve yaratıcı aslında patlamanın ta kendisidir. Tanrıyı insan beyni üzerinden düşünmek mantıksız kaçabilir. Çünkü tanrı denilen kavram zaten insan beyninin çok üstünde olması gereken bir kavram. İnsani akılla belirli kalıplara sokarak anlatılabilecek bir şey değil bana kalırsa.
Ezeli ve ebedi bir varlığın oluşturduğu her şey de ezeli ve ebedi olmalıdır. Bu kanunu neye dayanarak yazdınız merak ettim. Binlerce yıllık süregelen tartışmalar bilimsel çalışmalar hatta kavramlar şuan yerle bir oldu. Çığır açtınız artık muazzam bir seviye bu ben tatmin oldum artık yaşamı sorgulamama gerek kalmadı.
 
Son düzenleme:

Alawar

Gigapat
Katılım
31 Temmuz 2015
Mesajlar
5.407
En iyi cevaplar
26
Beğeniler
7.615
Yer
Odyssey
@Technolock Söylemek istediğinizde haklısınız tabi ama ben yine de bilimsel gelişmelerden yola çıkarak evreni bir yaratıcının yaratmış olması mümkün değildir diyeni görmedim, varsa da eğer, alıntılarsanız karşılıklı bir şekilde konuşma fırsatımız olur.
 

mert12

Centipat
Katılım
11 Eylül 2018
Mesajlar
15
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
13
Diyelim ki bilim insanları 2 tane canlı ampul yarattılar ve neler konuştuklarını izlemeye karar verdiler.

Ampul 1: Kanka hayat nasıl.
Ampul 2: Kanka hiç sorma kafamda bir soru var cevabını veremiyorum.
Ampul 1: Neymiş o soruyu bana da sor.
Ampul 2: Merak ediyorum bizi yaratan kaç voltajda çalışıyor.

İnsanların da tanrıyı yemeğe, övgüye, Ibadet'e muhtaç olarak düşünmesi ne kadar aptalcaysa, her şeyin durup dururken var olduğunu düşünmesi de o kadar aptalca.

Buradaki asıl soru nasıl oluyor da yokluktan madde, anti-madde var olabiliyor? Adı üstüne yokluktan nasıl oluyor da karbon oksijen elementleri var olabiliyor? Bunu cevabını verebilecek var mı?

Bir yaratıcının var olduğu apaçık belli değil mi?
Kuantum dalgalanması gerçekse yokluktan enerji var olabilir.Daha gerçek olduğundan tam olarak emin değiliz.
 

Kanatsız Kuş

Millipat
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
862
En iyi cevaplar
1
Beğeniler
503
Yer
Evren'de Bir Yer
Gerçek bilimde asla bir tanrı veya yaratan yoktur. Gerçekte de olduğu gibi bilim doğru yoldur. Bilim asıl gerçektir. Burada daha önce birileri tarafından uydurulmuş yazılar görebilirsiniz. Kolay gelsin.
Beğenenlere teşekkürler. Kızgın emoji atanlar 🤣 daha çok kızarsınız kolay gelsin.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.


Yukarı